Ewelina Anna Gwizdowska

Ewelina Anna Gwizdowska employer branding
consultant,
recruitment
marketing proje...

Temat: Czy znacie jakieś nowe zawody, których nie bylo jeszcze...

Zależy mi na informacjach o nowych zawodach głównie z branży reklamy, marketingu, PR i eventów. Interesują mnie takie zagadnienia jak: opis stanowiska, jego nazwy polsko i anglojęzyczne, jakie miejsce w szerszej struktorze zajmuje (kto mu podlega, komu jest on podwładny), zakres obowiązków, oczekiwane kompetencje, ścieżka rozwoju zawodowego i średnie wynagrodzenia.
Poniżej podaję przykład.

PR Manager
Z danych firmy doradztwa personalnego TMP Worldwide wynika, że wśród kandydatów na to stanowisko dominują osoby w wieku 30-35 lat, z doświadczeniem w branży FMCG, telekomunikacyjnej, bankowej oraz z sektora publicznego.

Polskie odpowiedniki lub opis: kierownik ds. public relations.

Przełożony: PR Director, a gdy jest to samodzielne stanowisko - dyrektor generalny lub zarządzający, czy nawet bezpośrednio prezes (CEO).

Podwładni: specjaliści ds. PR oraz wszyscy pomocnicy z działu PR w przypadku, gdy istnieje osobny dział PR.

Zakres obowiązków:kształtowanie wizerunku firmy, kontakty z mediami, organizacja konferencji prasowych, nadzór nad współpracującymi agencjami PR, przygotowywanie materiałów informacyjnych, folderów i ulotek, gazetek firmowych oraz informacyjnych materiałów wewnętrznych (np. publikowanych w intranecie). Do zadań kierownika ds. PR należy też planowanie i koordynacja przebiegu programów informacyjnych, organizacja imprez oraz wszystkich specjalnych projektów (targi, prezentacje, imprezy charytatywne) mających na celu propagowanie i upublicznianie działalności firmy, jej usług czy produktów. Kierownik monitoruje i analizuje zachowania rynkowe konkurencji oraz wyniki promocji własnych produktów czy usług. Przygotowuje raporty z informacjami zwrotnymi z zewnątrz, np. po ukazaniu się informacji prasowej. Jest zobowiązany do współpracy z innymi osobami w obrębie firmy (zwłaszcza z działem marketingu i sprzedaży), zarządza zespołem ds. PR w firmie, planuje budżet i kontroluje wydatki na PR.

Oczekiwane kompetencjewymagane jest wykształcenie wyższe, magisterskie lub kierunkowe licencjackie, doskonała znajomość angielskiego oraz minimum dwu- lub trzyletnie doświadczenie w dziedzinie public relations (zdobyte w agencjach PR albo w obrębie danej branży - zwłaszcza jest to ważne w firmach z branży zaawansowanych technologii). Konieczna jest łatwość nawiązywania kontaktów i łatwość pisania oraz umiejętność występowania i przemawiania publicznie do dużej grupy, bardzo dobre umiejętności prezentacyjne i negocjacyjne. Potrzebne są: zdolność obiektywnej i analitycznej oceny sytuacji, głęboka znajomość rynku i śledzenie aktualnych wydarzeń, umiejętność zrozumienia potrzeb klienta (zarówno wewnętrznego, jak i zewnętrznego), umiejętność pracy w zespole oraz zdolności przywódcze (leadership), umiejętność podejmowania decyzji oraz radzenia sobie w trudnych, często awaryjnych sytuacjach, dyspozycyjność, odporność na stres - bardzo ważna!

Ścieżka rozwoju zawodowego: pracę można rozpocząć jako pracownik administracyjny agencji informacyjnej czy agencji reklamowej/researcher. Następnie można zająć stanowisko sprawozdawcy/reportera/specjalisty ds. promocji/specjalisty ds. marketingu/specjalisty działu, firmy lub urzędu. Kolejnym etapem może być zajęcie stanowiska kierownika ds. marketingu ds. public relations. Potem przechodzi się na stanowisko rzecznika prasowego/kierownika ds. PR. Ostatnim stanowiskiem może być pozycja dyrektora biura prasowego/dyrektora ds. PR.

Wynagrodzenie:średnio 5-10 tys. zł brutto, możliwe bonusy to: laptop, komórka, szkoleniaEwelina Anna Noga edytował(a) ten post dnia 09.12.07 o godzinie 16:41