Patrycja Sawiuk

Patrycja Sawiuk Custom
Publishing/Komunikac
ja Wewnętrzna.
Fabryka Fraz

Temat: Komunikacja wewnętrzna a kryzys gospodarczy

Witam!
Zapraszam do dyskusji na temat tego, w jaki sposób powinna wyglądać komunikacja wewnętrzna w czasie recesji gospodarczej. Nie chodzi mi o eskalację emocji, które i tak już narastają wśród opinii publicznej od kilku miesięcy - z tym świetnie radzi sobie prasa:) Porozmawiajmy raczej o tym, z jakimi sytuacjami - jako specjaliści PR/HR - spotykamy się na co dzień. Spowalnia tempo wzrostu gospodarczego, ale czy wzrasta ranga rzetelnej informacji kierowanej do pracowników?
Beata Rożek

Beata Rożek Corporate Affairs
Manager / public
relations, internal
co...

Temat: Komunikacja wewnętrzna a kryzys gospodarczy

W mojej opinii ranga rzetelnej informacji kierowanej do pracowników jest zawsze wysoka - bez względu na "okoliczności przyrody".

To oczywiście wersja idealistyczna. Praktycznie - moim zdaniem zwłaszcza teraz niezbędna jest jasna, systematyczna i na bieżąco informacja o sytuacji firmy w czasie kryzysu. Właśnie zwłaszcza dlatego, że media szaleją i warto odnieść się do różnych informacji.

Ważne, by jak zawsze - pracownicy dowiadywali się o sprawach, które ich dotyczą nie z mediów, ale od własnego pracodawcy.

konto usunięte

Temat: Komunikacja wewnętrzna a kryzys gospodarczy

przede wszystkim czuwać nad tym co dzieje się w organizacji, kontrolować nastroje pracowników i odpowiadać na zapotrzebowanie informacyjne
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Komunikacja wewnętrzna a kryzys gospodarczy

Cięcia budżetów. Bo jeśli ciąć, to wszędzie. Nie można ciąć w operacjach, a nie ciąć w informacjach ;) A komunikacja jest przecież często postrzegana jako "nice to have".
Agnieszka Kwiatkowska (Cycak)

Agnieszka Kwiatkowska
(Cycak)
Specjalista ds. PR,
wykładowca PR
(specjalizacje:
Media R...

Temat: Komunikacja wewnętrzna a kryzys gospodarczy

Patrycja Sawiuk:
Witam!
Zapraszam do dyskusji na temat tego, w jaki sposób powinna wyglądać komunikacja wewnętrzna w czasie recesji gospodarczej. Nie chodzi mi o eskalację emocji, które i tak już narastają wśród opinii publicznej od kilku miesięcy - z tym świetnie radzi sobie prasa:) Porozmawiajmy raczej o tym, z jakimi sytuacjami - jako specjaliści PR/HR - spotykamy się na co dzień. Spowalnia tempo wzrostu gospodarczego, ale czy wzrasta ranga rzetelnej informacji kierowanej do pracowników?

Powiedziałabym nawet, że ranga rzetelnej i odpowiednio przedstawionej informacji wzrasta w czasach kryzysu.
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Komunikacja wewnętrzna a kryzys gospodarczy

To niedobrze - powinna być (wartością) stałą :]
Agnieszka Kwiatkowska (Cycak)

Agnieszka Kwiatkowska
(Cycak)
Specjalista ds. PR,
wykładowca PR
(specjalizacje:
Media R...

Temat: Komunikacja wewnętrzna a kryzys gospodarczy

Karolina Dulnik:
To niedobrze - powinna być (wartością) stałą :]

Wzrasta Karolinko, bo o wiele trudniej jest nią "gospodarować", bo jest większym wyzwaniem dla pracownika, niż gdy kryzysu brak.
Sytuacje kryzysowe generalnie wymagają zwiększonej czujności i są dla PR czy HR większym wyzwaniem

O to mi chodziło;)
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Komunikacja wewnętrzna a kryzys gospodarczy

