Katarzyna Krzystolik

Katarzyna Krzystolik technik budowy
dróg/pilot wycieczek

Temat: Dlaczego drogi są takie złe??

No tak ja myśle że począwszy od wydobycia potrzebnego materiału do jego przeróbki zaprojektowania konkretnej drogi jej wykonania i nadzoru ojjjjj długa ta droga do Naszej drogi agdzie jest najwięcej błędów i dlaczego one powstają w Polsce najwięcej czy to rząd czy może coś innego....

konto usunięte

Temat: Dlaczego drogi są takie złe??

Od wczoraj będzie lepiej, bo będzie Euro 2012...
Katarzyna Krzystolik

Katarzyna Krzystolik technik budowy
dróg/pilot wycieczek

Temat: Dlaczego drogi są takie złe??

W sumie to racja! I najlepiej że ja właśnie wchodze na rynek pracy hehe

konto usunięte

Temat: Dlaczego drogi są takie złe??

bo jest takie przysłowie "co nagle to po diable"Mariusz Wanat edytował(a) ten post dnia 28.01.12 o godzinie 23:37

konto usunięte

Temat: Dlaczego drogi są takie złe??

Niedocenianie warunków gruntowo - wodnych przez projektantów wg mnie jest głowną przyczyną sytuacji, że drogi trzeba ciągle naprawiać. Projektujemy prawie jak w średniowieczu. Osobną sprawą jest często nieskuteczne odprowadzenie wody z jezdni.
Mariusz Augustyn

Mariusz Augustyn Projektant Drogowy

Temat: Dlaczego drogi są takie złe??

Marcin Moszko:
Niedocenianie warunków gruntowo - wodnych przez projektantów wg mnie jest głowną przyczyną sytuacji, że drogi trzeba ciągle naprawiać. Projektujemy prawie jak w średniowieczu. Osobną sprawą jest często nieskuteczne odprowadzenie wody z jezdni.

:-)))

A wykonawstwo ??? Ja bym również wskazał bardzo słaby nadzór inwestorski. Wykonawca dzięki temu ma duże pole do popisu, aby użyć "innych" materiałów lub wykonać coś nienależycie.

Na jakość polskich dróg składa się niestety wiele czynników, i to na każdym etapie inwestycji.

Jaki właściciel - takie drogi ...
Jakub Klimkiewicz

Jakub Klimkiewicz Inżynier Ruchu ITS
Traffic Engineer

Temat: Dlaczego drogi są takie złe??

Moim zdaniem rowniez forma przetargów- "zaprojektuj i wybuduj" daje zbyt duze mozliwosci manipulacji. Wykonawcy czesto ida po bandzie i tną wydatki przykladowo wykazujac ze dobudowa pasa do lewoskretu nie jest tak bardzo potrzebna (szczegolnie przy kiepsko napisanych specyfikacjach w ktorych inwestor niedoprecyzowal wszystkich szczegołów)
Mariusz Augustyn

Mariusz Augustyn Projektant Drogowy

Temat: Dlaczego drogi są takie złe??

Jakub Klimkieiwcz:
Moim zdaniem rowniez forma przetargów- "zaprojektuj i wybuduj" daje zbyt duze mozliwosci manipulacji. Wykonawcy czesto ida po bandzie i tną wydatki przykladowo wykazujac ze dobudowa pasa do lewoskretu nie jest tak bardzo potrzebna (szczegolnie przy kiepsko napisanych specyfikacjach w ktorych inwestor niedoprecyzowal wszystkich szczegołów)

No ale ktoś na to pozwala ... -> Inwestor.
Marek H.

Marek H. Szukam wyzwań...

Temat: Dlaczego drogi są takie złe??

każda forma przetargu daje możliwość manipulacji - na przepisy antykorupcyjne są haczyki:)
Piotr Stankiewicz

Piotr Stankiewicz kierownik budowy

Temat: Dlaczego drogi są takie złe??

Marek H.:
każda forma przetargu daje możliwość manipulacji - na przepisy antykorupcyjne są haczyki:)

pan urzednik i takie rzeczy pisze. niedlugo cba sie pojawi u pana ;)
Marek H.

Marek H. Szukam wyzwań...

Temat: Dlaczego drogi są takie złe??

