konto usunięte

Temat: Ganapudża - jedno, które urzeczywistnia wszystko.

„Patrzcie z uwagą, jogini pięknie przystrojeni!
Wszystko tutaj wolne jest od jakichkolwiek uprzedzeń -
Bramin, pies i bezkastowy, będąc tej samej natury,
Jedzą wspólnie!”



Obrazek


Tsok kji ciepa, w skr. ganapudża lub ganaczakra pudża tyb. tsok kji khorlo, dosłownie „zgromadzenie ofiarne" lub „zgromadzenie kręgu".
Ganaczakra pudża ma trzy znaczenia:
• Krąg zgromadzonych joginów i joginek odprawiających rytuał.
• Krąg zgromadzonych ofiar.
• Krąg zgromadzonych buddów, jidamów, strażników, daków i dakiń.

Ganapudża/ganaczakra znajduje się w centrum wszystkich praktyk jidama na poziomie anuttarajoga tantry i nie można jej znaleźć w żadnej z niższych z tantr.

Ganapudża/ganaczakra nazwa ta odnosi się do specjalnego rodzaju rytuału wadżrajany przeprowadzanego w pojedynkę lub przez grupę praktykujących. Jest to "uczta ofiarna" połączona z sadhaną jidama lub guru jogą. Przy czym należy podkreślić, że celem ganapudży nie jest zjedzenie posiłku,picie alkoholu ani dobra zabawa. Mówiąc pokrótce używane podczas ganapudży płyny symbolizują mądrość, a produkty stałe zręczne metody i współczucie...

Ogólnie ganapudża/ganaczakra składa się z trzech części:
1) Ofiara na ołtarz, ofiara dla lamy – ganaczakra zewnętrzna.
2) Ofiara, którą zjadamy sami – ganaczakra wewnętrzna.
3) Ofiara wynoszona na zewnątrz dla wszystkich nieoświeconych bóstw, które mają pozytywne nastawienie dla Dharmy. Dajemy im ofiarę przypominając jednocześnie ich zobowiązania opiekowania się wszystkimi praktykującymi.

Kluczowym punktem jest ćwiczenie się w czasie tej praktyki w postrzeganiu wszystkiego z absolutnego punktu widzenia. Nie należy więc rozróżniać między produktami "czystymi" i "nieczystymi" (stąd czasami w czasie ganapudży spotyka się niewielkie ilości alkoholu i mięsa, normalnie uważanych za "nieczyste" - ale ofiarowuje się wyłącznie mięso zwierząt zmarłych naturalną śmiercią, aby praktyka buddyjska nie przyczyniała się do zadawania innym cierpienia), smacznymi i mniej smacznymi itd. W naukach wadżrajany ganaczakrę uważa się za najefektywniejszą metodę nagromadzenia zasług i rozwinięcia niedualistycznej mądrości. Spożywanie jadła-nektaru jest także źródłem błogosławieństw, ma moc oczyszczania naruszonych ślubowań i splamień ciała, mowy i umysłu, a także uzdrawiania z chorób. Ganapudżę ofiarowuje się także z intencją pokonania przeszkód, spełnienia pragnień, uczczenia świąt lub też, by pomóc zmarłym.

Cytaty

W tantrze „Tajemnej esencji” Budda powiedział:

„E MA HO, jeżeli ktoś wie jak wykonać rytuał ganapudży to możemy się wesprzeć nim na jak by był guru”.

Według tej, tantry jeśli ktoś potrafi wykonać rytuał ganapudży, to może być takim wsparciem dla innych jak by był guru. Oznacza to, że jeśli wiemy jak wykonać, ganapudżę to ma to takie znaczenie jak byśmy byli guru. To znaczy, że kiedy będziemy robić ganapudżę to wiele istot, lokalnych duchów, bóstw itp., będzie się przed nami kłaniać i przyjmować w nas schronienie. Będą nas traktować jako guru. Trzeba być świadomym, że to zobowiązuje. Bo w przeciwnym razie możemy wiele istot sprowadzić na błędne ścieżki.

W tantrze ,,Wadżra sieci” jest powiedziane:

„Pośród różnych metod wadżrajany prowadzących do nagromadzenia zasług, ofiarowanie ganapudży jest najwyższe”.

„Jeśli ktoś ma w umyśle skłonności, które dojrzałyby jako cierpienie i choroby, to dzięki ofiarowaniu ganapudży zostaną one oczyszczone.”