A to teraz rozumiem :) Chociaż i tak nie do końca się zgadzam, bo jestem za tym, żeby o jakość informacji dbać bezwzględnie i niezmiennie. W sytuacjach kryzysowych jest stres i presja czasu. Więc jednak ok - większa czujność :))
Pozdrawiam :)

konto usunięte

Temat: Komunikacja wewnętrzna a kryzys gospodarczy

Jakość informacji zawsze powinna być wysoka. I w tym zgadzam się z Karoliną. Stała i niezmienna. Ranga informacji w dużym stopniu zależy od stosunku odbiorcy do materii, która jest przedmiotem informacji, oraz od sytuacji ogólnej. W sytuacji kryzysu odbiorca będzie bardziej wyczulony na pewne informacje i poszukiwać będzie konkretnych danych. Stąd wyzwanie. Może się okazać że wypracowane przez nas w sytuacjach nie-kryzysowych schematy działania nie będą wystarczające na czas kryzysu....

konto usunięte

Temat: Komunikacja wewnętrzna a kryzys gospodarczy

Jeśli konstruując system informacyjny byliśmy sumienni i rzetelni, zyskaliśmy zaufanie pracowników, to nie będzie większego problemu z przekazaniem informacji o problemach. To jest zwykłą sytuacja kryzysowa, którą trzeba komunikować. Dzieje się dobrze? Komunikujmy to. Ale kiedy dzieje się źle, też to musimy komunikować.

Co więcej, w najgorętszym okresie zwiększyłbym częstotliwość informacji dot. sytuacji w firmie.

konto usunięte

Temat: Komunikacja wewnętrzna a kryzys gospodarczy

hm, według mnie sumienność czy rzetelność ma mniejsze znaczenie, system musi być przede wszystkim efektywny!a sukcesem będzie gdy komunikując będziemy "słuchani",a nasze komunikaty zrozumiałe i akceptowalne, natomiast idealnie by było aby przekaz był pełny tak aby pracownicy nie musieli zdawać pytań (przez co mogą generować tzw. komunikację korytarzową); a wiemy że w momencie zmian i kryzysu pracownicy bardziej "nadstawiają uszu" w poszukiwaniu informacji; i poszukują informacji z wielu zródeł i w takim momencie warto mieć zintegrowany system wielu narzędzi komunikacji.
Patrycja Sawiuk

Patrycja Sawiuk Custom
Publishing/Komunikac
ja Wewnętrzna.
Fabryka Fraz

Temat: Komunikacja wewnętrzna a kryzys gospodarczy

Zgadzam się. W sytuacji kryzysowej (szczególnie długoterminowej jak ta obecna) dobrze jest posługiwać się przemyślanym, kompatybilnym (pod względem formy, częstotliwości, pełnionych funkcji) zestawem narzędzi komunikacji wewnętrznej.

Andrzej Szymański:
w takim momencie warto
mieć zintegrowany system wielu narzędzi komunikacji.
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Komunikacja wewnętrzna a kryzys gospodarczy

Taki zestaw dobrze zdefiniowanych narzędzi powinno być stałą w firmie. To porządkuje komunikacje, a nie ma nic gorszego jak chaos w chaosie czyli chaos w kryzysie.

Andrzej, Twój opis podsumowałabym właśnie słowami "sumienny" i "rzetelny" :]
Dominika D.

Dominika D. ekspert w obszarze
komunikacji
korporacyjnej i
employer b...

Temat: Komunikacja wewnętrzna a kryzys gospodarczy

Komunikacja wewnętrzna jest bardzo ważnym elementem PR, bez niej nie można mówić o pełnym kształcie PR. A czasie kryzysu...braki komunikacji wewnętrznej najlepiej widoczne są w przypadkach kryzysów. Kiedy dotknie nas kryzys, bez wzgledu na jego rodzaj - to m.in. właśnie komunikacja wewnętrzna decyduje o tym, czy da się go szybko opanować czy też dojdzie do zaostrzenia.
Kazdy z nas ma swiadomosc (taką mam nadzieję :-)), ze pracownik poinformowany pracuje lepiej, efektywniej i bezpieczniej. Tak wiec motywujmy, edukujmy i informujmy naszych pracownikow, tak by rozumieli strategie firmy w dobie kryzysu i byli po wyjściu z pracy na małą skalę PR-owcem swojej firmy. Mając takich ambasadorów na pewno łatwiej przetrwamy w kryzysie:-)

konto usunięte

Temat: Komunikacja wewnętrzna a kryzys gospodarczy

Dominika Donica:
Kiedy dotknie nas kryzys, bez wzgledu na
jego rodzaj - to m.in. właśnie komunikacja wewnętrzna decyduje
o tym, czy da się go szybko opanować czy też dojdzie do zaostrzenia.

każdy kryzys jest inny, byłabym ostrożna w stwierdzeniu, że komunikacja wewnętrzna pozwoli każdy kryzys szybko opanować, kiedy sprawy dotyczą organizacji a jak w tym przypadku kryzysu gospodarczego, rzeczą która oba kryzysy różni to skala, zasięg
Tomasz K.

