Temat: Zniszczenia w toku procesu - Akcja informacyjno -...
Primo, wsparcie góry. Bez tego nic się nie uda. Naprawdę.
Secundo, komunikacja, komunikacja i jeszcze raz komunikacja. Spotkania cotygodniowe, comiesięczne, codzienne. Epatowanie konkretnymi, względnymi (%, ppm) liczbami w zrozumiałym, bezwzględnym kontekście, np. 98% terminowości dostaw to 20 mln dzieci, które nie dostaną prezentu pod choinkę 24. grudnia. 100 ppm to 50 wadliwych części w każdym samochodzie. 1% złomu to równowartość wynagrodzenia 10 ze 100 pracowników naszej firmy. Dalej, zwracanie uwagi operatorom podczas pracy, ale też słuchanie ich i uwzględnianie ich propozycji, żeby udowodnić, że redukcja złomu/ppmów/opóźnień jest naprawdę ważna. Zwracanie uwagi na dziury w procesie, np. maszyny, które produkują dużo odrzutów, operacje w procesie, które niszczą produkt (np. złe opakowania itp)
Tertio, same plakaty są wg mnie nieskuteczne, tyle wiem na podstawie rozmów z operatorami i ...dopisków na plakatach.
Quattro, zwracanie uwagi przełożonym, a nie operatorom, może spowodować niechęć operatorów do zwracającego uwagę. Bo donosiciel, bo podp...alacz itp. W ludźmi trzeba ostrożnie.