Dużo się dziś pisze o lobbingu - przecież ustawy i rozporządzenia musza być w głównej mierze oparte na wiedzy szczegółowej z danej dziedziny. Jesteśmy ogólnie rzecz biorąc drogowcami - zatem środowiskiem które współtworzy szczegółowe przepisy bo najlepiej znamy szczególiki. Zatem jeśli rozporządzenie dla znaków i sygnałów drogowych zechcemy zmienić , a ja będąc w charytatywnym stowarzyszeniu o nazwie (hipotetycznej) WIOCZNE ZNAKI będe naciskał że folia odblaskowa którą stosuje do produkcji znaków jest najlepsza na świecie to wprowadzając jej zastosowanie jako wymóg ustawowy zostanę monopolistą. To oczywiście tylko przykład nie dający pełnej odpowiedzi na to że każda ustawa - nie tylko o zamówieniach publicznych - jest "zahaczykowana".
Przecież piszą ustawy środowiska a nie posłowie którzy rzadko posiadają szczegółową wiedzę w każdej dziedzinie życia.
To jest fakt niezaprzeczalny - problem jest wtedy gdy ktoś dobrze znający kruczki potrafi je wykorzystać dla swojej kariery czy dorobku. A są tacy...

Dodatkowo trzeba przyznać że inwestorzy obarczeni planami budżetowymi korzystają z najkrótszych możliwych dróg popełniając błędy przy tworzeniu specyfikacji a wykonawcy "idą po bandzie" (jak opisał to jeden z przedmówców) i tną koszty w celu uzyskania jak największych zysków... Czy nastaną kiedyś czasy żeby przysłowiowy wilk był syty i przysłowiowa owca była cała? myśle że wiedza jest kluczem ale i ona utrapieniem...Marek H. edytował(a) ten post dnia 08.12.09 o godzinie 10:41

Temat: Dlaczego drogi są takie złe??

A warunki pogodowe w trakcie budowy?
Jak to jest że padajacy deszcz przeszkadza w lipcu, a w pażdzierniku, listopadzie już nie, i kładzie się nawierzchnie?
A co myślicie o tych drogach budowanych w grudniu?
Aleksander Adamowski

Aleksander Adamowski Security Engineer,
Facebook

Temat: Dlaczego drogi są takie złe??

Drogowcom polecam ten link:

http://www.drogipolskie.republika.pl

"Na tej stronie znajdziecie informacje, których nie usłyszycie na żadnych studiach i uczelniach wraz z przykładami z wykonanych inwestycji tak abyście porównali teorie z praktyką. Wówczas zobaczycie jaka przepaść dzieli praktykę od teorii ale co najważniejsze jak marna jest nasza wiedza (polskich naukowców i inżynierów) na temat drogownictwa."
Stanisław F.

Stanisław F. ViaSTRADA -
inżyniera drogowa,
geotechnika,
geodezja

Temat: Dlaczego drogi są takie złe??

Aleksander Adamowski:
Drogowcom polecam ten link:

http://www.drogipolskie.republika.pl

"Na tej stronie znajdziecie informacje, których nie usłyszycie na żadnych studiach i uczelniach wraz z przykładami z wykonanych inwestycji tak abyście porównali teorie z praktyką. Wówczas zobaczycie jaka przepaść dzieli praktykę od teorii ale co najważniejsze jak marna jest nasza wiedza (polskich naukowców i inżynierów) na temat drogownictwa."

Z całym szacunkiem.....ale jeżeli tych informacji ten Pan nie pozyskał na studiach, to nie mieści mi się w głowie, że taka jest przepaść pomiedzy studiami dziennymi a zaocznymi. Przecież to podstawa!
Marek H.

Marek H. Szukam wyzwań...

Temat: Dlaczego drogi są takie złe??

Pan Aleksander to informatyk... uważa że drogowcy w Polsce nic nie umieją i chciał nam pokazac podstawową wiedzę :) dziękujemy Panie Aleksandrze...
Aleksander Adamowski

Aleksander Adamowski Security Engineer,
Facebook

Temat: Dlaczego drogi są takie złe??

