Barbara
Ligocka
Menager Szkoleń
Stageman Polska
Temat: Komunikacja Interpersonalna z Elementami Negocjacji
Witam!Zachęcam do wzięcia udziału w szkoleniu pt: "Komunikacja Interpersonalna z Elementami Negocjacji" organizowanych przez Centrum Szkoleniowe FRR w Katowicach.
Poniżej szczegóły:
Termin szkolenia: 19.05.2009 r. - 20.05.2009 r.
Prowadzący: Marlena Spisak
Szkolenie będzie osadzone w tematyce komunikacji interpersonalnej w sytuacjach negocjacyjnych. Uczestnicy będą brali udział w interaktywnej grze negocjacyjnej, która będzie punktem wyjścia do omawiania kwestii związanych z budowaniem relacji z klientem i komunikacją interpersonalną. Wprowadzone zostaną elementy wiedzy z zakresu tej tematyki. Ponadto uczestnicy będą mieli okazję do dyskusji oraz pracy nad przykładami relacji z klientem, pochodzącymi z własnego życia zawodowego. Przypomnienie konkretnych sytuacji będzie punktem wyjścia do zastanowienia się nad możliwością wprowadzenia usprawnień, służących bardziej efektywnej komunikacji.
Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji uczestników w zakresie efektywnej komunikacji interpersonalnej, opartej na wzajemnym szacunku, przy budowaniu dobrych, trwałych relacjach z klientem oraz dostarczenie narzędzi, które będą mogli wykorzystać w swej pracy zawodowej.
Zajęcia prowadzone będą z wykorzystaniem gry interaktywnej, ćwiczeń warsztatowych, także z elementami pogłębionej refleksji na własny temat (z uwzględnieniem własnych doświadczeń zawodowych). W podsumowaniach dokonywanych przez trenerów pojawią się elementy wiedzy o komunikacji oraz negocjacjach.
Pod koniec zajęć będzie przeprowadzona ewaluacja szkolenia. Polecamy możliwość dokonania takiej ewaluacji
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Dzień pierwszy
9.00 – 9.15
Powitanie i przedstawienie programu szkolenia, zawarcie kontraktu
Trener przedstawia siebie, program i cele zajęć.
Trener wspólnie z uczestnikami ustala zasady obowiązujące podczas szkolenia.
9.15 – 9.45
Mixer
Ice-breaker:
Gra interakcyjna na „przełamanie lodów” i wprowadzenie podstawowych zasad wzajemnej komunikacji
9.45– 13.00
"Negocjacje w trójwymiarze"
GRA interaktywna:
Klasyczne ćwiczenie negocjacyjne, wprowadzające uczestników w rzeczywistość mechanizmów negocjacyjnych. Celem gry jest przećwiczenie umiejętności negocjacyjnych oraz osiągnięcie statusu „wygrany-wygrany” dla obu stron.
13.15- 14.00
Omówienie przebiegu gry
z podkreśleniem wskazówek dla efektywnej komunikacji
Dyskusja podsumowana krótką prezentacją:
Co ułatwiało a co utrudniało prowadzenie negocjacji? Jak przebiegała komunikacja między partnerami? Jakie elementy komunikacji wpływały na budowanie relacji? I inne…
14.00 - 14.30
Kluczowe elementy efektywnej komunikacji oraz bariery w komunikacji
Mini wykład w formie prezentacji, obejmujący zagadnienia:
budowanie relacji
aktywne słuchanie
komunikat Ja
komunikacja jedno- i dwukierunkowa
komunikacja niewerbalna
autoprezentacja
14.30 - 15.15
Zły versus dobry kontakt interpersonalny / elementy inteligencji emocjonalnej
Warsztat:
Uczestnicy (w parach) opowiadają i zapisują przykłady z przeszłości:
1. sytuację, w której mieli poczucie dobrego dogadywania się z jakąkolwiek inną osobą
2. sytuację, w której mieli poczucie braku porozumienia/braku wspólnego języka z inną osobą.
Potem opowiadają na forum grupy i wszyscy uczestnicy zastanawiają się nad zaleceniami dla dobrego kontaktu wynikającymi z tych sytuacji.
Następnie trenerzy pytają, jakie z opowiedzianych sytuacji płyną wskazówki dla zapewniania dobrego kontaktu interpersonalnego. Wskazówki te zapisywane są na flipchartach.
15.15-16.00
Podsumowanie dnia przez trenera (główne tematy, najważniejsze spostrzeżenia w grupie) i rundka zamykająca
Pytanie do uczestników, „Z czym wychodzisz?”
2. Dzień drugi
9.00-10.00
Wpływ wizerunku na budowanie relacji.
Czym jest autoprezentacja i dlaczego jest ona ważna w budowaniu relacji?
Ćwiczenie:
Uczestnicy udzielają sobie nawzajem informacji zwrotnych: zapisują anonimowo każdej osobie na kartce po jednym przymiotniku na określenie osoby w każdej z poniższych kategorii:
1. relacje wewnątrz zespołu
2. relacje z klientem wewnętrznym
3. relacje z klientem zewnętrznym
Omówienie przez trenerów.
10.00 - 13.00
Budowanie relacji poprzez efektywną komunikację
(narzędzia komunikacji, bariery komunikacyjne i sposoby ich pokonywania)
Ćwiczenia:
Rodzaj ćwiczeń zostanie ustalony po wstępnym spotkaniu z uczestnikami szkolenia, służącym analizie potrzeb. Na przykład ćwiczenia z zakresu:
1. Zniekształcenia w komunikacji
2. Komunikacja niewerbalna
2. Komunikat Ja
13.15- 15.30
Sytuacje trudne w komunikacji
Warsztat na case’ach z doświadczeń zawodowych uczestników, odgrywanie scenek:
Praca w parach na case’ach z doświadczenia zawodowego uczestników:
1. każdy opisuje sytuację trudną z przeszłości (nieefektywna komunikacja, zerwanie relacji)
2. opisuje jak się zachował w tej sytuacji
3. w parze uczestnicy zastanawiają się, dlaczego komunikacja była nieefektywna i jaką zmianę mogliby wprowadzić, aby doprowadzić do lepszego rezultatu (usprawnić komunikację)
4. odgrywanie scenek z wprowadzeniem ustalonych usprawnień
5. udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej przez uczestników i trenerów.
15.30 - 16.00
Podsumowanie szkolenia przez trenera. Rundka zamykająca. Ewaluacja szkolenia.
Rundka zamykająca np. "Co z tego szkolenia chcę wykorzystać w przyszłości?"
Z uwagi na ogromne zainteresowanie szkoleniem w tej tematyki o uczestnictwie w danym terminie decyduje kolejność zgłoszeń (ilość miejsc ograniczona).
W cenę wliczono bogate materiały szkoleniowe oraz lunch
Czas trwania: 16 godzin
Opiekun szkolenia: Barbara Ligocka
tel: 501380880 / GG:1260713
Cena: 490.00 PLN