Dominika Pulkowska

Dominika Pulkowska Psychoterapeuta /
Doradca zawodowy

Temat: Praca magisterska na temat Klubu Pracy

Witam

Piszę pracę magisterską na temat Klubu Pracy. Początkowo mój temat brzmiał: Rola i znaczenie Klubu Pracy w aktywizacji zawodowej osób bezrobotnych. Okazało się jednak, że badanie aktywizacji będzie bardzo trudne. Opracowana przeze mnie ankieta jest tylko oceną zajęć w Klubie pod kątem nabytej wiedzy merytorycznej i umiejętności. Tak naprawdę wyznacznikiem zaktywizowania powinno być podjęcie pracy, a badanie takiego aspektu przerasta już moje możliwości czasowe i kwalifikowałoby się zapewne bardziej do pisania pracy doktoranckiej.
W części teoretycznej pracy ujęte są aspekty bezrobocia i jego skutków, klubu pracy, doradcy zawodowego i lidera.

Może macie jakieś pomysły na przeformułowanie tematu? Będę wdzięczna za każdą sugestię.
Marcin Lewandowski

Marcin Lewandowski Informatyk w Klubie
Pracy

Temat: Praca magisterska na temat Klubu Pracy

cześć - mam pytanie:
Na czym miałoby polegać według Ciebie badanie wyznacznika zaktywizowania osób bezrobotnych lub poszukujących pracy po zajęciach/ szkoleniu aktywizacyjnym?
Przecież zawsze po danym okresie czasu (miesiącu, kwartale) sprawdzana jest tzw. efektywność takich zajęć, czyli ile osób po Klubie Pracy podjęło pracę. Te informacje statystyczne umieszczane są na stronie UP, a bardziej szczegółowe dane (np. wyszczególnienie na czas zarejestrowania w urzędzie, wykształcenie) możesz uzyskać składając wniosek do UP.
Pozdrawiam Marcin Lewandowski
Anna S.

Anna S. Psycholog społeczny,
trener
szkoleniowiec,
technik handlo...

Temat: Praca magisterska na temat Klubu Pracy

Widzę, że temat już nie jest aktualny, ale tak na przyszłość może... Warto zorientować się, jakie jeszcze inne zadania pełni Klub Pracy? Nie tylko znalezienie pracy się liczy. Bardzo ważne są również takie aspekty, jak na przykład: podniesienie samoooceny uczestników zajęć, umiejętność poruszania się po rynku pracy, stworzenie jakiegoś pomysłu na siebie przez uczestników zajęć, zmiana postaw z "muszę" na "chcę", nabycie jakiejś śmiałości w kontaktach z innymi, nauczenie się "siebie" od nowa (o komunikacji interpersonalnej, mowa ciała, asertywność) itp. Naprawdę - można by się zastanowić, co (jaki proces) zachodzi w grupie i ogólnie na zajęciach... Jest tak wiele pięknych sytuacji, że można napisać kilkanaście tomów :) A narzędzia? Jakieś trzeba posiadać, jeśli się dobiera uczestników pod potrzebę szkoleniową. Trzeba zrobić ewaluację i wiedzieć, jak sprawdzić efekt pracy. To jakby już część pracy jest z głowy, chyba, że zmodyfikować? Jeżeli czasem zdarzy się, że zaczynają osoby "zmuszone", to najczęściej kończy się tak, że same stwierdzają fakt, że "to (szkolenie) powinno być obowiązkowe dla wszystkich, którzy szukają zatrudnienia od pół roku i dłużej" (zdarzyło mi się usłyszeć kilka razy takie stwierdzenie). Taka informacja zwrotna wiele mówi o zmianie postaw. Może do tego należy samodzielnie stworzyć narzędzie? Nie wiem - dla mnie to temat rzeka. Trzeba by się zastanowić, który aspekt pracy jest najciekawszy i nad nim się skupić.
Pozdrawiam serdecznie :) LKP Kołobrzeg.Anna K. edytował(a) ten post dnia 29.12.11 o godzinie 17:27



Wyślij zaproszenie do