Marek H.:
Pan Aleksander to informatyk... uważa że drogowcy w Polsce nic nie umieją i chciał nam pokazac podstawową wiedzę :) dziękujemy Panie Aleksandrze...

OK, przyznaję, że nie jestem w tym temacie kompetentny. Po prostu byłem w Berlinie i trochę sobie pooglądałem, a jeżdżąc przez naszą stolicę zastanawiam się, dlaczego w XI wieku na ulicach w ścisłym centrum (Emilli Plater, Stawki) jedzie się jak po pobojowisku.

Że nie ma wystarczających środków?

A co powiecie na takią opinię z tej strony (http://www.drogipolskie.republika.pl/podstrony/foto_ni...:

"To może na początek coś co świadczy że albo jesteśmy lepsi w budowaniu dróg od niemców albo jesteśmy wyjątkowymi tępakami. Zdjęcia z Frankfurtu nad Odrą i miasta Eisenhitenstad na trasie z Frankfurtu do Guben. Otóż zielona strzałka w formie tabliczki którą my dawno zastąpiliśmy kolejnym sygnalizatorem. Albo niemcy są zacofani i sknery albo my tacy bogaci i mądrzy. Raczej my jesteśmy bogaci w dziurawych skarpetach i ze słomą z buciorów wystającą bo niemcy są praktyczniejsi i jak widać do tego oszczędni."

Faktycznie, w Polsce wszędzie widzę pełno tych strzałek warunkowego skrętu w formie sygnalizatora. Nigdzie nie widziałem zwykłej taniej blaszanej tabliczki.

Widzę tu kilka wytłumaczeń:

1) Niemcy te sygnalizatory stawiali w dawnych biednych czasach (NRD - wspomniane miasta Frankfurt/Oder i Eisenhuttenstadt są na jego byłym terenie) a sygnalizacji od tego czasu nie zmieniali - bo jak się sprawdza, to po co?
2) Niemcy są zacofani w stosunku do nas (raczej tak nie jest :))
3) Niemcy są praktyczniejsi i oszczędniejsi
Aleksander Adamowski

Aleksander Adamowski Security Engineer,
Facebook

Temat: Dlaczego drogi są takie złe??

Więcej przykładów oszczędniejszych rozwiązań zaa Odry:

Przejścia dla pieszych: http://www.drogipolskie.republika.pl/podstrony/foto_ni...

Chodniki w małych miejscowościach tylko z jednej strony ulicy: http://www.drogipolskie.republika.pl/podstrony/foto_ni...
Marek H.

Marek H. Szukam wyzwań...

Temat: Dlaczego drogi są takie złe??

Szanowny Panie Aleksandrze.
Zielone strzałki (w formie sygnalizatora) to wymysł ustawodawcy a nie zarządców dróg... nie zawsze na warunkowym prawoskręcie można jechać a nasza zielona warunkowa wskazuje w bezpieczny sposób kiedy można... czy to niemieckie rozwiązanie jest oszczędne??? koszt sygnalizatora jednokomorowego czy tabliczki (taki sam) - paradoks??? no i które rozwiązanie jest bezpieczniejsze?

co do chodników to widziałem w polsce rozwiązania bez chodników, po jednej stronie jezdni i po dwóch stronach - w niemczech nie jest tak bogato jak pan myśli i tam też planują (jak u nas) i zdjęcia które Pan przedstawia mogą być nieaktualne albo może za odrą planują chodnik za jakiś czas... jeśli nie znamy zamierzeń Zarządców Dróg to nie możemy wypowiadać się (krytykować lub chwalić) na temat tego co widzimy dziś lub wczoraj (nie od razu Rzym zbudowano...)

Święta spędziłem w NIemczech w miejscowości Kirchheim unter Teck (blisko Stuttgartu) i powiem że drogi krajowe i autostrady w stanie idealnym - ale drogi miejskie podziurawione jak u nas - porównuję do dróg śląskich - wiem bowiem że na tle kraju drogi powiatowe i gminne na śląsku wypadają lepiej niż w pozostałej części kraju...
Przejścia dla pieszych w naszym kraju (chodzi o ich wygląd) to też wymysł ustawodawcy - a nie Zarządcy Dróg.... Oszczędniej nie oznacza bezpieczniej!!!! proszę zwrócić na uwagę na kulturę jazdy w niemczech i w polsce??? jak kierowcy w polsce będą bardziej karani za wykroczenia to kultura się zwiększy i może będzie wtedy taniej zastosować przejścia takie jak w Niemczech ale narazie muszą być bardziej widoczne... prawo trzeba dostosowywać do warunków krajowych a nie patrzeć tylko żeby zaoszczędzić na bezpieczeństwie???
Aleksander Adamowski

Aleksander Adamowski Security Engineer,
Facebook

Temat: Dlaczego drogi są takie złe??

