Katarzyna Dragović

Katarzyna Dragović założyciel, Szkoła
Mistrzów Reklamy

Temat: Kursy przygotowujące do pracy w agencji reklamowej

Szkoła Mistrzów Reklamy przy Akademii Leona Koźmińskiego, jedyna polska szkoła przygotowująca do pracy w agencjach reklamowych zaprasza na kursy: copywriting/art direction, account management, event management, strategia.

KURS COPYWRITING / ART DIRECTION

KONCEPCJE REKLAMOWE
Dobra reklama zaczyna się od dobrego pomysłu. Na zajęciach będziesz próbował uwalniać się od dosłownego myślenia, poznasz techniki generowania pomysłów, nauczysz się posługiwania metaforą, porównaniem, testimonialem. Będziesz pracował nad konkretnymi briefami. W miarę możliwości ze swoim kolegą - art directorem.
ART DIRECTION
Zajęcia warsztatowe z naciskiem na podstawy typografii oraz na pracę nad kompozycją.
COPYWRITING
Twoim zadaniem na tych zajęciach jest tworzenie reklam, których podstawą, jeśli nie jedynym elementem, jest tekst. Nauczysz się pisania tzw. body copy oraz haseł reklamowych.
WSTĘP DO KOMPUTERA
Poznasz podstawy programów graficznych.
ACCOUNT PLANNING / STRATEGIC BRIEFS
Pracownicy działów kreacji powinni umieć zbierać potrzebne dla siebie informacje. Na zajęciach będziesz się uczył podstaw strategii, badań rynkowych oraz tego, jak pisać briefy, które prowadzą do odpowiednich rozwiązań kreatywnych.
ALTERNATYWNE MEDIA
Żyjemy w czasach natłoku informacji, gdzie coraz trudniej jest złapać i utrzymać uwagę widza. Zapoznasz się więc z nietradycyjnymi mediami i technikami typu guerilla. Będziesz tworzył kampanie używając wszelkich niekonwencjonalnych rozwiązań medialnych.
SZTUKA PREZENTACJI
Jak łatwo jest pogrzebać genialny pomysł nieumiejętną prezentacją! Aby tego uniknąć, poznasz techniki prezentacyjne, nauczysz się pokonywać tremę, opanujesz podstawy improwizacji.
REKLAMA RADIOWA
Nagrywasz zaakceptowane scenariusze w profesjonalnym studio. Pracujesz z aktorem, opracowujesz podkład dźwiękowy, reżyserujesz reklamę.
REKLAMA TELEWIZYJNA
Realizujesz zaakceptowany scenariusz kamerą cyfrową, montujesz go i udźwiękowiasz.
PORTFOLIO
Koncentrujesz się na technicznym przygotowaniu (wyprodukowaniu) twojego portfolio.

KURS STRATEGIA

Pojęcie strategii, miejsce strategii w zarządzaniu marką i jej komunikacją.

Co właściwi robi strateg, jaka jest jego rola, za co odpowiada, kiedy ma prawo być z siebie dumny, a kiedy nie. Te zajęcia pomogą ci zrozumieć miejsce stratega w agencji reklamowej i skupić się na tym, co naprawdę ważne.

Marketing i reklama - rozwój ich narzędzi i technik działania

Dzisiejsze instrumentarium marketingu i reklamy kształtowało się przez wiele dziesiątków lat. Narzędzia, które dziś są używane równolegle, takie jak pozycjonowanie, wartości marki czy USP mają swoją historię. Stoi za nimi określone podejście do marketingu i reklamy. Dzięki tym zajęciom będziesz wiedzieć, o czym tak naprawdę mówisz używając podstawowych pojęć.

Marka

Marka to pojęcie abstrakcyjne, istnieje tylko w ludzkich umysłach, a jednak może mieć siłę większą od państw, instytucji czy religii. Po tych zajęciach będziesz rozumieć nie tylko rynkowe, ale także kulturowe, społeczne i polityczne funkcje marek.

Architektura, modele, teorie marek

Marki mają różne konstrukcje, są oparte na różnych modelach, mogą być bardziej lub mniej złożone wewnętrznie, tworzą różne systemy. Konstrukcja marki wyznacza możliwości jej rozwoju i zdolność dopasowania do nowych warunków i wyzwań. Te zajęcia pozwolą Ci właściwie dopasowywać sposób budowania marki do zadań, jakie przed nią stoją.

