konto usunięte

Temat: usprawnienie obiegu faktur w firmie

Czołem,

Wpadł mi właśnie w ręce raport pod tytułem Pierwsze ogólnopolskie badanie obiegu faktur kosztowych 2009/2010, które pewnie znacie, bo informacje o nim pojawiły się kilka dni temu na wielu forach GL, możecie zapoznać się tutaj:

http://www.obiegfaktur.pl/?m=BADANIE

(tzn. po wypełnieniu formularza otrzymacie ten 50-stronicowy raport mailem).

Chciałbym zapytać o wnioski (Grażyna, Radek, wszyscy, którzy wdrażacie Lean Office w firmach) czy i w jakim stopniu ten temat jest obecny w Waszych projektach Leanowych?
Pozdrawiam, Adrian
___________________
(..) Badanie wykazało, iż miejsce przyjmowania dokumentów kosztowych ma bezpośredni związek z czasem ich opisania i akceptacji. W przypadku, gdy faktura adresowana jest do opisującego (czyli osoby odpowiedzialnej za zakup), proces jej opisu i akceptacji trwa średnio 77,89 h. Jeśli fakturę odbiera sekretariat, średni czas wynosi38,01 h. Natomiast kiedy faktura dostarczona jest do działu księgowości, czas skraca się do 25,28h. W ostatnim przypadku mamy również do czynienia z najniższym odsetkiem faktur zagubionych.

Źródło: Badanie Obiegu Faktur Kosztowych 2009/2010, Kolibro Sp. z o.o.Adrian Grycuk edytował(a) ten post dnia 19.06.10 o godzinie 23:32
Radosław Drzewiecki

Radosław Drzewiecki PARTNER ZARZĄDZAJĄCY
LEANPASSION SP. Z
O.O.

Temat: usprawnienie obiegu faktur w firmie

Hej,

oj to temat na privat talking. Jest tyle zmiennych, że masakra. Czy w badaniu są uwzględnione sektory, lub podział na branże?

Pozdro

R
Michał Mierzejewski

Michał Mierzejewski Global Account
Director - CEE Area

Temat: usprawnienie obiegu faktur w firmie

Cześć,

Ja się mogę wypowiedzieć jak to wygląda od drugiej strony - czyli od strony firmy, która wdraża rozwiązania IT wspierające właśnie Lean Office.

Z naszych obserwacji wynika, że jeśli chodzi o obieg faktur to jest to pierwszy krok jaki robi większość firm w kierunku Lean Office. Wydaję się, że wynika to z faktu, że obieg faktur jest procesem bliskim CFO (czyli sponosrowi projektu ;) a jego automatyzacja przynosi w krótkim czasie widoczne (np. brak papierów na biurkach) i wymierne efekty.

W późniejszej fazie robi się ciekawiej. Dochodzi automatyzacja:
- procesu obiegu Purchase Orderów i matchowanie ich z fakturami
- procesu akceptacji wydatków inwestycyjnych i operacyjnych
- procesu obsługi wniosków urlopowych, rozliczania delegacji, ustalani grafików czasów pracy, itp. procesy HRowe
- obsługa korespondencji przychodzącej i wychodzącej, reklamacji, itp. procesów obsługi klienta

Pozdrawiam
Mariusz Kaizen Szymocha

Mariusz Kaizen Szymocha Continuous
Improvement (LEAN
SIX SIGMA) Manager

Temat: usprawnienie obiegu faktur w firmie

Michał Mierzejewski:
Cześć,

Cześć :-)

W późniejszej fazie robi się ciekawiej. Dochodzi automatyzacja:
- procesu obiegu Purchase Orderów i matchowanie ich z fakturami
- procesu akceptacji wydatków inwestycyjnych i operacyjnych
- procesu obsługi wniosków urlopowych, rozliczania delegacji, ustalani grafików czasów pracy, itp. procesy HRowe
- obsługa korespondencji przychodzącej i wychodzącej, reklamacji, itp. procesów obsługi klienta

Pozdrawiam

Te faktury to ciekawy temat :-)

Istotnie ważny dla sponsora projektu ale nie tylko.
Z czasem może się okazać, że w wyniku zmniejszenia ilości przebytych kilometrów z papierem w ręce można spokojnie zaoszczedzić na butach!
Zbędny obieg (transport) często wynika z samej konieczności przeniesienia pracy na inne stanowisko, pomyłek (defektów), czekania (jak się zgubi albo kogoś nie ma),..., w końcu mamy do czynienia z nadprodukcją.