Marek H.:
Przejścia dla pieszych w naszym kraju (chodzi o ich wygląd) to też wymysł ustawodawcy - a nie Zarządcy Dróg.... Oszczędniej nie oznacza bezpieczniej!!!! proszę zwrócić na uwagę na kulturę jazdy w niemczech i w polsce??? jak kierowcy w polsce będą bardziej karani za wykroczenia to kultura się zwiększy i może będzie wtedy taniej zastosować przejścia takie jak w Niemczech ale narazie muszą być bardziej widoczne... prawo trzeba dostosowywać do warunków krajowych a nie patrzeć tylko żeby zaoszczędzić na bezpieczeństwie???

Wygląda zatem na to, że źródła problemu należy szukać w:

1) Naszej narodowej kulturze jazdy
2) Nieudolnym ustawodawstwie (ach, ci politycy...)
3) Niezorientowanych w temacie/niekompetentnych inwestorach, którzy nie potrafią właściwie ocenić wyników pracy, za którą płacą.

Mam rację?

Co do przejść dla pieszych, już rozumiem. Jednak jeśli tak u nas troszczy się o bezpieczeństwo, to co Pan powie na takie przypadki z Zielonej Góry?

http://www.drogipolskie.republika.pl/podstrony/foto_po...
Marek H.

Marek H. Szukam wyzwań...

Temat: Dlaczego drogi są takie złe??


Wygląda zatem na to, że źródła problemu należy szukać w:

1) Naszej narodowej kulturze jazdy
2) Nieudolnym ustawodawstwie (ach, ci politycy...)
3) Niezorientowanych w temacie/niekompetentnych inwestorach, którzy nie potrafią właściwie ocenić wyników pracy, za którą płacą.

Mam rację?

Co do przejść dla pieszych, już rozumiem. Jednak jeśli tak u nas troszczy się o bezpieczeństwo, to co Pan powie na takie przypadki z Zielonej Góry?

http://www.drogipolskie.republika.pl/podstrony/foto_po...

A więc pkt. 2 (ach ci politycy) - można przecież nie stosować oznakowania poziomego w miastach a tym bardziej w krajach gdzie śnieg leży krótko na drodze - nie możemy kopiować wszystkiego co nie-polskie bo uważamy że w polsce to tylko buble można wymyśleć...

Co do przejść w Zielonej Górze:
Znam wiele takich przypadków - pozostałość zamierzchłych czasów gdzie zarządcy dróg zmieniali "na własną rękę" geometrię drogi już się skończyły ale dużo takich przypadków w Polsce - nie możemy przecież nie robić P10 i D6 tylko dlatego że geometria nieodpowiednia... druga sprawa to kwestia wykonawców: u mnnie np: firma x stawia znaki a firma y robi ozn. poziome... niedogranie zarządcy lub jakieś opóźnienia w dostawie mogą spowodować takie obrazki jak na zdjęciach z Zielonej Góry. Wcześniej już pisałem:
NIE DYSKUTUJMY O TYM CO WIDZIMY DZIŚ LUB WCZORAJ bo zarządca może nie skończył swojej roboty...
Zgodnie z przepisami między P10 a linią P13 lub P14 winno być 5,0 m odległości ale często w terenach zabudowanych nie można inaczej... Wyobraża Pan sobie przesuwanie prywatnych posesji lub zawężanie dróg z powodu usytuowania przejścia???? czy mamy może nie-dopuszczać ruchu samochodowego nieraz na kilkusetmetrowym odcinku drogi bo nie można usytuować przejść??? zawsze prawo należy dostosowywać do sytuacji a nie odwrotnie

Następna dyskusja:

drogi na swiecie




Wyślij zaproszenie do