„Jeśli ktoś ma w umyśle pozytywne cechy, to dzięki ofiarowaniu ganapudży zostaną one pomnożone”.

„Dzięki ofiarowaniu ganapudży nasza wiara i oddanie dla dharmy zostaną powiększone”.

„Dzięki ofiarowaniu ganapudży spełnią się wszystkie nasze pragnienia”.

W tantrze „Samopowstałej doskonałości” jest powiedziane:

„Jeśli ktoś praktykuje ganapudżę to wszystkie negatywności nagromadzone w poprzednich żywotach zostaną oczyszczone i wszystkie negatywności z tego życia będą oczyszczone i wszystkie negatywności z przyszłych wcieleń”.

Czyli wszystkie skłonności, nawyki, które doprowadziłyby nas do gromadzenia negatywności w przyszłych żywotach będą oczyszczone.

„Kiedy ktoś ofiarowuje ganapudżę, to w przyszłym życiu odrodzi się w bogatej rodzinie i będzie skłonny do szczodrości”.

„Ofiarowanie ganapudży jest lekarstwem na nieuleczalne dolegliwości”.

Dakini Jeszie Tsogial powiedziała:

,„Kto ofiarowuje ganapudżę 10 i 25 dnia w ciągu jednego miesiąca(wg. kalendarza księżycowego) to nie odrodzi się w niższych światach tylko w szlachetnej rodzinie dharmy.”

Dakini Maczik Labdryn powiedziała:

„Jeśli chcesz osiągnąć stan Buddy to konieczne jest praktykowanie ganapudży”.

„Jeśli chcesz uzyskać siddhi jidama, to konieczne jest ofiarowanie ganapudży”.

„Najszybszą drogą do uzyskania siddhi jidama jest ofiarowanie ganapudży”.

„Jeśli potrzeba zgromadzić wszystkie dakinie i daków, w jedno miejsce. Ktoś potrzebuje ich błogosławieństwa. To jedynym sposobem ich zgromadzenia jest ofiarowanie ganapudży”.

„Jeśli otrzymujemy wiele abhiszek to byśmy byli w stanie uzyskać ich błogosławieństwo ofiaruje się ganapudżę”

„Kiedy przyjmujemy samaja to czasem je łamiemy, żeby je oczyścić ofiarowujemy ganapudżę”

„Jeżeli chcemy, aby strażnicy zawsze towarzyszyli nam jak cień, powinniśmy ofiarowywać ganapudżę”.

„Gdy osiąga się wiele zasług, ktoś na przykład angażuje się w jakieś wielkie aktywności dharmy np. buduje klasztor albo zaczyna lub kończy odosobnienie to koniecznie powinno temu towarzyszyć ofiarowanie ganapudży.”

„W celu pomnożenia dwóch nagromadzeń z punktem odniesienia: zasługi i bez punktu odniesienia: mądrości. Konieczne jest ofiarowanie ganapudży.”

„Aby przynieść pożytek istotom sześciu światów, konieczne jest ofiarowanie ganapudży.”

„Jeśli chce się pomóc istotom przebywającym w Bardo. Konieczne jest ofiarowanie ganapudży(w ich intencji).”

„Jeśli pojawiają się przeszkody w praktyce(np. choroby, negatywne stany umysłu, zewnętrzne przeszkody itp.), to najlepszym sposobem usunięcia ich jest ofiarowanie ganapudży”.

„Jeśli jest się w niebezpieczeństwie przedwczesnej śmierci np. otrzymamy złe przepowiednie astrologiczne, to poprzez ganapudżę można odwrócić złe znaki, wpływy, itp.”

„Jeśli popełniło się pięć najgorszych czynów i pragnie się to oczyścić. To ganapudża jest najwyższą metodą oczyszczenia tego.”

Guru Marpa powiedział:

„Co do tego co nazywamy ganaczakrą:
Gdy wykonuje się cztery abhiszeki, ścieżkę, która prowadzi do doskonałości,ganaczakra jest konieczna. Gdy odprawia się poświęcanie, ganaczakra jest konieczna. Gdy prosi się o inspiracje dakiń ganaczakra jest konieczna. Gdy trwa nauczanie i słuchanie tantr ganaczakra jest konieczna. Gdy prosi się o głębokie ustne pouczenia ganaczakra jest konieczna.”
„ Zasadniczo ganaczakry są nie do pojęcia.”

