konto usunięte
Temat: Ciekawe anty-przykłady Lean Service w Polsce
Cześć,proponują nowy wątek dydaktyczny z przykładami marnych obecnie zachowań firm w sektorach usługowych w Polsce, które dla specjalisty Lean mogłyby stanowić naprawdę bardzo fajny temat do działania:) Chociaż dziennikarz "Gazety Wyborczej" skupił się akurat na innym problemie, to polecam wnikliwą lekturę i analizę procesów opisanych w poniższym artykule pod kątem Lean.
_____________________________
W PKP darmowy bilet za 7 zł
Zgodnie z ustawą dzieci do lat 4 korzystają z bezpłatnych przejazdów koleją. Nie wszyscy wiedzą jednak, że aby odbyć taką podróż, należy odebrać w kasie bilet za 0 zł
- Wyjeżdżaliśmy z żoną i dwuletnim dzieckiem na weekend. W kasie na Dworcu Centralnym w Warszawie kupiliśmy bilety dla siebie. Byliśmy przekonani, że dla dziecka nie trzeba - opowiada nam pan Jacek. - Kasjerka, która nie mogła przeoczyć dziecka, bo miałem je na ręku, zapytała tylko, czy chcemy miejscówkę dla córki. Nie chcieliśmy. O bilecie za 0 zł nie wspomniała. A w pociągu musiałem zapłacić 7 zł za bilet wart zero. To absurd - irytuje się nasz czytelnik.
Faktycznie, gdy przychodzi konduktor, trzeba uiścić opłatę dodatkową za wystawienie dokumentu w pociągu. Wynosi ona 5 zł w pociągu regionalnym i 7 zł w TLK.
(...) Czy jednak nie byłoby uczciwiej zwolnić pasażerów z opłaty za wypisanie biletu w pociągu, jeśli jego cena wynosi 0 zł? Zdaniem przedstawicielki PKP IC to niemożliwe. - Sprzedaż biletów na pokładzie stanowi czynność dodatkową konduktora, który przede wszystkim ma dbać o bezpieczeństwo podróżnych oraz o to, by przejazd pasażerów odbywał się na podstawie ważnych biletów. Stąd opłata manipulacyjna - przekonuje.
Czytaj całość na: http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,85579,8194416...Adrian Grycuk edytował(a) ten post dnia 23.08.10 o godzinie 15:58