Tomasz Graszewicz

Tomasz Graszewicz Managing and
Strategy Director

Temat: LOJALNOŚĆ KLIENTÓW

Nie od dziś wiadomo, że pozyskanie 1 nowego klienta jest kilkukrotnie droższe niż utrzymanie obecnego. Co robicie aby sprawić, że wasi obecni klienci odwiedzą was ponownie?
Rafał B.

Rafał B. Dyrektor ds
E-commerce Satoria
Group SA

Temat: LOJALNOŚĆ KLIENTÓW

To jest chyba trudny temat zwłaszcza jesli chodzi o sprzedaż online :), a tutaj nie ma lojalności klientów, dlatego pośrednicy internetowi, żądają wręcz co juz stało się zresztą standardem na świecie "parytetu stawek" czyli oferowania tych samych cen różnym agentom online-wym, w przeciwnym razie nie są nas w stanie sprzedawać i tutaj oczywiście można nieco polemizować, dlatego że są "lepsi i gorsi" pośrednicy, liczy się ich siła przebicia na rynku i mamy generalnie w Polsce kilku silnych graczy tych samych co w Europie Zachodniej. Bystry klient wychwyci zresztą różnicę w cenie w danym kanale internetowym posługując się chociażby jedną z wielu dostępnych porównywarek cenowych.

Natomiast wracając do tematu lojalności - to może najwyższy czas mysleć kategoriami online i zamienić słowo szeptane - word of mouth w "słowo klikane" czyli word of mouse to taka mała sugestia, wydaje mi się że budowanie lojalności w Internecie może opierać się na przyciąganiu klienta, nawet tego który wcześniej skorzystał z usług pośrednika do naszej strony - dlatego że tam znajdzie coś unikalnego, dlatego że tam bedzie miał gwarancje najlepszej ceny, dlatego że wreszcie będzie lub jest naszym stałym bywalcem....odwiedzającym naszą stronę a nie pośrednika.

pozdrawiam
RB
Tomasz Graszewicz

Tomasz Graszewicz Managing and
Strategy Director

Temat: LOJALNOŚĆ KLIENTÓW

Temat lojalności jest oczywiście bardzo szeroki. Możemy omawiać tu zarówno lojalność internetową jak i szeroko rozumiane aktywności zmierzające do związania na dłużej klienta z hotelem. Nie ma jednej recepty na lojalnego klienta. Oczywiście dla części osób tylko cena i wszelkiego rodzaju rabaty, będą głównym motywatorem aby stać się lojalnym klientem, ale większość badań wskazuje, że to oddziałuje tylko na mniej niż około 35% społeczeństwa.

Dla pozostałych osób będą liczyły się inne czynniki takie jak np. miła obsługa, przejrzystość oferty, szybkość dostarczania informacji, oferty specjalne (ale nie cenowe), część z zasady będzie klientami przypadkowymi, rzadkimi, a kolejna cześć z zasady jest niewrażliwa na jakiekolwiek działania. Dlatego, tak ważna jest segmentacja i analiza potrzeb własnych klientów. Idealną sytuacją jest kiedy możemy oferować różnym klientom takie usługi i oferty, których oczekują. W takim kierunku idzie cała komunikacja marketingowa, czyli maksymalna personalizacja.

Niemożliwe?

Jedna z amerykańskich sieci hotelarskich wprowadziła system bazodanowy, który pozwala przechowywać bardzo szczegółowe informacje na temat preferencji klientów. System rozbudowany jest do tego stopnia, że jeśli klient poprzestawia jakieś meble w pokoju wg swojego uznania to sprzątaczka ma obowiązek zrobienia aparatem cyfrowym zdjęcia i zamieszczenie go w systemie. Kolejnym razem, kiedy klient odwiedzi ten hotel w jakimkolwiek miejscu w sieci, będzie miał już układ mebli taki, jaki zorganizował we wcześniejszym pokoju. To oczywiście ekstremalny przykład, za ekstremalny budżet marketingowy ;).

Pytanie od czego może zacząć średni hotel w Polsce?

O tym już wkrótce.
Karolina Wójtowicz

Karolina Wójtowicz Lead Recruitment
Administration
Specialist

Temat: LOJALNOŚĆ KLIENTÓW

w nawiązaniu, poparte krótkim doświadczeniem;)))
dla klienta któremu firma opłaca pobyty, przede wszystkim liczy się obsługa. Standardy bywają podobne, cena wówczas nie gra roli. Liczy się fakt że w danym hotelu czuje się dobrze, nawet jeśli to tylko kwestia znajomości jego nazwiska, etc. , ulubionych napoi i sposobu spędzania wolnego czasu.
a poza tym, zaskakiwać, zaskakiwać, zaskakiwać i ... być lojalnym;)

Następna dyskusja:

Atrakcja eventowa dla klien...




Wyślij zaproszenie do