Podsumowanie

„Kiedy rozpoczynamy jakieś aktywności, żeby zapobiec przeszkodom najlepsza jest ganapudża, kiedy kończymy jakieś działania na przykład nyndro, czy odosobnienie itp. najlepsza jest ganapudża, kiedy pojawiają się przeszkody najlepszą metodą ich pokonania jest ganapudża, kiedy pojawiają się nowe nieznane choroby albo kiedy mamy problemy z powrotem do zdrowia najlepszą metodą usuwającą tego typu przeszkody jest ganapudża, kiedy chcemy wykonać praktykę dla zmarłych, którzy znajdują w bardo najlepszą ofiarą jest ganapudża, kiedy chcemy oczyścić naruszone samaja najwyższą metodą jest ganapudża, kiedy napotykamy trudności z pogłębieniem naszej praktyki najlepszą metodą usunięcia przeszkód jest ganapudża, kiedy chcemy pomnożyć dwa nagromadzenia, ganapudża jest najlepsza.”paweł włodarczyk edytował(a) ten post dnia 18.01.10 o godzinie 14:33

Temat: Ganapudża - jedno, które urzeczywistnia wszystko.

My robimy ganapuje codziennie!Nie tylko w dniu Padmasambawy czy też 25.

konto usunięte

Temat: Ganapudża - jedno, które urzeczywistnia wszystko.

Witosław S.:
My robimy ganapuje codziennie!Nie tylko w dniu Padmasambawy czy też 25.


W wadżrajanie, kiedy otrzymaliśmy wyjaśnienia do ganapudży, jednym z samaja jest to, aby nie jeść zwykłego pożywienia. Wszystko, co się zjada powinno być ganapudżą. Kiedy się zapomnimy i spożywamy posiłek jako zwykłe jedzenie naruszamy samaja.

Oczywiście ganapudża występuje tylko na poziomie anuttarajoga tantry i dotyczy tylko adeptów tego poziomu buddyjskiej tantry.

Temat: Ganapudża - jedno, które urzeczywistnia wszystko.

robimy to z odpowiednią mantrą!spoko.

konto usunięte

Temat: Ganapudża - jedno, które urzeczywistnia wszystko.

paweł włodarczyk:
Witosław S.:
My robimy ganapuje codziennie!Nie tylko w dniu Padmasambawy czy też 25.


W wadżrajanie, kiedy otrzymaliśmy wyjaśnienia do ganapudży, jednym z samaja jest to, aby nie jeść zwykłego pożywienia. Wszystko, co się zjada powinno być ganapudżą. Kiedy się zapomnimy i spożywamy posiłek jako zwykłe jedzenie naruszamy samaja.

Oczywiście ganapudża występuje tylko na poziomie anuttarajoga tantry i dotyczy tylko adeptów tego poziomu buddyjskiej tantry.

NNR podając wskazówki do integracji praktyki z codziennym życiem, zwraca właśnie na to co napisałeś dużą uwagę. Tłumaczy, że trzeba mieć świadomość, iż wszystko co jemy jest ganapudżą, poświęcając pożywienie przy użyciu odpowiedniej mantry, oczywiście samo wyrzucenie słów z ust czyli "wyklepanie" mantry nie do końca wystarcza, najważniejsze jest utrzymanie świadomości, że to co jemy jest ganapudżą.

Temat: Ganapudża - jedno, które urzeczywistnia wszystko.

Arkadiusz Anzlik:
paweł włodarczyk:
Witosław S.:
My robimy ganapuje codziennie!Nie tylko w dniu Padmasambawy czy też 25.


W wadżrajanie, kiedy otrzymaliśmy wyjaśnienia do ganapudży, jednym z samaja jest to, aby nie jeść zwykłego pożywienia. Wszystko, co się zjada powinno być ganapudżą. Kiedy się zapomnimy i spożywamy posiłek jako zwykłe jedzenie naruszamy samaja.

Oczywiście ganapudża występuje tylko na poziomie anuttarajoga tantry i dotyczy tylko adeptów tego poziomu buddyjskiej tantry.

