Andrzej Banachowicz

Andrzej Banachowicz Earth without art is
just Eh

Temat: delikatny kurier

Witam

Czy ktoś może się orientuje, która z firm kurierskich traktuje przesyłki jakby ktoś miał dzieci przesyłać? :)

Chodzi konkretnie o przesyłkę artykułów ze szkłem - żeby dojeżdżały w całości, a jeżeli coś pęknie, żeby nie było problemów z odzyskaniem odszkodowania.

Która z firm nie wypiera się przewozu artykułów szklanych, traktując je z właściwą ostrożnością?

Pozdrawiam
Damian Eugeniusz Milewski

Damian Eugeniusz Milewski Menadżer z
kilkunastoletnim
doświadczeniem w
branży logis...

Temat: delikatny kurier

Andrzeju

Myślę że każda firma tak jak My używa oznaczeń "ostrożnie szkło", które dla osób mających styczność z przesyłką są znakiem - ostrożnie, uważaj, ta przesyłka musi być sortowana ręcznie !!!!
Oczywiście wszystko będzie zależało również od tego w jaki sposób przesyłka będzie zapakowana... To właśnie Ty jako Nadawca odpowiadasz za prawidłowe opakowanie.

Pozdrawiam
Damian
Andrzej Banachowicz

Andrzej Banachowicz Earth without art is
just Eh

Temat: delikatny kurier

Ileż to przesyłek dojechało potłuczonych mimo wytapetowania całego opakowania takimi naklejkami... :)
Damian Eugeniusz Milewski

Damian Eugeniusz Milewski Menadżer z
kilkunastoletnim
doświadczeniem w
branży logis...

Temat: delikatny kurier

Wiem jedno, w jeśli towar w przesyłce był poprawnie zabezpieczony - odszkodowanie masz jak w banku :-)

Temat: delikatny kurier

można też zainwestować w czujniki wstrząsu i wychyłu ;)
Dawid D.

Dawid D. Sprzęt medyczny RTG
USG Kardiologia EV

Temat: delikatny kurier

Z całym szacunkiem do przedmówców.

Panie Andrzeju - nie ma takiej firmy.
Procedury są, ISO jest, Quality Management jest, Supervisor jest,

ale na końcu jest kurier i jego zardzewiały mniej lub bardziej blaszak, napięte terminy i kasa od zrobionej roboty, zatem tempo, tempo, tempo i co tam kogo obchodzi co w kartonie siedzi...

Oczywiście przejaskrawiam, ale ideałów nie ma.

Gwoli ścisłości - pomimo braku ideałów DHL nie jest takie złe ;-)Dawid Durawa edytował(a) ten post dnia 16.08.10 o godzinie 23:12
Łukasz Dąbrowski

Łukasz Dąbrowski GoldRoom.pl klub
zakupowy

Temat: delikatny kurier

a ja polecam http://www.kurierlodz.pl, czyli moją firmę :)
Artur T.

Artur T. Dyrektor Logistyki
Grupy Ambra, Ambra
S.A.

Temat: delikatny kurier

Z moich własnych doświadczeń - w jednym z projektów, którymi zarządzam, mam do czynienia z podobnym problemem: właściwie zaprojektowane, przetestowane i zaaplikowane opakowanie eliminuje co najmniej 99% problemów w tym zakresie.

Trudno jest spodziewać się iż w ramach standardowej, masowej usługi niektóre przesyłki będą ZAWSZE traktowane w szczególny sposób. Zastosowanie właściwego opakowania pozwala dopasować przesyłki do standardowego procesu. Takie podejście zwykle bywa zdecydowanie bardziej efektywne.

konto usunięte

Temat: delikatny kurier

Damian, Eugeniusz Milewski:
Wiem jedno, w jeśli towar w przesyłce był poprawnie zabezpieczony - odszkodowanie masz jak w banku :-)
Czy mógłby Pan podać mi informacje na temat : "Jak, tudzież czym zabezpieczyć towar ze szkła aby odszkodowanie odzyskać"?? Konkretnie i dokładnie?? Oraz, gdzie na przyszłość mogę znaleźć takie informacje?? Na Waszej str int cięzko to wyszukać..
Pozdrawiam
MK
Andrzej Banachowicz

Andrzej Banachowicz Earth without art is
just Eh

Temat: delikatny kurier

w zależności od firmy kurierskiej.. czasem wystarczy wytapetowanie naklejkami z kieliszkiem, a czasem nawet jakby się wrzuciło po metrze pianki i styropianu z każdej strony to i tak odrzucą reklamację

wszystko zależy od firmy...
.. i pewnie od "wielkości" klienta :)Andrzej Banachowicz edytował(a) ten post dnia 18.10.10 o godzinie 17:21

Temat: delikatny kurier

Czy mógłby Pan podać mi informacje na temat : "Jak, tudzież czym zabezpieczyć towar ze szkła aby odszkodowanie odzyskać"?? Konkretnie i dokładnie?? Oraz, gdzie na przyszłość mogę znaleźć takie informacje?? Na Waszej str int cięzko to wyszukać..
Pozdrawiam
MK


http://www.dhl.com.pl/pl/express/centrum_informacji/re...