Z naszego podwórka w kwestii szerokopojętej papierni:
1. Po wprowadzeniu koncepcji centralizacji (one place) procesów związanych z papierami "łazikowanie" ustało;
2. "zanosisz", "odnosisz", "przeglądasz", "edytujesz" zmieniając status;
3. Zapomnisz - maszynka przypomni;
4. Poka-yoke chroni przed wylewnością i błędami;
5. Chcesz raport - guzik, kilka sekund i masz słupki

mnóstwo zaoszczedzonego czasu można wykorzystać na wnioski Kaizen :-)

Słowa klucze:
- Enterprise 2.0 (pewnie jak to piszę to jest już 2.1.1.9 :))
- Praca w czasie rzeczywistym
- Jedno miejsce pracy
- Komunikacja w zależności od zdarzenia ( taki facebook )

Podejrzewam, że inwestycja zwraca się szybciej niż w założeniach.

konto usunięte

Temat: usprawnienie obiegu faktur w firmie

Cześć,

od 1 stycznia 2011 r. zapowiadają się fantastyczne zmiany w tym temacie. Jak komentują eksperci, przyniosą one polskim firmom milionowe oszczędności. Mirosław Barszcz z BCC w dzisiejszym wywiadzie dla "Rz" mówi, że w Polsce co roku wystawianych jest 2 mld faktur. Koszty ich wydrukowania i przesłania pocztą to 5 mld zł. Zużywa się w tym celu aż 20 tys. ton papieru (nie licząc tonerów, stempli, druczków na listy polecone, wystawianych awizo, telefonów w sprawie zagubionych lub spóźnionych faktur, spalonej benzyny i zmęczenia uginających się pod ciężarem faktur udręczonych listonoszy, i przede wszystkim cennego czasu tych setek tysięcy ludzi, którzy są zaangażowani w te wszystkie, nie dodające wartości, procesy). Przesyłanie sobie faktur on-line jest 10 razy tańsze. Niech tylko część polskich firm przejdzie na przesyłanie sobie faktur drogą elektroniczną, a oszczędności będą ogromne.
Brawo, i tak trzymać!
Pozdrawiam, Adrian
__________________
Faktury elektroniczne będą traktowane tak samo jak papierowe

Ministerstwo Finansów chce, aby faktury w formie elektronicznej były tak samo traktowane jak faktury papierowe i proponuje zniesienie dotychczasowych utrudnień. Nowe przepisy mogą wejść w życie już od początku przyszłego roku.

(...) Dokument dostosowuje polskie przepisy do unijnych. Ma na celu m.in. liberalizację obecnych standardów przesyłania i przechowywania e-faktur tak, by faktury papierowe i elektroniczne były traktowane w ten sam sposób. Resort chce uprościć obrót e-faktur, żeby mogły stać się realną alternatywą dla papierowych.

http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/457304,faktury...Adrian Grycuk edytował(a) ten post dnia 09.10.10 o godzinie 18:29
Mariusz Kaizen Szymocha

Mariusz Kaizen Szymocha Continuous
Improvement (LEAN
SIX SIGMA) Manager

Temat: usprawnienie obiegu faktur w firmie

Adrian,

Dzięki za utrzymywanie tematu i nowinki!

Podejrzewam, że elektroobieg również będzie można z LEANować, zastąpienie lizania znaczka klikaniem i zarządzaniem e.dokumentami ma również swoje procesowe plusy dodatnie i ujemne.

Na pewno przyda się biurowy TPM, OEE, 5s, wirtualne spaghetti i one-piece-flow :-)
Przemek Pruszyński

Przemek Pruszyński Dyrektor Operacyjny

Temat: usprawnienie obiegu faktur w firmie

Od przyszłego miesiąca zaczynam proces optymalizacji obiegu faktur w firmie, o który poprosił sam VP firmy, więc powiem Wam szczerze że już się nie mogę doczekać. Zobaczymy jakie będą rezultaty działań naszego zespołu, w miarę możliwości będę Was up datował jak nam idzie.
Miłego!
Monika Stefańska

Monika Stefańska Specjalista,
Doradztwo Prawne

Temat: usprawnienie obiegu faktur w firmie

Niewątpliwie nie ma większego usprawnienia niż elektroniczny obieg dokumentów. Nam takie rozwiązanie podpowiedziała firma It Works ( http://www.itworks.pl ), która robiła u nas audyt IT. Wcześniej mieliśmy opory co do takich rozwiązań, ale z perspektywy czasu widzę, że to był doskonały pomysł.



Wyślij zaproszenie do