NNR podając wskazówki do integracji praktyki z codziennym życiem, zwraca właśnie na to co napisałeś dużą uwagę. Tłumaczy, że trzeba mieć świadomość, iż wszystko co jemy jest ganapudżą, poświęcając pożywienie przy użyciu odpowiedniej mantry, oczywiście samo wyrzucenie słów z ust czyli "wyklepanie" mantry nie do końca wystarcza, najważniejsze jest utrzymanie świadomości, że to co jemy jest ganapudżą.
Jesz ze swiadomością wszystko, niektórzy odrzucają coś bo im nie smakuje, błąd!

konto usunięte

Temat: Ganapudża - jedno, które urzeczywistnia wszystko.

Andrzej O.:
Arkadiusz Anzlik:
paweł włodarczyk:
Witosław S.:
My robimy ganapuje codziennie!Nie tylko w dniu Padmasambawy czy też 25.


W wadżrajanie, kiedy otrzymaliśmy wyjaśnienia do ganapudży, jednym z samaja jest to, aby nie jeść zwykłego pożywienia. Wszystko, co się zjada powinno być ganapudżą. Kiedy się zapomnimy i spożywamy posiłek jako zwykłe jedzenie naruszamy samaja.

Oczywiście ganapudża występuje tylko na poziomie anuttarajoga tantry i dotyczy tylko adeptów tego poziomu buddyjskiej tantry.

NNR podając wskazówki do integracji praktyki z codziennym życiem, zwraca właśnie na to co napisałeś dużą uwagę. Tłumaczy, że trzeba mieć świadomość, iż wszystko co jemy jest ganapudżą, poświęcając pożywienie przy użyciu odpowiedniej mantry, oczywiście samo wyrzucenie słów z ust czyli "wyklepanie" mantry nie do końca wystarcza, najważniejsze jest utrzymanie świadomości, że to co jemy jest ganapudżą.
Jesz ze swiadomością wszystko, niektórzy odrzucają coś bo im nie smakuje, błąd!
Tak, ale osobiście wybieram to co chcę jeść, w trakcie mojej pierwszej i jak na razie jedynej ganapudży wziąłem mały kawałek mięsa i trochę wina, chociaż na co dzień w ogóle nie jem mięsa i nie pije to wtedy zjadłem.Arkadiusz Anzlik edytował(a) ten post dnia 18.01.10 o godzinie 16:33

Temat: Ganapudża - jedno, które urzeczywistnia wszystko.

Arkadiusz Anzlik:
Andrzej O.:
Arkadiusz Anzlik:
paweł włodarczyk:
Witosław S.:
My robimy ganapuje codziennie!Nie tylko w dniu Padmasambawy czy też 25.


W wadżrajanie, kiedy otrzymaliśmy wyjaśnienia do ganapudży, jednym z samaja jest to, aby nie jeść zwykłego pożywienia. Wszystko, co się zjada powinno być ganapudżą. Kiedy się zapomnimy i spożywamy posiłek jako zwykłe jedzenie naruszamy samaja.

Oczywiście ganapudża występuje tylko na poziomie anuttarajoga tantry i dotyczy tylko adeptów tego poziomu buddyjskiej tantry.

NNR podając wskazówki do integracji praktyki z codziennym życiem, zwraca właśnie na to co napisałeś dużą uwagę. Tłumaczy, że trzeba mieć świadomość, iż wszystko co jemy jest ganapudżą, poświęcając pożywienie przy użyciu odpowiedniej mantry, oczywiście samo wyrzucenie słów z ust czyli "wyklepanie" mantry nie do końca wystarcza, najważniejsze jest utrzymanie świadomości, że to co jemy jest ganapudżą.
Jesz ze swiadomością wszystko, niektórzy odrzucają coś bo im nie smakuje, błąd!
Tak, ale osobiście wybieram to co chcę jeść, w trakcie mojej pierwszej i jak na razie jedynej ganapudży wziąłem mały kawałek mięsa i trochę wina, chociaż na co dzień w ogóle nie jem mięsa i nie pije to wtedy zjadłem.Arkadiusz Anzlik edytował(a) ten post dnia 18.01.10 o godzinie 16:33
Błąd je sie wszystkiego po kawałku, ze swiadomoscią, bez wybrzydzania.

konto usunięte

Temat: Ganapudża - jedno, które urzeczywistnia wszystko.

Andrzej O.:
Arkadiusz Anzlik:
Andrzej O.:
Arkadiusz Anzlik:
paweł włodarczyk:
Witosław S.:
My robimy ganapuje codziennie!Nie tylko w dniu Padmasambawy czy też 25.


