Michalina Meller daję z siebie 1000%
Temat: Niekompletne dostawy
Pracuję obecnie w dużej firmie e-commerce i borykam się z pewnym problemem.Mianowicie nasi dostawcy często wysyłają do nas towar jako drobnice za pomocą różnych firm kurierskich (UPS, GLS, itp.)
Dana dostawa np. powinna być w ilości 8 kartonów, a kurier przywozi jednego dnia tylko połowe, następnego dnia drugą połowe przesyłki. Niestety niekompletnej przesyłki nie możemy "przerobić" i jest ona odstawiana na przeznaczone do tego miejsce i czeka, aż reszta przesyłki dotrze do magazynu. (przy czym nie wiadomo tak naprawde czy.. i kiedy druga część dostawy do nas dotrze). I tu nasuwają się moje pytania:
- czy firmy kurierskie mają prawo tak dostarczać towar?
- czy można zmusić ich centra do pełnego kompletowania dla nas przesylek?
- Jeżeli tak to z kim i jak się skontaktowac z dana firmą, że przesyłki dla 'mojej' powinny być kompletne?
Wiem, że sytuacja wygląda inaczej jeżeli np. nasi dostawcy nadają te paczki dzień po dniu przekazując je w odtspie czasu kurierom (wtedy wyjaśniam tą sprawę z dostawcami - żeby takie sytuacje się nie powtarzały)
Chcę zlikwidowac na magazynie miejsce dla niekompletnych przesyłek poprzez wyeleiminowanie przysyłania niekompletnych dostaw, czy to wogóle jest możliwe i czy ktoś z Państwa miał podobny problem?
Dziękuje z góry za opinie.