Ranisa Ranisa

Ranisa Ranisa Kobieta o wielu
profesjach

Temat: Ciekawy i trudny temat Dzierżawa i nakłady

Jeśli ktoś chciałby sie wykazać i pomyślec ... zapraszam do dyskusji.
Temat: niby prosta dzierżawa lokalu. W umowie określono cenę za czynsz, który : 1/ część czynszu sfinansowane będzie remontem generalnym lokalu, 2/ czesc płatne w pieniądzu. Wartość nakładów (dzieląc nakłady wystąpił i remont i modernizacja lokalu) wykonanych w ciągu pierwszego roku dzierżawy ma wpływ na czynsz na kolejne 10 lat. Założenie : nakłady wg umowy po zakończeniu umowy (10 lat) przechodzą na własność Wydzierżawiającego lub w przypadku wcześniejszego rozwiązania umowy bez prawa zwrotu za te nakłady. Dylemat: Faktycznie nakłądy wykonano w pełnej wartości w pierwszym roku, odebrano, potwierdzono ich wartość na poczet czynszu na kolejne 10 lat. Kiedy i czy Dzierżawca wystawi fakturę? odprowadzi Vat (od świadczenia, i czy świadczenia?) a kiedy Wydzierżawiający ? Jak to potiwierdzić i prawidłowo rozliczyć podatki. Wystawienie faktury po wykonaniu świadczenia spowoduje odprowadzenie Vat - ok , w zamian Wydzierżawiający wystawi fakturę na czynsz z góry na 10 lat (rozl. międzyokr. przychodów) ale jak z podatkiem dochodywm u Dzierżawcy? Z góry? Czy była sprzedaz ? zakładając , że nie musiało i nie było przekazania własności nakładów? Moim zdaniem należy to rozliczać współmiernie do okresu czasu, ale jak to wtedy zaewidencjonować? rozliczyć? u obydwu stron?

Poważny problme z odnalezieniem się w tej sytuacji? Może ktoś ma jakiś pomysł?
Pozdrawiam