W wadżrajanie, kiedy otrzymaliśmy wyjaśnienia do ganapudży, jednym z samaja jest to, aby nie jeść zwykłego pożywienia. Wszystko, co się zjada powinno być ganapudżą. Kiedy się zapomnimy i spożywamy posiłek jako zwykłe jedzenie naruszamy samaja.

Oczywiście ganapudża występuje tylko na poziomie anuttarajoga tantry i dotyczy tylko adeptów tego poziomu buddyjskiej tantry.

NNR podając wskazówki do integracji praktyki z codziennym życiem, zwraca właśnie na to co napisałeś dużą uwagę. Tłumaczy, że trzeba mieć świadomość, iż wszystko co jemy jest ganapudżą, poświęcając pożywienie przy użyciu odpowiedniej mantry, oczywiście samo wyrzucenie słów z ust czyli "wyklepanie" mantry nie do końca wystarcza, najważniejsze jest utrzymanie świadomości, że to co jemy jest ganapudżą.
Jesz ze swiadomością wszystko, niektórzy odrzucają coś bo im nie smakuje, błąd!
Tak, ale osobiście wybieram to co chcę jeść, w trakcie mojej pierwszej i jak na razie jedynej ganapudży wziąłem mały kawałek mięsa i trochę wina, chociaż na co dzień w ogóle nie jem mięsa i nie pije to wtedy zjadłem.
Błąd je sie wszystkiego po kawałku, ze swiadomoscią, bez wybrzydzania.
widzisz...nie jem mięsa z kilku powodów...jednym z tych powodów jest to, że nie lubię jeść czegoś co
zawiera środki uspokajające, antybiotyki, hormony i konserwanty zatruwające mój organizm.Arkadiusz Anzlik edytował(a) ten post dnia 18.01.10 o godzinie 17:45

Temat: Ganapudża - jedno, które urzeczywistnia wszystko.

jak zwykle wiesz lepiej, nie każę Ci być joginem lewej ręki i jeść gówno!Wszystkiego kosztujesz, bo jest oczyszczone, cos ty taki hipohondryk?nie zaszkodzi plasterek.

konto usunięte

Temat: Ganapudża - jedno, które urzeczywistnia wszystko.

Andrzej O.:
jak zwykle wiesz lepiej, nie każę Ci być joginem lewej ręki i jeść gówno!Wszystkiego kosztujesz, bo jest oczyszczone, cos ty taki hipohondryk?nie zaszkodzi plasterek.
Dla mnie czystość energetyczna wiąże się z fizyczną czystością organizmu,ale na ganapudży jem i pije wszystko co pobłogosławione w małych ilościach.Arkadiusz Anzlik edytował(a) ten post dnia 18.01.10 o godzinie 17:51

Temat: Ganapudża - jedno, które urzeczywistnia wszystko.

Żryj Anzlik i nie marudź. :)Monika Wiktor edytował(a) ten post dnia 18.01.10 o godzinie 19:09

konto usunięte

Temat: Ganapudża - jedno, które urzeczywistnia wszystko.

Monika Wiktor:
Żryj Anzlik i nie marudź. :)Monika Wiktor edytował(a) ten post dnia 18.01.10 o godzinie 19:09
ee tam żryj...Nic na to nie poradzę, że nie chcę ;p od dziecka mieli ze mną kłopoty bo nie chciałem jeść mięsa,jajek czy zup na mięsie, a jak już zjadłem to kończyło się z głową w sedesie...w końcu się przyzwyczaiłem do mięsa, a dużo później odstawiłem i na pewno nie wrócę ;p
Nina Koral

Nina Koral szukam orlich jajek
w kurniku

Temat: Ganapudża - jedno, które urzeczywistnia wszystko.

Bardzo ładnie, Arkadiusz. Na codzień jesteśmy wegetarianinami. Ale w tym rytuale chodzi o przełamanie wszystkich przyzwyczajeń, które mogłyby nas ograniczać na naszej drodze. (By nie bać się ani bogów ani demonów i niczym nie gardzić. Tantryczny rytuał, LOL).
Mi podano na dłoni kawałki surowego zwierzęcego ścierwa (które miało symbolizować ludzkie mięso). Ale tylko dotknęłam ustami i wystarczyło. Jeść tego nie musiałam. Ważniejsze było rozumieć (po co).

konto usunięte

Temat: Ganapudża - jedno, które urzeczywistnia wszystko.

