Temat: Zielona Tara z Akacjowego Lasu
Jest to modlitwa, która w esencjonalny sposób przedstawia symbolikę i aktywności Zielonej Tary z Akacjowego Lasu.
Piękna modlitwa:)
CHWAŁA CZCIGODNEJ PANI - TARZE KHADIRAWANI
Zwanej Klejnotem w Koronie Mędrców
Hołd Szlachetnemu Awalokiteśwarze - skarbnicy współczucia!
1.
Bogowie: małżonek Lakśmi, złotousty Brahma,
Brihaspati, Ganeśa i Sziwa, Surja i inni -
Klejnoty koronne setek bogów, czczą lotos Jej stóp -
Do stóp Tary chylę się w pokłonie!
2.
Dzięki magii współczucia Wielkiego Współczującego,
Mądrość, błogosławieństwo i moc Zwycięzców trzech czasów
Objawiła się w pełnej piękna formie Bogini Działania,
Wybawiającej od wszelkich niedostatków -
Do stóp Tary chylę się w pokłonie!
3.
Na lotosowym tronie czystego zrozumienia pustki,
Dziewczyna w pełnym rozkwicie młodości,
W kolorze szmaragdu, o jednej twarzy, z dwojgiem rąk,
Prawa noga lekko wysunięta, lewa przyciągnięta do ciała,
Jednoczysz metodę i mądrość - składam Ci hołd!
4.
Okazała, o pełnych piersiach - skarbnicach nieskalanej szczęśliwości,
Twą twarz, jak Księżyc w pełni, zdobi olśniewający uśmiech;
Matko o spokojnych, ogromnych, pełnych współczucia oczach,
O piękności z Lasu Khadira - składam Ci hołd!
5.
Jak wysunięty konar niebiańskiego drzewa turkusowego,
Twa lekko ugięta prawa ręka, gestem mudry najwyższego ofiarowania,
Przyzywa mędrców na ucztę najwyższych siddhi,
Jak na zabawę - składam Ci hołd!
6.
Twa lewa ręka udziela schronienia, ukazując Trzy Klejnoty:
" O ludzie, stający twarzą w twarz z setkami różnych niebezpieczeństw,
Nie lękajcie się, wkrótce was ocalę! "
Gestem jasno wyrażająca te słowa - składam Ci hołd!
7.
Błękitny kwiat upala w Twych dłoniach mówi:
"O istoty samsary! Nie lgnijcie do światowych przyjemności,
Wkroczcie do miasta Wielkiego Wyzwolenia!" -
Twe słowa, jak kuksańce dawane, aby obudzić energię -
Składam Ci hołd!
8.
Amitabha, o rubinowym ciele, spoczywający w medytacji,
Trzyma żebraczą miseczkę pełną nektaru,
I, udzielając siddhi nieśmiertelności, ozdabia koronę Twej głowy;
O ujarzmiająca władcę mojej śmierci - składam Ci hołd!
9.
Utworzone przez budulec niebios - zasługę i mądrość,
Niepojęte, niebiańskie klejnoty spełniające życzenia,
Najpiękniejsze, splecione w czarujące ornamenty,
Ozdabiają Cię w pełni - składam Ci hołd!
10
Jak szmaragdowa góra, otulona szatą tęczy,
Twoja górna część ciała udrapowana jest w niebiańskie jedwabie,
Twoja piękna, giętka, wiotka talia
Podtrzymuje spódniczkę pańćaliki - składam Ci hołd!
11.
Po Twej prawej stronie Marici,
Pełna spokoju, złota, jaśniejąca blaskiem słońca,
Po lewej stronie - Ekadzati, w kolorze niebios, gniewna,
Lecz świetlista i pełna miłości -
O piękności, składam Wam hołd!
12.
Zastępy bogiń, obdarzonych mistrzostwem w śpiewie i tańcu,
Trzymających białe parasolki, winy, flety,
I nieskończenie wiele innych darów,
Składają Ci ofiary, wypełniając całą przestrzeń - składam Ci hołd!
13.
Lakśmi, Saci, Parwati i tysiące innych pięknych cór bogów,
Z trudem mogą uchodzić choćby za Twe służące;
Tak piękna w swej boskiej formie -
Składam Ci hołd!
14.
Z przestrzeni rozległych obłoków Twego współczucia,
Glebę uczniów zręcznie darzysz ośmioraką ulewą Dharmy,
I zsyłasz grom Twego słodkiego głosu o tonach Brahmy -
Składam Ci hołd!
15.
O skarbnico zasługi, rozległa jak ocean,
Postrzegająca wszystko, co poznawalne,
Któż zdołałby opisać, jaka jesteś naprawdę?
Twój umysł posiada dziesięć mocy nie zaburzonej percepcji,
O Matko, doskonała w swej mądrości - składam Ci hołd!
16.
Dla siebie samej odnalazłaś spokój, lecz - kierowana współczuciem -
Wyciągasz swą rękę, bez żadnego wysiłku ratując
Czujące istoty, pogrążone w otchłani morza cierpienia;
O Matko, doskonała w swej łasce - składam Ci hołd!
