Jarosław Małkowski

Jarosław Małkowski Advanced Supplier
Quality Engineer /
Certyfikowany
Audito...

Temat: Customer Specific Requirements

Witam Forumowiczów,
Jak radzicie sobie z wdrażaniem/transferowaniem CSR na dostawców (cedowanie wymagań)?
Formel Q / QSB+, etc
Jak zapisujecie (spisujecie) te wymagania - czy tylko dajecie odniesienie np do wymagań systemowych - manual references Formel Q...???
Jacek Suski

Jacek Suski Jakość, controlling,
zarządzanie,
systemy,
przedsiębiorca...

Temat: Customer Specific Requirements

W temacie wymagań szczegółowych klienta i samego procesu zatwierdzenia wyrobów w branży motoryzacyjnej obowiązuje procedura PPAP, która jest takim wyznacznikiem postępowania przy opracowywaniu i zatwierdzaniu pierwszych wzorów.
Więcej:
http://www.lean-soft.com/Pobranie/FMCG.pdf

Jeśli natomiast chodzi o podejście formalne, to zależy ono od poziomu technologicznego na linii klient-dostawca. Czy to będzie zwykła wymiana maili z załącznikami, czy też może zastosowanie przez klienta zaawansowanych portali internetowych z dostępem do wymagań dla dostawcy (umożliwiających automatyzację procesu komunikacyjnego) zależy od dostępnych środków finansowych. Przy czym w tym drugim przypadku automatyzacja nie musi oznaczać bezpieczeństwa ...:)

Pozdrawiam serdecznie

Jacek Suski
Lean-Soft sp. z o.o.

Obrazek
Jarosław Małkowski

Jarosław Małkowski Advanced Supplier
Quality Engineer /
Certyfikowany
Audito...

Temat: Customer Specific Requirements

Tak PPAP to oczywista oczywistość! :-)
Mnie bardziej chodzi o cedowanie tych wymagań: FormelQ, ANPQP, QSB, Fiat 5.xxxx, etc.
Formel Q np: rekwalifikacja w zdefiniowanym czasookresie 1/3 lub 1/4 lata w zalezności np czy to VW / Audi.., PSB officer... No i dla grupy VW nie PPAP a VDA 2 :-)

Klient finalny wymaga ==> organizacja ceduje na dostawcę

Moim rozwiązaniem było utworzenie tabeli z wymaganiami (łącznie systemowymi) i wpisanie ich z podziałem na klientów.
Czy to wystarczy - zobaczymy podczas auditu klientowskiego... :-)
Jacek Suski

Jacek Suski Jakość, controlling,
zarządzanie,
systemy,
przedsiębiorca...

Temat: Customer Specific Requirements

Tak więc sam sobie Pan odpowiedział, bo wiarygodne dane odnośnie wymagań klienta można uzyskać tylko i wyłącznie od klienta. Na forum można uzyskać jakieś informacje, ale ich wartość będzie żadna (rozwianie wątpliwości to tylko klient).
Tym samym nie można generalizować tematu rekwalifikacji, bo biorąc za przykład części z tworzyw sztucznych to zwykłe okres rekwalifikacji narzędzia ( np. dla PA) wystarcza rok. Natomiast w przypadku tych samych tworzyw wzmacnianych włóknami szklanymi, okres ten musi zostać skrócony (szkło znacznie szybciej zużywa powierzchnię narzędzi). Poza tym coraz częściej stosuje się narzędzia wyposażone w sensory pomiarowe pracujące "on-line" lub rekwalifikacja realizowana jest przynajmniej raz na zmianę (w szczególności charakterystyki specjalne).
Ale nawet jak przyjmiemy sami rekwalifikację mieszaną (raz w roku narzędzie i raz na zmianę charakterystyki procesu) to nie znaczy, że to wystarczy aby uniknąć przyszłej reklamacji. Tym samym po pierwszej reklamacji możemy nie mieć wyjścia i będziemy musieli wprowadzić kontrolę procesu "on-line" (pomiar określonej charakterystyki w czasie rzeczywistym). Wszystko zależy od możliwości finansowych firmy, ważności procesu, oczekiwań co do jego pewności oraz oczywiście wymagań klienta (od których trzeba zacząć i które trzeba uzgadniać wyłącznie z klientem).

A jeśli chodzi o VDA 6.2. to nie jest to tylko VW, ale szerzej jest to norma związku przemysłu samochodowego w Niemczech i przy okazji idea jest podobna do wymagań QS 9000 (PPF to również zwolnienie procesu produkcyjnego oraz produktu).

Pozdrawiam serdecznie

Jacek Suski
http://lean-soft.com

Obrazek


PS: życzę powodzenia podczas auditu ..:)
Jarosłakiw M.:
Tak PPAP to oc zywista oczywistość! :-)
Mnie bardziej chodzi o cedowanie tych wymagań: FormelQ, ANPQP, QSB, Fiat 5.xxxx, etc.
Formel Q np: rekwalifikacja w zdefiniowanym czasookresie 1/3 lub 1/4 lata w zalezności np czy to VW / Audi.., PSB officer... No i dla grupy VW nie PPAP a VDA 2 :-)
p
Klient finalny wymaga ==> organizacja ceduje na dostawcę

Moim rozwiązaniem było utworzenie tabeli z wymaganiami (łącznie systemowymi) i wpisanie ich z podziałem na klientów.
Czy to wystarczy - zobaczymy podczas auditu klientowskiego... :-)Ten post został edytowany przez Autora dnia 19.12.14 o godzinie 19:05

Następna dyskusja:

Szukam pracy w dziale logis...




Wyślij zaproszenie do