Piotr Paweł Wójcik

Piotr Paweł Wójcik Student, Uniwersytet
Marii
Curie-Skłodowskiej w
Lublinie

Temat: Jak napisać reklamacje? - usługi telekomunikacyje

Nie ma gotowego wzoru odnośnie reklamacji usług telekomunikacyjnych. Mamy bowiem do czynienia z bardzo rożnymi przypadkami, stąd trudno było by taki stworzyć!

Ogóle ramy tego jak powinna wyglądać wasza reklamacja określa ROZPORZĄDZENIE W SPRAWIE TRYBU POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO ORAZ WARUNKÓW JAKIM POWINNA ODPOWIADAĆ REKLAMACJA USŁUGI TELEKOMUNIKACYJNEJ LINK
https://googledrive.com/host/0B5xE5n8BExeyY1RUa05aV0tZQVk/postępowaniereklamacyjne.pdf


Zostało/y w nim opisane warunki jakie powinna spełniać oraz obowiązki nasze związane ze składaniem reklamacji i naszego operatora związane z jej rozpatrywaniem:

* to jak sporządzić reklamacje - co powinna zawierać

* sposoby złożenia reklamacji tj.: reklamacja telefoniczna, pisemna, ustna do protokołu w jednostce Operatora (konieczne jest jej potwierdzenie przez Operatora natychmiast po złożeniu!!!). W przypadku pozostałych reklamacji Operator powinien je potwierdzić nam do 14 dni od otrzymania!!!

* reklamacja powinna być złożona w terminie 12 miesięcy od dnia w, którym usługa została nienależycie wykonana. Reklamacje złożoną po terminie 12 miesięcy pozostawia się bez rozpatrzenia.

* co powinna zawierać odpowiedź ze strony Operatora na naszą reklamacje

***WAŻNE***

JEŚLI WASZA REKLAMACJA NIE ZOSTANIE ROZPATRZONA W CIĄGU 30 DNI LICZĄC OD DNIA JEJ DOSTARCZENIA OPERATOROWI (np.Netii) TO PRZYJMUJE SIĘ, ŻE WASZE ROSZCZENIA ZAWARTE W REKLAMACJI OPERATOR MUSI UWZGLĘDNIĆ W CAŁOŚCI! UZNAJE SIĘ JEDNAK REKLAMACJĘ ZA ROZPATRZONĄ JEŚLI OPERATOR 30 -TEGO DNIA WYŚLE WAM SWOJĄ ODPOWIEDŹ NA REKLAMACJE.

Podstawa prawna -Prawo telekomunikacyjne:

[i]Art. 106. 1. Dostawca publicznie dostępnych usług
telekomunikacyjnych jest obowiązany do rozpatrzenia reklamacji usługi telekomunikacyjnej.
2. (314) Jeżeli reklamacja usługi telekomunikacyjnej nie zostanie rozpatrzona w terminie 30dni od dnia jej złożenia, uważa się, że została ona
uwzględniona. Przez rozpatrzenie reklamacji rozumie się wysłanie przed upływem tego terminu przez dostawcę publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych odpowiedzi o uwzględnieniu lub nieuwzględnieniu reklamacji.[/i]

co za tym idzie...

- WSZELKĄ KORESPONDENCJE DO OPERATORA WYSYŁAJCIE LISTEM POLECONYM - ZACHOWUJCIE POTWIERDZENIE
CIĘŻAR DOWODU WYSŁANIA PISMA SPOCZYWA ZARÓWNO NA ABONENCIE JAK I OPERATORZE (W SZCZEGÓLNOŚCI). ZATEM JEŚLI PISMO OD OPERATORA (NETII, TP (ORANGE), INNYCH DOSTALIŚCIE LISTEM ZWYKŁYM (JESTEŚCIE TEGO PEWNI, ŻE ZWYKŁYM A NIE POLECONYM, KURIEREM ETC.) NIE ZAŁAMUJCIE SIĘ JEŚLI ZGUBICIE JE BO OPERATOR MUSI UDOWODNIĆ, ŻE WAM JE WYSŁAŁ. PRZYZNACIE, ŻE BĘDZIE MU CIĘŻKO HEHE... NIE WIEM JAK JEST W PRZYPADKU MAILI. JEŚLI OPERATOR JEST NIE UCZCIWY TO JUŻ OD WAS ZALEŻY JAK GO BĘDZIECIE TRAKTOWAĆ ;)

- WSZYSTKIE PISMA OD OPERATORÓW W TYM ODPOWIEDZI NA REKLAMACJE 3MAJCIE DO KOŃCA TRWANIA UMOWY