Tomasz K. Dyrektor
zarządzający, Agape
custom publishing

Temat: Komunikacja wewnętrzna a kryzys gospodarczy

Kryzys oczywiście przekłada się na nastroje w firmie. Wymaga to nie tylko stabilnej komunikacji, ale chyba jednak większego jeszcze nacisku na informowanie o sytuacji, którą mamy niż w normalnym czasie. Cięcie budżetów komunikacyjnych, jak w innych dziedzinach, nie jest moim zdaniem dobrym rozwiązaniem.

Nakłady na komunikację powinny pozostać na podobnym poziomie. Raczej przeprowadziłbym analizę narzędzi, z których korzystamy w firmie i przemodelował na czas kryzysu niektóre z nich, by lepiej służyły lub niektóre zawiesił kosztem zwiększenia środków na te bardziej istotne kanały komunikacji.

I tutaj po raz kolejny znakomitym narzędziem okazuje się biuletyn firmowy, który w czasie niepewności, gdy rola plotki wzrasta, wygładza pewne treści.

Pisze właśnie artykuł na podobny temat. Już niebawem chętnie się nim podzielę.

_______________
Custom publishingTen post został edytowany przez Autora dnia 15.04.15 o godzinie 16:34

konto usunięte

Temat: Komunikacja wewnętrzna a kryzys gospodarczy


I tutaj po raz kolejny znakomitym narzędziem okazuje się biuletyn firmowy, który w czasie niepewności, gdy rola plotki wzrasta, wygładza pewne treści.


...oczywiscie biuletyn jest bardzo dobrym narzędziem, inna sprawa iż w czasie kryzysu czasem ma znaczenie szybkość przekazywanych informacji i wtedy musimy zastosować inne narzędzia porozumiewania się.

konto usunięte

Temat: Komunikacja wewnętrzna a kryzys gospodarczy

znowu się czepiam, ale dlaczego po raz kolejny, kolejna osoba zakłada, że jego rozwiązanie jest najlepsze, czyli w tej sytuacji, biuletyn wyzwoli z kryzysu, nie zgadzam się i nie jestem przekonana gdy słyszę gotowe rozwiązanie dla wszystkich firm jednakowe

konto usunięte

Temat: Komunikacja wewnętrzna a kryzys gospodarczy

Dominika Donica:
Komunikacja wewnętrzna jest bardzo ważnym elementem PR, bez niej nie można mówić o pełnym kształcie PR. A czasie kryzysu...braki komunikacji wewnętrznej najlepiej widoczne są w przypadkach kryzysów. Kiedy dotknie nas kryzys, bez wzgledu na jego rodzaj - to m.in. właśnie komunikacja wewnętrzna decyduje o tym, czy da się go szybko opanować czy też dojdzie do zaostrzenia.
Kazdy z nas ma swiadomosc (taką mam nadzieję :-)), ze pracownik poinformowany pracuje lepiej, efektywniej i bezpieczniej. Tak wiec motywujmy, edukujmy i informujmy naszych pracownikow, tak by rozumieli strategie firmy w dobie kryzysu i byli po wyjściu z pracy na małą skalę PR-owcem swojej firmy. Mając takich ambasadorów na pewno łatwiej przetrwamy w kryzysie:-)

ależ my to wszystko wiemy:)))
Dominika D.

Dominika D. ekspert w obszarze
komunikacji
korporacyjnej i
employer b...

Temat: Komunikacja wewnętrzna a kryzys gospodarczy

oczywiscie, ze wiemy:-) ale rzeczywistosc pokazuje, ze o tym zapominamy i czesto nie doceniamy sily komunikacji i sily naszych pracownikow.



Wyślij zaproszenie do