Mieczysław Obiedziński

Mieczysław Obiedziński Dyrektor operacyjny,
Auditor wiodący TÜV
SÜD MS

Temat: Komunikacja wewnętrzna

Witam

W jaki sposób rozwiązana jest w waszych organizacjach komunikacja wewnętrzna?

konto usunięte

Temat: Komunikacja wewnętrzna

a to nie zawadza przypadkiem o tajemnicę firmową?
Michał M.

Michał M. Planowanie Produkcji

Temat: Komunikacja wewnętrzna

to że wysyłasz procedurę mailem ma być tajemnicą firmową?

konto usunięte

Temat: Komunikacja wewnętrzna

Michał M.:
to że wysyłasz procedurę mailem ma być tajemnicą firmową?

zdziwiłbyś się.
Michał M.

Michał M. Planowanie Produkcji

Temat: Komunikacja wewnętrzna

w absurdzie kreowania zbędnych papierów i procedur niewiele mnie może już zdziwić
Mieczysław Obiedziński

Mieczysław Obiedziński Dyrektor operacyjny,
Auditor wiodący TÜV
SÜD MS

Temat: Komunikacja wewnętrzna

Chodziło mi przede wszystkim o jaki sposób jest prowadzona komunikacja w firmie np.:

1)Określona informacja wysyłania jest za pomoca klucza( osób do których ma trafić informacja)
2)Regularne spotkania działowe(raz w tygodniu) i firmowe (1-2 w miesiącu) w omówienia bieżących problemów
3) tablice informacyjne dla pracowników

Ostatnio byłem w jednej w większych fabryk słodyczy, gdzie na ścianach są wystawiane informacje dotyczące biezących spraw(spotkania integracyjne, kto odszedł, kto przyszedł, badania lekarskie i inne), informacje dotyczące sytuacji firmy( Przychody, sprzedaż, rozwój, ochrona środowiska i inne), działalność kół jakości, grupy 5S, Grupy Kaizen, Polityka firmy.

4)Dodatkowo biuletyn wewnętrzny odnośnie zmian i działań kierownictwa.

Podrawiam
Mieczysław ObiedzińskiMieczysław Obiedziński edytował(a) ten post dnia 13.08.08 o godzinie 12:00

konto usunięte

Temat: Komunikacja wewnętrzna

Tablice korkowe, na których wieszam informacje dla pracowników odnośnie niezgodności na każdym z działów po przebytym audycie wewnętrznym lub też zewnętrznym.

Dodatkowo, po każdym szkoleniu z zagadnień programów wstępnych czy systemu HACCP na ścianach wieszam gazetki tematyczne z minimum informacji, maksimum obrazków.
Mieczysław Obiedziński

Mieczysław Obiedziński Dyrektor operacyjny,
Auditor wiodący TÜV
SÜD MS

Temat: Komunikacja wewnętrzna

Jak są u was rozwiązane spotkania, zebrania?

W jaki sposób są generowane wnioski z nich?

konto usunięte

Temat: Komunikacja wewnętrzna

Ale nas za język ciągniesz? A może Ty nam opowiesz o "komunikacji wewnętrznej"...jak to jest rozwiązane u Ciebie?
Mieczysław Obiedziński

Mieczysław Obiedziński Dyrektor operacyjny,
Auditor wiodący TÜV
SÜD MS

Temat: Komunikacja wewnętrzna

Beata Doroszkiewicz:
Ale nas za język ciągniesz? A może Ty nam opowiesz o "komunikacji wewnętrznej"...jak to jest rozwiązane u Ciebie?

Okey, okey... :-))) To swój pociągnę!!! :-P

Cóż wszystko zależy od branży i specyfiki zakładu. Zupełnie inaczej komunikacja jest rozwiązywana w firmie 10 osobowej a zupełnie inaczej w liczącej 100 czy 200 osób.

W firmie gdzie wszyscy pracują w jednym pokoju kominikacja jest w miarę prosta(rozmowa, przekaznie dokumentu, e-mail,telefon).W większej wymaga to bardziej systematycznego podejścia.

W ISO 22000 ważne są te informacje, które mogą być kluczowe z punktu widzenia bezpieczeństwa.

Zwykle firmy posiadają określone działy (produkcji, logistyka, zaopatrzenie, dz jakości itp.). Ważny jak się pomiędzy sobą osoby/działy komunikują.

Np. Aby informacja z działu zaopatrzenia dotycząca zmiany dostawcy był poinformowy dział jakości.

Pamiętajmy, że w danej firmie już panują określone sposoby komunikacji (inaczej by zbankrutowała).

Oto etapy:
1)Analiza dotyczczasowej w firmie sposobu przekazywania informacji (ustnie, e-mail, dokumenty, notatki, zapisy, telefon itp.) w danym dziale.
2)Które informacje powinny być wzięte pod uwagę z punktu widzenia ISO (9001, 22000, 14001).
3)Wpisanie odpowiednich informacji do procedur, (jeżeli nie ma) spotkania działowe(1 dzień/tydzień), firmowe(1 tydzień/miesiąc), tablice informacyjne, sposoby obiegu poczty, szufladki pocztowe, itp.
4)Szkolenie dotyczące przekazywania informacji. Najpierw działowo póżniej zespołowo(kilka działów).
5)Weryfikacja sposobu działania(przykładowe informacje generowane w firmie i sprawdzenie jak ono jest dystrybuowana)

Procedura komunikacji wewnętrznej nie musi być udokumentowna, natomiast trzeba udowodnić, że informacje trafiają do odpowiednich. Duży nacisk na to kładzą standardy IFS/BRC gdzie Zespół Bezpieczeństwa żywności musi być informawany o każdym niezgodności w zakresie bezpieczeństwa.

Większe firmy mają doskonale rozwinięte systemy informatyczne (np. ERP)dzięki którym możliwa jest szybka obróbka danych i przesłanie ich do danej osoby (lub zestawienie dla niej).Ułatwiają one sprawe.

Najlepszym narzędziem jest poczta elekroniczna, służąca po odbierania/przesyłania informacji ale też do aranżacji spotkać, zebrań, planowania czasu itp.

Ufff.... Łapki mnie bolą... czekam na wasze posty.

Pozdrawiam
MietekMieczysław Obiedziński edytował(a) ten post dnia 15.09.08 o godzinie 09:58

Następna dyskusja:

Dlaczego komunikacja miejsk...




Wyślij zaproszenie do