Nina Koral:
Bardzo ładnie, Arkadiusz. Na codzień jesteśmy wegetarianinami. Ale w tym rytuale chodzi o przełamanie wszystkich przyzwyczajeń, które mogłyby nas ograniczać na naszej drodze. (By nie bać się ani bogów ani demonów i niczym nie gardzić. Tantryczny rytuał, LOL).
Mi podano na dłoni kawałki surowego zwierzęcego ścierwa (które miało symbolizować ludzkie mięso). Ale tylko dotknęłam ustami i wystarczyło. Jeść tego nie musiałam. Ważniejsze było rozumieć (po co).
Na początku miałem jednak opory przed zjedzeniem mięsa, ale Namhai Norbu Rinpoche wielokrotnie uczy, że jednak do Ganapudży trzeba mieć mięso i alkohol. Nauki dzogchen mówią o tym , że jeśli zjemy to mięso - min. przyczyniamy się do tego, aby te zabite zwierzęta uzyskały kontakt z dharmą, więc jest to bardzo ważne, żeby jednak spróbować trochę mięsa i alkoholu.Poza tym, na co dzień żyjemy w dualistycznym poglądzie, że coś jest dobre, złe lub czyste nie czyste. Taki pogląd nie sprzyja nam w urzeczywistnieniu.
Nie twierdzę, że po zjedzeniu mięsa czuję się super(mimo tego że jem bardzo małe ilości), mam jakieś tam sensacje żołądkowe, ale da się przeżyć ;)
Nina Koral

Nina Koral szukam orlich jajek
w kurniku

Temat: Ganapudża - jedno, które urzeczywistnia wszystko.

Paweł, wspaniale tłumaczysz.
Ganapudża – czyli wspólna uroczysta uczta, joginów i oświeconych, gdzie ucztują wszyscy i wszyscy lub najmądrzejsi głos w sprawach duchowych zabierają. Jak w czasach Marpy, gdzie na cmentarzach (czy polach kremacji) zbierali się wielcy jogini.
Na polach kremacji wokół ognia palącego zwłoki zbierali się nocą wędrujący sannyasi. A tam na jednego oświeconego tysiąc szalonych. Tam i czarnej tantry uczono.
Byo drugie zebranie. Gdy cała wieś ucztowała razem (u nas pozostał zwyczaj dożynek). To na takim zebraniu raz syn Marpy wspaniale przemawiał. (I wuj mu za to konia ofiarował, a ten poniósł i rozbił chłopcu głowę..)
U nas – taką bardzo wysublimowaną ganapudżą jest Msza św.

konto usunięte

Temat: Ganapudża - jedno, które urzeczywistnia wszystko.

Arkadiusz A.:
Na początku miałem jednak opory przed zjedzeniem mięsa, ale
Być może błąd wziął się stąd, ze nie zostałeś wprowadzony z sens i znaczenie tej praktyki. Jeśli podczas ganapudży myślisz, że jesz mięso czy np. pijesz alkohol to już nie jest ganapudża tylko zwykła światowa aktywność:)
jeśli zjemy to mięso - min. przyczyniamy się do tego, aby te zabite zwierzęta uzyskały kontakt z dharmą, więc jest to bardzo ważne, żeby jednak spróbować trochę mięsa i alkoholu.

a wypicie alkoholu z kim nawiązuje pozytywny związek;) z ziemniakami czy...z producentem alkoholu?;):):):)

To nie z powodu nawiązywania pozytywnych relacji używa się takich substancji jak mięso czy odrobina alkoholu.

W dawnych Indiach substancje te były tematem tabu. Dlatego aby m.in. ćwiczyć się w widzeniu zjawisk z absolutnego punktu widzenia podczas ganapudży czasem używa się niewielkie ilości np. mięsa czy np. alkoholu.:)

Oprócz nich używa się inne rodzaje jedzenia czy picia np. owoce, ciastka, soki itp.:)

Pokarm symbolizuje upaja "metody" płyny symbolizują pradźnię "mądrość". Użyte razem symbolizują nierozdzielność metod i mądrości.:)

Dlatego wszystkie substancje używane podczas ganapudży widzimy jako substancje samaja, wielki nektar mądrości.
I to ów nektar mądrości spożywamy a nie mięso czy alkohol.
Przyjmując go próbujemy spoczywać w niedualnym stanie.:)

