Temat: polecana literatura
Controlling procesów jako niezbędny element wdrożenia VBM, BPM i BSC, Akademia Zarządzania Sp. z o.o., - 2007
http://www.prometriq.pl/biblioteka.php?id=18
Celem controllingu procesów jest zebranie, analiza i dystrybucja istotnych i wiarygodnych informacji o sprawności operacyjnej przedsiębiorstwa po to, aby uczestnicy procesów - menedżerowie i pracownicy - mogli, chcieli i musieli realizować swoje zadania sprawniej.
Spis treści
Wstęp - 4
Dlaczego firmy nie zarządzają procesami i jak można to zmienić? - 6
Identyfikacja kluczowych procesów biznesowych - 10
Wiarygodny model procesów biznesowych - 12
Istotność i kompletność - 13
Nadzór właściciela procesu i udział uczestników - 13
Dostępność narzędzia modelowania - 14
Jednolity, wiarygodny punkt odniesienia - 14
Przypisanie odpowiedzialności za dostarczenie mierzalnych rezultatów procesów - - 15
Udostępnienie informacji o rezultatach (wartościach mierników) procesów - 16
Bariery związane z kulturą organizacji - 16
Niereprezentatywność mierników procesów - 17
Brak dostępu do informacji o wynikach - 17
Brak źródeł danych umożliwiających pomiar parametrów procesów - 18
Zbyt kompleksowe podejście - 19
Zapewnienie kompetencji uczestników procesu - 20
Kompetencje związane z pracą zespołową - 20
Kompetencje związane z pełnieniem ról w procesie - 21
Kultura organizacyjna umożliwiająca otwarte wyrażanie opinii - 23
Podsumowanie - 24
Czym różni się controlling procesów od controllingu? - 26
Jakie korzyści niesie ze sobą wdrożenie controllingu procesów? - 26
Kluczowe etapy wdrożenia - 27
Słownik - 29
Informacje o Akademii Zarządzania - 32
Warsztaty "Controlling procesów" - 34