Mieczysław Obiedziński

Mieczysław Obiedziński Dyrektor operacyjny,
Auditor wiodący TÜV
SÜD MS

Temat: Wdrażanie systemu ISO 22000

Witam

Chiałbym aby to forum było platformą wymiany doświadczeń i wskazówek w zakresie systemu ISO 22000.

Czy wasza firma ma ISO 22000?

Jak wygląda zarządzanie system w porównaniu z poprzednim (HACCP, Ds2037e)?Mieczysław Obiedziński edytował(a) ten post dnia 22.10.07 o godzinie 19:48

konto usunięte

Temat: Wdrażanie systemu ISO 22000

W ubiegłym roku przygotowywałam całą dokumetację do wprowadzenia systemu ISO 22000 w firmie BAKALLAND S.A. Dla mnie to było cenne doświadczenie, a system działa obecnie bez zarzutów. I uważam, że jest o wiele bardzej kompleksowy w porównnaiu z ISO 9001 czy HACCP.

Temat: Wdrażanie systemu ISO 22000

Witam,
Wydaje mi się jednak, że 22000 stanowi pewną część zarządzania firmą, ukierunkowaną na zapewnienie bezpieczeństwa żywności i nie można powiedzieć, że jest systemem bardziej kompleksowym niż 9001, która przecież tyczy się w zasadzie całego obszaru zarządzania firmą i procesami w niej zachodzącymi.
Jeśli chodzi o firmy z sektora żywności, to te dwa systemy zazębiają się ze sobą i są w części wspólne (co było zamierzeniem powstania 22000)
A co do standardów duńskich czy holenderskich, to faktycznie 22000 podchodzi do sprawy bezpieczeństwa żywności w sposób bardziej kompleksowy
Mieczysław Obiedziński

Mieczysław Obiedziński Dyrektor operacyjny,
Auditor wiodący TÜV
SÜD MS

Temat: Wdrażanie systemu ISO 22000

Witam

Cieszę się, z rozpoczętej dyskusji.

W stosunku do poprzednich wymaganiań Ds 2037 czy ogólnie HACCP, ISO 22000 wprowadza ważną kardynalną zasadę- zgodność działań i systemu z z obowiązującym prawem. Jest to zapisane w punkcie 5. Odpowiedzialność kierownictwa jak i w szczególność w punkcje 7.3.3 Właściwości wyrobu.
System kładzie silny nacisk na identyfikację przepisów prawa.
Praktyczne przełożenie widoczne jest w specyfikacjach surowców czy produktu gotowego.

Norma ISO 22000 wymaga dużego zaangazowania pełnomocnika, który musi śledzić zmiany prawodawstwie.( Polskiego i Europejskiego)

Systemy ISO 9001 i ISO 22000 uzupełniają się pozwalając zarządzać firmą sprawnie(firma z reguły nie tylko ma działy produkcyjne ale handlowe, księgowe,marketing itp. gdzie właśnie ISO 9001 się sprawdza.

A moim zdaniem - ISO 9001, ISO 22000, ISO 14000 -to przyszłość systemów zintegrowanych w przemyśle spożywczym.
Kamil Grzymek

Kamil Grzymek Quality Focused
Leader, Six Sigma
Black Belt, Lean
Champion

Temat: Wdrażanie systemu ISO 22000

Witam serdecznie!
ISO 9001 całkowicie nastawiona jest na zadowolenie Klienta. Odnosząc się do przemysłu spożywczego, biotechnologicznego, czy też farmaceutycznego zadowolenie Klienta jest wypadkową - przede wszystkim zapewnienia bezpieczeństwa zdrowotnego Klienta i i innych wyspecyfikowanych cech jakościowych. Starannie wdrożone systemy ISO 22000 i ISO 9001 wzajemnie się uzupełniają, tworząc podwalinę do skutecznego funkcjonowania firmy.
Zgadzam się z Panem Mieczysławem - ISO 22000, ISO 9001 i ISO 14001 to przyszłość zintegrowanego systemu zarządzania...ja bym jeszcze dodał pewne wymagania OHSAS'u, jako uzupełnienie wymagań zawartych w ISO 22000 (przede wszystkim pkt 5.7).
Pozdrawiam!

Temat: Wdrażanie systemu ISO 22000

Kamil Grzymek:
Witam serdecznie!
ISO 9001 całkowicie nastawiona jest na zadowolenie Klienta. Odnosząc się do przemysłu spożywczego, biotechnologicznego, czy też farmaceutycznego zadowolenie Klienta jest wypadkową -
przede wszystkim zapewnienia bezpieczeństwa zdrowotnego Klienta i i innych wyspecyfikowanych cech jakościowych.

A czy Klient nie będzie zadowolony, kiedy dostanie w efekcie sprawnego funckjonowania HACCP w zakładzie zdrowe i bezpieczne jedzonko? :)
Kamil Grzymek

Kamil Grzymek Quality Focused
Leader, Six Sigma
Black Belt, Lean
Champion

Temat: Wdrażanie systemu ISO 22000

Sylwester Wilczek:
Kamil Grzymek:
Witam serdecznie!
ISO 9001 całkowicie nastawiona jest na zadowolenie Klienta. Odnosząc się do przemysłu spożywczego, biotechnologicznego, czy też farmaceutycznego zadowolenie Klienta jest wypadkową -
przede wszystkim zapewnienia bezpieczeństwa zdrowotnego Klienta i i innych wyspecyfikowanych cech jakościowych.

