konto usunięte
Temat: Zakup z USA na ebay
Witam serdecznie,Zakupiłem oprogramowanie do tworzenia grafiki na aukcji internetowej eBay.com (USA).
Są to 2 różne programy, od 2 różnych sprzedawców.
Moi kontrahenci pochodzą z USA. Przesyłkę mają mi przysłać pocztą.
1 program chce sprzedać w Polsce, 2 zostawić dla siebie - na potrzeby swojej firmy.
Program jest zgodny (i potrzebny) z moją działalnością gospodarczą.
Za aplikacje zapłaciłem poprzez PayPal - kartą kredytową.
Załóżmy że koszt jednej aplikacji wyniósł 500 zł (tyle mi ściągneło z karty kredytowej).
Karta jest prywatna, nie na firmę.
Z tego co wyczytałem, to będę musiał:
1. dodać do tych 500 zł koszt cła ok 3% => 515 zł
2. dodać do tych 515 zł koszt VAT 22% => 628,30 zł brutto.
Czy to jest całkowity koszt sprowadzenia tego oprogramowania?
Rozumiem że po opłaceniu tych opłat mogę sprzedać to oprogramowanie
legalnie w Polsce - na fakturę VAT?
Do tego miejsca wszystko rozumiem, problem pojawia się przy księgowaniu tego u siebie
w firmie... Jestem VATowcem, prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą (w oparciu
o księgę przychodów i rozchodów).
Chciałem się dowiedzieć, jak takie coś zaksięgować u siebie? Jak to "wrzucić w koszta" i
zaksięgować w księdze...
Wydaje mi się że Urząd Celny wyda jakiś dokument, i na nim będzie kwota VATu i cła - tak?
To z urzędu dodaję do tego co zapłaciłem (karta kredytowa) i to co wyjdzie księguje jako
"inny dokument księgowy"?
Prosiłbym bardzo o pomoc...
Łukasz