Kluczową rzeczą dla ganapudży jest doświadczanie i widzenie zjawisk z absolutnego punktu widzenia. Dlatego nie ma znaczenia czy użyjesz alkohol czy mięso. Również dobrze możesz użyć np. coca colę i czipsy.:)

Ważniejsze od użytych substancji jest wewnętrzne, symboliczne znaczenie substancji stałych i płynów a przede wszystkim stan naszego umysłu z jakim praktykujemy ganapudżę.:)

Mięso czy alkohol nie posiadają jakiś szczególnych właściwości, aby były niezbędne do praktyki.

Oczywiście jeśli twój lama twierdzi, że są one niezbędne to nie masz wyjścia musisz je stosować. I tutaj nie ma o czym dyskutować:)

Ja nie używam podczas ganapudży ani mięsa ani alkoholu bo niby dlaczego?
Wielu wybitnych lamów kagyu zarówno tych współczesnych jak i tych dawnych oraz mistrzów dzogczen związanych z tradycją ningmapa podkreślają, ze alkohol czy mięso nie są niezbędne.

Chociaż jeśli chodzi o alkohol, to ma on pewne głębokie symboliczne znaczenie.:)

Otóż, alkohol jako jedyny płyn łączy w sobie dwa skrajne żywioły ogień i wodę, dlatego symbolizuje on niedualny stan. Dlatego podczas ganapudży znajduje się on w ustawionym na trójnogu naczyniu kapala. Podczas praktyki staje się on nektarem pierwotnej mądrości.

Współcześnie alkohol najczęściej jest zastępowany sokiem, herbatą itp.:)

Oczywiście nie kwestionuję tego czego naucza NNR. Otrzymałem od niego przekazy do wielu praktyk i wiem czego on naucza np. na temat ganapudży:)paweł włodarczyk edytował(a) ten post dnia 28.02.10 o godzinie 19:09

konto usunięte

Temat: Ganapudża - jedno, które urzeczywistnia wszystko.

Nina Koral:
U nas – taką bardzo wysublimowaną ganapudżą jest Msza św.

Masz rację:) struktura mszy świętej i to co się podczas niej robi, w wielu miejscach przypomina ganapudżę.

konto usunięte

Temat: Ganapudża - jedno, które urzeczywistnia wszystko.

paweł włodarczyk:
Arkadiusz A.:
Na początku miałem jednak opory przed zjedzeniem mięsa, ale
Być może błąd wziął się stąd, ze nie zostałeś wprowadzony z sens i znaczenie tej praktyki. Jeśli podczas ganapudży myślisz, że jesz mięso czy np. pijesz alkohol to już nie jest ganapudża tylko zwykła światowa aktywność:)
jeśli zjemy to mięso - min. przyczyniamy się do tego, aby te zabite zwierzęta uzyskały kontakt z dharmą, więc jest to bardzo ważne, żeby jednak spróbować trochę mięsa i alkoholu.

a wypicie alkoholu z kim nawiązuje pozytywny związek;) z ziemniakami czy...z producentem alkoholu?;):):):)

To nie z powodu nawiązywania pozytywnych relacji używa się takich substancji jak mięso czy odrobina alkoholu.

W dawnych Indiach substancje te były tematem tabu. Dlatego aby m.in. ćwiczyć się w widzeniu zjawisk z absolutnego punktu widzenia podczas ganapudży czasem używa się niewielkie ilości np. mięsa czy np. alkoholu.:)

Oprócz nich używa się inne rodzaje jedzenia czy picia np. owoce, ciastka, soki itp.:)

Pokarm symbolizuje upaja "metody" płyny symbolizują pradźnię "mądrość". Użyte razem symbolizują nierozdzielność metod i mądrości.:)

Dlatego wszystkie substancje używane podczas ganapudży widzimy jako substancje samaja, wielki nektar mądrości.
I to ów nektar mądrości spożywamy a nie mięso czy alkohol.
Przyjmując go próbujemy spoczywać w niedualnym stanie.:)

Kluczową rzeczą dla ganapudży jest doświadczanie i widzenie zjawisk z absolutnego punktu widzenia. Dlatego nie ma znaczenia czy użyjesz alkohol czy mięso. Również dobrze możesz użyć np. coca colę i czipsy.:)

Ważniejsze od użytych substancji jest wewnętrzne, symboliczne znaczenie substancji stałych i płynów a przede wszystkim stan naszego umysłu z jakim praktykujemy ganapudżę.:)

Mięso czy alkohol nie posiadają jakiś szczególnych właściwości, aby były niezbędne do praktyki.