A czy Klient nie będzie zadowolony, kiedy dostanie w efekcie sprawnego funckjonowania HACCP w zakładzie zdrowe i bezpieczne jedzonko? :)

Jeśli tylko takie są wymagania danego Klienta...to oczywiście będzie on zadowolony:)
Jednak obecnie nie tylko bezpieczeństwo żywności, ale również inne czynniki wpływają na całkowite zadowolenie Klienta...tego nie gwarantuje nam ani system HACCP, ani ISO 22000:)
Mieczysław Obiedziński

Mieczysław Obiedziński Dyrektor operacyjny,
Auditor wiodący TÜV
SÜD MS

Temat: Wdrażanie systemu ISO 22000

Jednak obecnie nie tylko bezpieczeństwo żywności, ale również inne czynniki wpływają na całkowite zadowolenie Klienta...tego nie gwarantuje nam ani system HACCP, ani ISO 22000:)

Nie zgodzę się z tym stwierdzeniem.

W przemyśle spożywczym nie można mówić o spełnianiu oczekiwań konsumentów wobec produktów spożywczych, zapominając o jednej z kardynalnych zasad, jaką jest jego bezpieczeństwo.

Wybierając produkt w sklepie przeciętny konsument (np. karton soku) nie myśli o tym czy mu zaszkodzi, tylko jak jest jego cena, etykieta, smak itp. Siegając po produkt konsument wie, że producent zadbał o jego bezpieczeństwo. Producent odpowiada za swój produkt.

System HACCP I ISO 22000 ma na celu dbanie o bezpieczeństwo żywności.

Zadowolony klient - to zdrowy klient, który nie zatruł się naszym produktem.Mieczysław Obiedziński edytował(a) ten post dnia 10.11.07 o godzinie 20:20
Kamil Grzymek

Kamil Grzymek Quality Focused
Leader, Six Sigma
Black Belt, Lean
Champion

Temat: Wdrażanie systemu ISO 22000

Mieczysław Obiedziński:
Jednak obecnie nie tylko bezpieczeństwo żywności, ale również inne czynniki wpływają na całkowite zadowolenie Klienta...tego nie gwarantuje nam ani system HACCP, ani ISO 22000:)

Nie zgodzę się z tym stwierdzeniem.

W przemyśle spożywczym nie można mówić o spełnianiu oczekiwań konsumentów wobec produktów spożywczych, zapominając o jednej z kardynalnych zasad, jaką jest jego bezpieczeństwo.

Wybierając produkt w sklepie przeciętny konsument (np. karton soku) nie myśli o tym czy mu zaszkodzi, tylko jak jest jego cena, etykieta, smak itp. Siegając po produkt konsument wie, że producent zadbał o jego bezpieczeństwo. Producent odpowiada za swój produkt.

System HACCP I ISO 22000 ma na celu dbanie o bezpieczeństwo żywności.

Zadowolony klient - to zdrowy klient, który nie zatruł się naszym produktem.Mieczysław Obiedziński edytował(a) ten post dnia 10.11.07 o godzinie 20:20

Nie kwestionuję tego, że bezpieczeństwo Klienta jest najważniejsze. Producent jest zobowiązany prawem do dostarczenia bezpiecznego produktu. Tak jak napisał Pan powyżej, system HACCP i ISO 22000 ma na celu zabdanie o bezpieczeństwo zdrowotne żywności...ale czy to wystarczy do kompleksowego zadowolenia klienta?...moim zdaniem nie!
Sam Pan napisał, że obecnie Klient zwraca również uwagę na inne aspekty wyrobu (smak, wykonanie usługi, dostawę...i wiele innych). Reasumując, nie zgodzę się z Pana stwierdzeniem, że zadowolony Klient to taki Klient, który nie zatruł się wyrobem; a co na przykad z ergonomią wyrobu, co z terminowością dostaw?
Mieczysław Obiedziński

Mieczysław Obiedziński Dyrektor operacyjny,
Auditor wiodący TÜV
SÜD MS

Temat: Wdrażanie systemu ISO 22000

Oczywiście zgadzam się.

W dobie konkurencji produkt musi nie tylko spełniać podstawowe potrzeby(dostarczać składniki odżywcze) ale też inne jak dostępność, cechy sensoryczne, fukcjonalne opakowanie, marka itp.

Chodziło raczej o akceptowanie bezpieczeństwa jako kluczowej cechy produktu żywnościowego dla satystafcji klienta bez której dalsze tracą znaczenie.
Dopiero gdy ta jest osiągnięta można brać się za kolejne.

Co z tego, że produkt będzie tani,fukcjonalny, smaczny- ale niebezpieczny(np. Bakterie salmonelii)

Pozdrawiam.
Oliwia Kamińska

Oliwia Kamińska Sales Menager,
XXXXXX

Temat: Wdrażanie systemu ISO 22000

moja firma od niedawna posiada tą normę, na razie fajnie działa, a cały system wdrażała firma http://www.tqmc.pl. Oni będą w stanie odpowiedzieć na nurtujące pytania związane z ta norma

Następna dyskusja:

Wdrażanie Normy ISO 22000




Wyślij zaproszenie do