17.
Jak przypływy oceanu, które nigdy się nie spóźniają,
I pojawiają się bez wysiłku, który wynikałby z zaniechania,
Są Twe uspokajające, pomnażające, ujarzmiające i gniewne aktywności;
O Matko, doskonała w swym działaniu - składam Ci hołd!
18.
Osiem rodzajów przerażającej niedoli, żądne krzywd duchy,
Skalania i zmącone poznanie -
Od takich niebezpieczeństw wybawia już sama myśl o Tobie;
O Matko, doskonała w swych mocach - składam Ci hołd!
[Prośba do Tary]
19.
O bezcenne schronienie! Od wszelkich niebezpieczeństw,
Takich jak żądne krzywd duchy, demony, choroby i klęski,
Przedwczesna śmierć, złe sny i złe omeny,
Proszę, wyzwól, jak najszybciej, wszystkie czujące istoty!
20.
Przebywa wśród górskich szczytów błędnych poglądów
O istnieniu jaźni; nadęty uwielbieniem własnej doskonałości,
Z długą grzywą wzgardy dla innych istot:
Lew Dumy - od tego zagrożenia uchroń nas!
21.
Nieposkromiony przez ostrogi uważności i czujnej świadomości,
Odurzony przez wprawiający w szaleństwo likier zmysłowych przyjemności,
Schodzi na złe drogi i atakuje kłami krzywdy:
Słoń Złudzenia - od tego zagrożenia uchroń nas!
22.
Niesiony przez wiatr źle umieszczonej uwagi,
W sercu skłębionych, brzemiennych ciężkim dymem, chmur nieprawego zachowania,
Posiada moc pożogi doszczętnie wypalającej las zasługi:
Ogień Gniewu - od tego zagrożenia uchroń nas!
23.
Przywiązany do jamy swojej ignorancji,
Nie mogąc znieść oznak pomyślności i doskonałych cech u innych,
Natychmiast wsącza truciznę jadu swojej nieprawości:
Wąż Zawiści - od tego zagrożenia uchroń nas !
24.
Włócząc się po przerażającej, dzikiej krainie negatywnych praktyk,
I po upiornych pustyniach dwóch skrajności,
Plądrują miasta i osady spokoju i szczęśliwości:
Złodziejska Szajka Błędnych Poglądów - od tego zagrożenia uchroń nas!
25.
W nieznośnych kazamatach samsary,
Skuwa czujące istoty, zatrzaskując wrota wolności
Zamkiem żądzy, tak trudnym do otwarcia:
Łańcuch Skąpstwa - od tego zagrożenia uchroń nas!
26.
Porywa nas w nurty strumienia odrodzeń,
Jakże trudnego do przekroczenia,
Smaganego przez wzbudzane wichrem karmy fale
Narodzin, starzenia się, chorób i śmierci:
Powódź Przywiązania - od tego zagrożenia uchroń nas!
27.
Błądzą w przestworzach najczarniejszej niewiedzy,
Z okrucieństwem dręcząc tych, którzy zmierzają ku prawdzie,
Stanowiąc śmiertelne niebezpieczeństwo dla wyzwolenia:
Powalające Demony Wątpliwości - od tego zagrożenia uchroń nas (o Taro)!
28.
Zważ na zanoszone do Ciebie modlitwy i prośby,
I usuń wszystko, co nie sprzyja praktyce Dharmy;
Pozwól, aby nasze życie pełne było zasługi, dostatku, obfitości
Oraz wszelkich pomyślnych warunków - tak jak tego pragniemy.
29.
Pozwól, aby wszystkie istoty dostąpiły spotkania z przewodnikiem - Amitabhą,
W czystej krainie Suhawati;
I nawet ci, którzy nie dopełnili setek żmudnych praktyk,
Niechaj, jak najszybciej, staną się Buddami.
(Modlitwa)
30.
Obym na zawsze zachował pamięć minionych żywotów,
Nigdy nie porzucając umysłu oświecenia,
I - tak jak nurt rzeki - podtrzymując energię,
Obym podążał pełną mocy ścieżką dziecka Buddy.
31.
Obym nigdy nie żywił nadziei na swą własną korzyść,
Lecz poświęcił się z oddaniem pomyślności innych;
Udziel mi wszystkiego, co niezbędne, bym niósł innym pomoc -
Oczu, Najwyższej Wiedzy, Elokwencji, Cierpliwości ...
32.
Pozwól, abym - jak najrychlej - dostąpił godności Zwycięzcy,
I oddając się pracy na rzecz wszystkich istot,
Mógł nieustraszenie rozprzestrzeniać w nieskończonych światach
Pełnię prawdy doktryny Zwycięzców.
Modlitwę do Czcigodnej Pani Tary Khadirawani, zwanej Klejnotem w Koronie Mędrców, ułożył mnich buddyjski - Gjalwa Gendun Drub, I Dalajlama (1391 - 1475), po długiej praktyce w trakcie odosobnienia wielkiego oświecenia w Tekczen Podrang.