konto usunięte

Temat: VI Narodowy Dzień Życia

VI Narodowy Dzień Życia – zakończenie głównych obchodów
Wieczorna Gala Narodowego Dnia Życia na Zamku Królewskim w Warszawie była podsumowaniem całej tegorocznej kampanii społecznej pod hasłem „Dziadki – dziatkom! Pielęgnujemy więź międzypokoleniową”.

Po raz pierwszy rozdano Tulipany Narodowego Dnia Życia. Otrzymali je m.in.: dziennikarz - Krzysztof Ziemiec i reżyser - Rafał Wieczyński. W całej Polsce zorganizowano wiele imprez, konkursów, konferencji i prelekcji, które afirmowały wartość życia rodzinnego i dobrych relacji międzypokoleniowych.

24 marca br. odbyła się uroczysta Gala, na której po raz pierwszy wręczono statuetki Tulipanów Narodowego Dnia Życia. Nagroda jest wyrazem uznania dla tych przejawów aktywności społecznej, które przyczyniają się do budowy silnych więzi rodzinnych, wzmacniają rolę społeczną rodziny bądź jej pozycję ekonomiczną. Rozdano cztery statuetki Tulipanów. Otrzymali je: Krzysztof Ziemiec w kategorii „Dziennikarz” za publiczne świadectwo o wartości życia rodzinnego, Rafał Wieczyński - „Dzieło kultury” za film „Popiełuszko. Wolność jest w nas”, Caritas Polska - „Inicjatywa społeczna” za Ogólnopolski Festyn Rodzinny Caritas oraz miasto Wrocław – „Samorząd przyjazny rodzinie za Program Pomocy dla Rodzin Wielodzietnych „Dwa Plus Trzy i jeszcze Więcej”.

VI edycja

Tegoroczna szósta edycja tej kampanii społecznej została zorganizowano pod hasłem „Dziadki – dziatkom! Pielęgnujemy więź międzypokoleniową”. Jej ambasadorem został znany aktor telewizyjny i teatralny, Jan Kobuszewski z rodziną. Celem kampanii była afirmacja wartości rodzinnych, czyli promocja dobrych wzorców i budowanie przyjaznego klimatu wokół rodziny.

„W tym roku chcieliśmy podkreślić wagę relacji międzypokoleniowych. Tradycją, którą Polacy niezmiernie cenią są spotkania dziadków z wnuczętami. Te codzienne spotkania pokazują naturalną kolej życia od narodzin do śmierci, od młodości do starości, przekazując naturalną prawdę o życiu, często w opozycji do kolorowego świata mediów elektronicznych.” – mówi Jacek Sapa, prezes Fundacji Komitetu Obchodów Narodowego Dnia Życia. – „Prawdę o życiu trywializowaną bądź nieobecną w mediach. To właśnie rodzina daje Polakom poczucie szczęścia, a rodzina ta jest często rodziną wielopokoleniową.”

Obchody lokalne

W kampanię Narodowego Dnia Życia zaangażowało się ponad 30 instytucji samorządowych, które objęły patronatem różne akcje i inicjatywy przygotowywane lokalnie w całej Polsce. W tym roku zorganizowano wiele konferencje i wykładów poruszające tematykę wartości rodzinnych, życia i roli seniorów w społeczeństwie. Przeprowadzono lokalne konkursy tematyczne (fotograficzne, literackie, plastyczne) dla dzieci i młodzieży, w których uczestnicy przedstawiali swoje interpretacje solidarności międzypokoleniowej. Prace najlepszych zostały przedstawione na wystawach podczas obchodów Narodowego Dnia Życia. Oprócz tego przygotowano wiele atrakcji dla całych rodzin: koncerty, pikniki i spektakle, a wszystko po to, żeby podkreślić wagę wartości rodzinnych.

Projekt ustawy – progresywna ulga na dzieci

Zwieńczeniem przygotowań Narodowego Dnia Życia było zaprezentowanie projektu zmiany ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wprowadzającego progresywną ulgę na dzieci. W opracowaniu projektu ustawy uczestniczyli przez m.in. ekspertów z Centrum im. Adama Smitha, Centrum Myśli Jana Pawła II, Fundacji Republikańskiej oraz Fundacji Narodowego Dnia Życia. Przedstawiony projekt zawiera rozwiązania, które w sposób rzeczywisty mogą stać się wsparciem dla rozwoju rodzin i realnie przyczynić się do wzrostu demograficznego naszego narodu.

* * *

Narodowy Dzień Życia – święto powołane uchwałą Sejmu RP 23 marca 2004 r. i obchodzone tego dnia każdego roku. Tym razem motywem przewodnim jest wzmacnianie więzi międzypokoleniowej między wnukami a dziadkami. Organizatorzy chcą pokazać, jak ważne są rodziny wielopokoleniowe i jak istotna jest rola starszego pokolenia. Ogólnopolska kampania „Dziadki –dziatkom” obejmuje reklamy telewizyjne, działania medialne, lokalne obchody organizowane przez gminy i organizacje pozarządowe oraz konkurs Tulipany Narodowego Dnia Życia. Twarzą tegorocznej kampanii jest Jan Kobuszewski z rodziną.

* * *

Fundacja Komitetu Obchodów Narodowego Dnia Życia jest organizatorem kampanii społecznych promujących wartości rodzinne. Jej celem jest wzmacnianie rodziny poprzez rozwój osobisty i budowę zdrowych więzi społecznych. Chce by rodziny były szczęśliwe i dumne oraz otoczone szacunkiem społeczeństwa. Więcej informacji na http://ndz.org.pl