Marcin Wiśniewski

Marcin Wiśniewski Współwłaściciel,
P.H.U. KOMPASS s.c.

Temat: Formularz (protokół) - uszkodzony surowiec/materiał

Dzień dobry,

Ma zapytanie. Skąd mogę pobrać wzór formularza/protokołu wskazującego na uszkodzenia surowców/materiałów podczas dostawy do magazynu. Miałem ostatnio taką sytuację, że dostawca stwierdził jednoznacznie, że surowiec był dobrze zabepieczony jednak jak sie okazało po otwarciu TIR-a wszystko porozwalane.
Chciałbym uzyska podpis pod takim formluarzem od kierowcy. Musze zabezpieczeć działania firmy.

Prosze o wsparcie.
Paulina Korzyniewska

Paulina Korzyniewska Logistics Manager

Temat: Formularz (protokół) - uszkodzony surowiec/materiał

Witam,
najczęściej praktykowanym sposobem jest wpisanie informacji o uszkodzeniu lub niezgodności dtowaru na dokumencie dostawy (CMR, list przewozowy, wz).
Pozwala to później dochodzić zadośćuczynienia od dostawcy lub firmy transportowej. Oczywiście kolejnym krokiem jest poinformowanie dostawcy o niezgodności. Można stworzyć własny protokoł niezgodności, ale należy pamiętać, że w przypadku, gdy w grę wchodzi strona trzecia, czyli np. firma transportowa, skuteczniejsze są informacje do dokumencie wz. Należy również zadbać o to,aby kierowca, który przywiózł uszkodzoną dostawę, podpisał się na dokumencie, na ktorym wpisujemy uszkodzenia.

pozdrawiam
Marcin Wiśniewski

Marcin Wiśniewski Współwłaściciel,
P.H.U. KOMPASS s.c.

Temat: Formularz (protokół) - uszkodzony surowiec/materiał

Witam,

Pani Paulino. Rozumiem, że dokument wewnetrzny nie załatwia sprawe. Nie ma takiej mocy jak podpis na CMR czy WZ.
Paulina Korzyniewska

Paulina Korzyniewska Logistics Manager

Temat: Formularz (protokół) - uszkodzony surowiec/materiał

Marcin Wiśniewski:
Witam,

Pani Paulino. Rozumiem, że dokument wewnetrzny nie załatwia sprawe. Nie ma takiej mocy jak podpis na CMR czy WZ.

Dokument wewnętrzny jest bardziej dla Was, z doświadczenia polecam umieszczanie informacji na dokumentach - w momencie dostawy, po stwierdzeniu uszkodzeń - a potem kopia takiego dokumentu posłuży jako podstawa i załącznik do reklamacji u dostawcy.
Marcin Wiśniewski

Marcin Wiśniewski Współwłaściciel,
P.H.U. KOMPASS s.c.

Temat: Formularz (protokół) - uszkodzony surowiec/materiał

Dziękuje.
Maciej Wiertel

Maciej Wiertel Doświadczony
niezależny
konsultant, coach,
trener

Temat: Formularz (protokół) - uszkodzony surowiec/materiał

Zdjęcia.
Polecam gorąco robienie oraz dołączanie do korespondencji.
Pozdrawiam,
MaciekMaciej Wiertel edytował(a) ten post dnia 31.10.10 o godzinie 12:14

konto usunięte

Temat: Formularz (protokół) - uszkodzony surowiec/materiał

Zalezy czy są to
1. Firmy transportowe typu np RABEN, Schenker, DPD, Siódemka, UPS, itp...
2. Czy typowo spedycyjne (gdzie czesto jest kilku pośredników w realizacji zlecenia transportowego)

ad. 1. W tym przypadku problem jest mniejszy, gdyż te firmy oraz wszystkie firmy kurierskie mają swoje protokoły szkodowe, które przy odbiorze dostawy należy wypełnić. Na stworzenie protokołu szkodowego jest tydzień od momentu odebrnia towaru, natomiast na domaganie się prawnie odszkodowania za poniesione szkody jest rok czasu na złożenie kompletu dokumentów. Najlepiej stworzyć protokół tego samego dnia przy kierowcy + zdjęcia. Wymagane dokumenty do złożenia reklamacji to
a. Oryginał protokołu szkodowego
b. oryginał listu przewozowego (w dodatkowych info dobrze jest wpisać że przyjęto towar uszkodzony)
c. FV (gdzie są wpisane kwoty na podstawie których dobiega się Pan roszczeń

należy uważać, aby zaznaczyć pola w których są m. in informacje jak towar jest zabezpieczony (tektura, styropian, czy jest umieszczone na paletach - uwaga szkło itd...) gdyż wtedy mamy większe szanse na uzyskanie odszkodowania. (proszę pamiętać że w tym przypadku wg prawa uzyskamy jedynie bodajże 80 % tej kwoty o którą się ubiegamy.

Jeżeli jest nie uszkodzenie w transporcie a brak w dostawie (w przypadku gdy nie ma zewnętrznych śladów uszkodzenia folii paletowej to szkoda czasu o ubieganie się o odszkodowanie gdyż go nie dostaniemy od firmy transportowej tylko od dostawcy - wtedy należy też mieć u siebie wzór protokołu różnic ilościowych w którym podpisać się mają min. 3 osoby najlepiej pracownicy magazynu - Nie wiem czy jest prawnie udokumentowane ile mamy na to czasu od momentu odebrania dostawy ale zazwyczaj do tygodnia czasu od odebrania towaru (wiadomo, że im wcześniej tym lepiej)

ad. 2 W tym wypadku należy zebrać podpis kierowcy na CMRce lub WZce (najlepiej już z ilościami uszkodzonych towarów), oraz stworzyć wzór własnego protokołu szkodowego z podpisem osoby, która przyjmowała protokół + podpisem kierowcy + oczywiście fotografie uszkodzonego towaru.
Jeżeli to była spedycja całopojazdowa należy dopisać nr plomby.

mam nadzieje, że te informacje wystarczą
Piotr Klimko

Piotr Klimko Foooooore...!!!

Temat: Formularz (protokół) - uszkodzony surowiec/materiał

Wszystko zalezy od tego jaki to jest uklad pomiedzy sprzedawca a kupujacym, bo tak naprawde to zdeterminuje sposob zalatwienia sprawy. To jedna z wazniejszych kwestii, z tego chocby powodu, ze inaczej zalatwia sie reklamacje z dostawca, ktory ma dla nas znaczenie strategiczne, dostarcza czesto, duzo, itd., a inaczej w przypadku jednorazowego zakupu, ktory nie do konca jest dla nas na obecna chwile niezbedny.
Formularz reklamacji (własny badz spedytowra) jak najbardziej poparty fotkami, do tego jak Paulina napisala CMR i WZ z komentarzem i podpisem kierowcy.
Jest jeszcze jeden sposob, troche brutalny ale skuteczny jesli chodzi o zalatwienie sprawy z dostawca - odmowa przyjecia towaru. Ale to zalezy czy mozna sobie na to pozwolic... Zazwyczaj od razu mamy telefon od dostawcy zebysmy jednak to przyjeli a oni zajma sie reszta (zalatwieniem ew. sprawy z firma transportowa i doslaniem zamiennikow).

Następna dyskusja:

Materiał na magazynie




Wyślij zaproszenie do