Oczywiście jeśli twój lama twierdzi, że są one niezbędne to nie masz wyjścia musisz je stosować. I tutaj nie ma o czym dyskutować:)

Ja nie używam podczas ganapudży ani mięsa ani alkoholu bo niby dlaczego?
Wielu wybitnych lamów kagyu zarówno tych współczesnych jak i tych dawnych oraz mistrzów dzogczen związanych z tradycją ningmapa podkreślają, ze alkohol czy mięso nie są niezbędne.

Chociaż jeśli chodzi o alkohol, to ma on pewne głębokie symboliczne znaczenie.:)

Otóż, alkohol jako jedyny płyn łączy w sobie dwa skrajne żywioły ogień i wodę, dlatego symbolizuje on niedualny stan. Dlatego podczas ganapudży znajduje się on w ustawionym na trójnogu naczyniu kapala. Podczas praktyki staje się on nektarem pierwotnej mądrości.

Współcześnie alkohol najczęściej jest zastępowany sokiem, herbatą itp.:)
Z tego co piszesz wynika, że nie rozumiem jeszcze dokładnie ganapudży i pewnie tak jest. Przy wyjaśnieniach do praktyki, powiedziano mi, że konieczne jest używanie mięsa i alkoholu, że mięso symbolizuje energie męską, alkohol żeńską i to co pisałem wcześniej o nawiązywaniu kontaktu tych istot z dharmą. Tutaj NNR podkreśla często, że w dzogchen jednak trzeba używać mięsa i alkoholu, min. żeby dokładnie odwzorować tą praktykę. Cóż Pawle podsunąłeś mi kolejne pytania, na jakie będę musiał uzyskać odpowiedź.Arkadiusz A. edytował(a) ten post dnia 28.02.10 o godzinie 19:34

konto usunięte

Temat: Ganapudża - jedno, które urzeczywistnia wszystko.

Arkadiusz A.:
Z tego co piszesz wynika, że nie rozumiem jeszcze dokładnie ganapudży i pewnie tak jest.

Ja nie wiem co wynika. Jedynie sobie gdybałem, że być może ktoś niedostatecznie wprowadził ciebie w ta praktykę:)

Przy wyjaśnieniach do praktyki,
powiedziano mi, że konieczne jest używanie mięsa i alkoholu, że mięso symbolizuje energie męską, alkohol żeńską i to co pisałem wcześniej o nawiązywaniu kontaktu tych istot z dharmą.

Aspekt metod i mądrości już wiele razy omawiałem w tym wątku i nie dotyczy on wyłącznie mięsa czy alkoholu.
Tutaj NNR podkreśla często, że w dzogchen jednak trzeba używać mięsa i alkoholu, min. żeby dokładnie odwzorować tą praktykę.
Być może, ale ja nie używam ani mięsa ani alkoholu a moja praktyka zawiera wszystkie kluczowe elementy ganapudży.

To nie substancje sprawiają, ze coś jest albo nie jest ganapudżą, ale pogląd i związane z tym nasze nastawienie podczas praktyki.
Gdyby alkohol i mięso były rzeczywiście kluczowe dla tej praktyki, to zwróć uwagę na mały pikantny szczególik. Otóż za każdym razem, kiedy chciałbyś praktykować ganapudżę podczas spożywania np. śniadania czy np. obiadu wówczas musiałbyś do śniadania czy obiadu pić alkohol i jeść mięso. A zgodnie z zasadami tantry, każdy posiłek należy spożywać jako ganapudżę co w praktyce oznaczałoby, że ja jako wegetarianin musiałbym trzy razy dziennie jeść mięso i pić alkohol. Bo tyle posiłków jadam na dobę:):):)

Na przykład Tenga Rinpocze nie używa ani mięsa ani alkoholu podczas ganapudży i w jego ośrodkach też się tego nie robi.

Oczywiście jak w każdym tego typu przypadku należy słuchać rady nauczyciela.paweł włodarczyk edytował(a) ten post dnia 28.02.10 o godzinie 20:33



Wyślij zaproszenie do