Paragraf 6
1. Za jakość opakowania przesyłki odpowiedniego do jej zawartości odpowiada Nadawca.
2. Nadawca jest obowiązany przesyłkę właściwie opakować, a także oddać ją Kurierowi w stanie umożliwiającym jej prawidłowy przewóz i zapewniający, że nie uszkodzi ona innych przesyłek w czasie przewozu, a także wydanie jej bez ubytku i uszkodzenia. W szczególności opakowanie powinno: być odpowiednio zamknięte, uniemożliwiające dostęp do zawartości przesyłki osobom niepowołanym; być odpowiednio wytrzymałe stosownie do wagi i zawartości przesyłki; posiadać zabezpieczenia wewnętrzne, uniemożliwiające przemieszczanie się zawartości przesyłki; posiadać oznakowania świadczące o specjalnym charakterze przesyłki takie jak: „ostrożnie szkło”, „góra/dół” (oznakowanie może być dokonane przez Kuriera lub w Punkcie Przyjęć).
3. DHL Express może odmówić przyjęcia do przewozu rzeczy, których stan jest wadliwy lub opakowanie niedostateczne albo nie mających wymaganego opakowania. DHL Express nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe z braku, niedostateczności lub wadliwości opakowania.

Pozdrawiam
Kuba
Kamil Krystman

Kamil Krystman Alfamedio Agencja
Interaktywna

Temat: delikatny kurier

tutaj jest ciekawa strona o kurierach http://www.logistyka365.pl/
Kamil Grabczak

Kamil Grabczak Logistyka,
Uniwersytet Łódzki

Temat: delikatny kurier

Z mojego skromnego doświadczenia... nie będę się rozpisywał jak może być traktowana przesyłka powiem tylko, że na każdym etapie dostawy może dojść do sytuacji krytycznej, kiedy może (oczywiście nie musi) dojść do uszkodzenia. Wachlarz takich sytuacji i typów uszkodzeń mając styczność z reklamacjami Klientów można poznać bardzo duży.

Ja osobiście uważam, że kluczem do uniknięcia nieprzyjemnych i niepotrzebnych problemów z uszkodzeniami jest odpowiednie opakowanie i przygotowanie do transportu przesyłki. Odpowiednie oznaczenia, przekładki w opakowaniach np styropianowe czy dodatkowa folia itp.

Wiem, że to co napisałem nie jest niczym odkrywczym ale niestety często Klienci lekceważą ten aspekt.

Pozdrawiam Kamil Grabczak edytował(a) ten post dnia 04.02.11 o godzinie 22:01

konto usunięte

Temat: delikatny kurier

To co napisał przedmówca w 90% decyduje o tym, w jakim stanie dotrze do Klienta przesyłka.

Reasumując:
- sposób formowania ładunku (puste przestrzenie powinny być wypełnione etc.)
- sposób jego zabezpieczenia
- rodzaj użytych zabezpieczeń, czujników etc (Klient musi ocenić stosunek użytych zabezpieczeń do wagi/wartości towaru)
- świadomość tego, że nasza przesyłka nie podróżuje sama :)
- czynnik ludzki (bo każdy kurier ma kiedyś gorszy dzień :))

Jesli Klient nie zadba o własny pakunek, Kurier nie zadba o niego tym bardziej :)

Dodam również, że w moim odczuciu system interpretowania, uznawania lub nie i samej obsługi reklamacji jest w Polsce nadal jedną wielką niewiadomą, nawet pomimo ustanowionych praw, spisanych procedur i Bóg wie jak zaawansowanych systemów sterujących reklamacjami. Każdy się o tym przekonał.
Ale Szklarz

Ale Szklarz Ale Szklarz 24

Temat: delikatny kurier

Stosujemy wygłuszenie w koło (styropian 5 cm fs 20 - twardy) oraz opakowanie tekturowe 3 komorowe + Stretch i naklejki UWAGA SZKŁO. Procedura odszkodowawcza trwa zbyt długo i w ten sposób rozważamy możliwość wysyłki własnym transportem lub zrezygnować z klejenia zbiorników

Pozdrawiam
http://www.ale-szklarz.plZdzisław Baczewski edytował(a) ten post dnia 07.04.13 o godzinie 12:50
Anna T.