Badania marki i konsumenta w zarządzaniu marką

Badań już i tak jest za dużo, a ciągle robi się nowe. Nadmiar wiedzy może być gorszy niż jej brak, ale są rzeczy które koniecznie trzeba wiedzieć, aby powstała dobra strategia. Na tych zajęciach dowiesz się, jak zdobywać te bezcenne informacje.

Analiza sytuacji rynkowej i otoczenia konkurencyjnego

Dobry strateg musi umieć opisać i zrozumieć sytuację rynkową swojego klienta. Analiza powszechnie dostępnych danych o rynku i konsumencie oraz rekonstrukcja strategii konkurentów na podstawie ich komunikacji to podstawa tworzenia każdej strategii. Dzięki tym zajęciom będziesz wiedzieć, jak to zrobić.

Podstawowe narzędzia planowania strategicznego

Można nie wiedzieć, co to jest trójkąt strategiczny, macierz FCB czy brand diamond, ale trudno wtedy myśleć naprawdę strategicznie. Po tych zajęciach twoje myślenie ulegnie skrzywieniu strategicznemu już nieodwracalnie.

Tworzenie marki – idea marki, definicja, wartości, osobowość, atrybuty. (8h)

Dzisiejsze marki to wieloelementowe konstrukcje powstające w skomplikowanym procesie, którego krytycznym punktem jest tworzenie konceptów strategicznych. Te zajęcia pokażą ci, jak prowadzić proces budowania marki.

Media i kanały dotarcia

Marka musi umieć dotrzeć ze swoją propozycją do konsumenta, który zazwyczaj wcale na tę propozycje nie czeka. Niektóre media trudno pominąć w dużej kampanii reklamowej, ale unikalne kanały dotarcia mogą być ważnym składnikiem tożsamości marki. Te zajęcia pozwolą Ci poznać specyfikę procesu planowania mediów i jego wpływu na efekty kampanii reklamowej.

Co to znaczy „napisać strategię”?

Analizę rynku, konsumentów i potencjału marki klienta, oraz wnioski i rekomendacje strategiczne trzeba umieć przedstawić w interesujący i przekonujący sposób. Szczególnie gdy strategia jest elementem oferty przetargowej. Tworzenie dobrych prezentacji we własnym, unikalnym stylu to bardzo cenna umiejętność. Na tych zajęciach zdobędziesz jej podstawy.

Przełożenie strategii na działanie, czyli brief kreatywny

Nawet najlepsza strategia pozostanie bezużyteczna, jeśli nie zostanie zrealizowana w postaci dobrej kreacji. Dobry brief powinien być jasny, krótki i inspirujący, ale trudniej napisać dziesięć dobrych zdań briefu niż sto stron analizy. Po tych zajęciach będziesz wiedzieć, jak podejść do pisania briefu, aby twój wysiłek pomógł działowi kreacji stworzyć świetną reklamę.

Współpraca z działem kreacji

Warto wiedzieć, czego dział kreacji potrzebuje od strategów, a czego zdecydowanie NIE CHCE! To bardzo ułatwia pracę nad kilkunastoma projektami na raz.

KURS EVENT MANAGEMENT

Historia event marketingu
Event Marketing – definicja
Event marketing a PR
Narzędzia event marketingu
Event marketing jako narzędzie zintegrowanej komunikacji

Zasady tworzenia koncepcji eventów:
wiedza o rynku: znajomość trendów, zachowań
zachowania konsumenckie
podstawy socjologii (identyfikacja z grupą, dynamika grup)
strategia komunikacji eventowej
analiza briefów klienckich

Technologia eventowa, nowości, trendy
Podstawy prawa
Regulacje dotyczące imprez masowych
Sponsoring

Współpraca z klientem
Organizacja event, zarządzanie projektem
Finanse (zasady kosztorysowania, liczenie zyskowności wydarzenia)
Techniki mierzenia efektywności- ROI
Zasady prowadzenie prezentacji - elementy dobrej oferty

case studies

WARSZTATY : analiza zadania, projektowanie, kosztorysowanie i prezentacja

KURS ACCOUNT MANAGEMENT

BIZNES I MARKA
ABC marketingu
branding
strategia
brief / briefing
badania rynku
zachowania konsumenckie
psychologia reklamy
LUDZIE
negocjacje
prezentacje
praca grupowa (prowadzenie sesji, burz mózgów itp.)
współpraca z klientem
zarządzanie ludźmi
MEDIA
ATL
BTL
Internet
ambient + non media
PRODUKCJA
TV
radio
print
art buying
prawo autorskie
FINANSE
kosztorysy, fakturowanie itp.
WARSZTATYKatarzyna Dragović edytował(a) ten post dnia 07.04.10 o godzinie 18:30