konto usunięte

Temat: Emocje w informatyce

Witam serdecznie,

Przez 20 lat pracy w branży produkcji oprogramowania nie zastanawiałam się świadomie nad emocjami w pracy. Mało tego, słyszałam wokół, że to takie nieprofesjonalne - a słyszałam to od kolegów i przełożonych, mężczyzn. W końcu nie dawało mi to spokoju i w tym roku zgłębiam temat emocji i szerzej, psychologii w informatyce.

Okazuje się, że po pierwsze, o emocjach trzeba mówić, a po drugie, że są bardzo ważne w pracy zespołów projektowych (skupiam się akurat na takim przykładzie). Od dawna psychologowie sportu doceniają emocje i zarządzają nimi. W informatyce jeszcze nie mówi się o psychologii, co najwyżej o "soft skills".

Dlaczego piszę tutaj? Bo kobiety z definicji mogą rozmawiać o emocjach. Dla mężczyzn to wciąż takie "niemęskie". A ja zdecydowałam, że nie chcę się dostosowywać do męskiego świata, chcę mówić o emocjach w informatyce. Wiem, że od nich zależy jakość naszej pracy, jakość życia, jakość produktów, jakie wytwarzamy.

A jakie są Wasze obserwacje i doświadczenia?

konto usunięte

Temat: Emocje w informatyce

Co znaczy męski świat... szufladki.
Ludzie są ludźmi niezależnie od płci. Jedni chcą a nawet lubią mówić o emocjach, inni wręcz przeciwnie.
Piszesz, że emocje są ważne w życiu zespołów, pełna zgodna, natomiast nie zgodzę się z tezą, że trzeba o nich mówić. Nic na siłę. Najpierw przyjrzeć się zespołowi, a potem będzie wiadomo co trzeba.
Nie ma jednej recepty dobrej dla wszystkich. Nie ma jednej recepty dobrej dla każdego zespołu.

konto usunięte

Temat: Emocje w informatyce

Emilia K.:
Piszesz, że emocje są ważne w życiu zespołów, pełna zgodna, natomiast nie zgodzę się z tezą, że trzeba o nich mówić. Nic na siłę.

Zgadzam się z tym, co napisałaś, z dokładnością do powyższego zdania. Też uważam, że nic na siłę :) Nie napisałam, że zawsze i z każdym trzeba rozmawiać o emocjach. A nawet więcej, nie ze wszystkimi można. Bo, tak jak napisałaś, nic na siłę. Trzeba mieć jakiś minimalny poziom świadomości emocji, znaczenia emocji, czyli mieć odrobinę inteligencji emocjonalnej, umożliwiającej rozmowę.

Jak dochodzą mnie słuchy, pierwsze zwiastuny zmian w tym obszarze, czyli rozmawiania o emocjach, pojawiają się już w edukacji szkolnej. I wierzę, że będzie to coraz powszechniejsze. Bo coraz więcej pojawia się problemów z emocjami, które wymykają się spod kontroli, także w pracy zespołowej.

A w kontekście projektowania produktów, warto też uwzględniać emocje użytkowników tych produktów.

pozdrawiam



Wyślij zaproszenie do