Anna T. Wszystko jest
możliwe. Niemożliwe
po prostu wymaga
więcej...

Temat: delikatny kurier

Panie Andrzeju

nie ma firmy kurierskiej, która zagwarantuje w 100%, że przesyłka szklana dojedzie w całości do odbiorcy. Nie chodzi tu nawet o samego kuriera, ale o przeładunki. Każda większa firma kurierska ma sortownie automatyczne bądź półautomatyczne. Ładnie to wygląda na filmach reklamowych :) ale skutki dla szła mogą być opłakane.

Jeśli chodzi o reklamacje. Paragrafy pięknie wyglądają w regulaminie. Całą winą obarczany jest klient, który źle zapakował, zabezpieczył paczkę. Kurier tego nie zweryfikuje przy odbiorze przesyłki, bo to nie jest jego obowiązek. Ja kiedyś usłyszałam, "Proszę Panią taka etykieta ("uwaga szkło") to sugestia. Czy wie Pani ile my paczek sortujemy" i temat reklamacji się urwał. :)

pozdrawiamAnna T. edytował(a) ten post dnia 17.03.13 o godzinie 20:47
Ale Szklarz

Ale Szklarz Ale Szklarz 24

Temat: delikatny kurier

Naklejki UWAGA SZKŁO zamieszczone na kartonie obligatoryjnie powinny być sotrowane ręcznie,a nie na sorcie automatycznym. O obecnej chwili firmy kurierskie przyjmują inną strategię, ponieważ walczę o dwa odszkodowania za rozbite przesyłki firmy kurierskie zasypują mnie innymi duperelami (dokumenty PDF są nieczytelne, poprosimy o dodatkowe faktury itp) Żadna z nich nie zarzuciła mi źle przygotowaną przesyłkę (styropian, płyta G/K, karton, streach naklejki 5 szt)

Obrazek
Tomasz Balcerkiewicz

Tomasz Balcerkiewicz Tylko w słowniku,
słowo: "SUKCES" jest
przed słowem:
"WYS...

Temat: delikatny kurier

Hmm...
przesyłka masowa - sortowana automatycznie doręczana luzem w standardowej formie i w standardowym czasie doręczenia to koszt 9-14zł
przesyłka w formie jaką Pan przedstawia na zdjęciu, z sortem indywidualnym i doręczeniem na zabezpieczonej palecie, z pełnym ubezpieczeniem przesyłki to dla mnie min. jakieś 150 do 180zł jeszcze pytanie ile waży takie akwarium?
Wg przepisów prawa pracy do którego dostosowane są regulaminy firm kurierskich kurierowi wolno dźwigać jednorazowo 31kg (i taka waga jest wskazana w przepisach prawa pracy)
Oczywiście doręczyć można wszystko i wszędzie ale za każde odstępstwo od REGUŁ klient musi zapłacić a wtedy cena rośnie geometrycznie :)
Znam przypadki transportów które podwajały wartość ładunku.
Ale Szklarz

Ale Szklarz Ale Szklarz 24

Temat: delikatny kurier

Konkretnie za tą przesyłkę zapłaciłem 195 zł (Sprintero) waga dokładnie nie pamiętam ale w przedziale 50-60 kg i takich przesyłek mi nie tłuką tylko małe które jak Pan wspomniał "mogą"
wziać w ręce - takie po 15 -25 kg.
Pozdrawiam
Tomasz Balcerkiewicz

Tomasz Balcerkiewicz Tylko w słowniku,
słowo: "SUKCES" jest
przed słowem:
"WYS...

Temat: delikatny kurier

Problemem jest na "bank", transport luzem z innymi przesyłkami na samochodzie Liniowym,
"duża" paczka stoi na palecie zwartej z 3-4 innymi. Mała luzem przewożona w koszu lub na palecie masowej razem z 30-40 innymi.
"Siódemka" z tego co pamiętam nie podpisywała umów na przewóz szkła, "OPEK" ma osobną opłatę, DHL bardzo często odmawia przyjęcia do przewozu takich przesyłek jak lustra i akwaria. DPD - nie wiem. Mali przewoźnicy często biorą takie rzeczy do transportu ale radzę przed zleceniem przeczytać "czujnym okiem" regulamin przewozu, bardzo często zawarte są w nim klauzule o niewypłacalności pełnej wartości zniszczonego szklanego przedmiotu lub bezwzględnej winie pakującego przy przewozie takiej przesyłki. Klient decydując się na transport, zlecając przewóz przesyłki (czego dowodem jest zlecenie lub list przewozowy) automatycznie wg. prawa przewozowego Akceptuje warunki regulaminu i warunki przewozu jakie mu są znane.

Pzdr. :))

Następna dyskusja:

Kurier




Wyślij zaproszenie do