Tomasz
Graszewicz
Managing and
Strategy Director
Rafał
B.
Dyrektor ds
E-commerce Satoria
Group SA
Temat: LOJALNOŚĆ KLIENTÓW
To jest chyba trudny temat zwłaszcza jesli chodzi o sprzedaż online :), a tutaj nie ma lojalności klientów, dlatego pośrednicy internetowi, żądają wręcz co juz stało się zresztą standardem na świecie "parytetu stawek" czyli oferowania tych samych cen różnym agentom online-wym, w przeciwnym razie nie są nas w stanie sprzedawać i tutaj oczywiście można nieco polemizować, dlatego że są "lepsi i gorsi" pośrednicy, liczy się ich siła przebicia na rynku i mamy generalnie w Polsce kilku silnych graczy tych samych co w Europie Zachodniej. Bystry klient wychwyci zresztą różnicę w cenie w danym kanale internetowym posługując się chociażby jedną z wielu dostępnych porównywarek cenowych.Natomiast wracając do tematu lojalności - to może najwyższy czas mysleć kategoriami online i zamienić słowo szeptane - word of mouth w "słowo klikane" czyli word of mouse to taka mała sugestia, wydaje mi się że budowanie lojalności w Internecie może opierać się na przyciąganiu klienta, nawet tego który wcześniej skorzystał z usług pośrednika do naszej strony - dlatego że tam znajdzie coś unikalnego, dlatego że tam bedzie miał gwarancje najlepszej ceny, dlatego że wreszcie będzie lub jest naszym stałym bywalcem....odwiedzającym naszą stronę a nie pośrednika.
pozdrawiam
RB
Tomasz
Graszewicz
Managing and
Strategy Director
Temat: LOJALNOŚĆ KLIENTÓW
Temat lojalności jest oczywiście bardzo szeroki. Możemy omawiać tu zarówno lojalność internetową jak i szeroko rozumiane aktywności zmierzające do związania na dłużej klienta z hotelem. Nie ma jednej recepty na lojalnego klienta. Oczywiście dla części osób tylko cena i wszelkiego rodzaju rabaty, będą głównym motywatorem aby stać się lojalnym klientem, ale większość badań wskazuje, że to oddziałuje tylko na mniej niż około 35% społeczeństwa.Dla pozostałych osób będą liczyły się inne czynniki takie jak np. miła obsługa, przejrzystość oferty, szybkość dostarczania informacji, oferty specjalne (ale nie cenowe), część z zasady będzie klientami przypadkowymi, rzadkimi, a kolejna cześć z zasady jest niewrażliwa na jakiekolwiek działania. Dlatego, tak ważna jest segmentacja i analiza potrzeb własnych klientów. Idealną sytuacją jest kiedy możemy oferować różnym klientom takie usługi i oferty, których oczekują. W takim kierunku idzie cała komunikacja marketingowa, czyli maksymalna personalizacja.
Niemożliwe?
Jedna z amerykańskich sieci hotelarskich wprowadziła system bazodanowy, który pozwala przechowywać bardzo szczegółowe informacje na temat preferencji klientów. System rozbudowany jest do tego stopnia, że jeśli klient poprzestawia jakieś meble w pokoju wg swojego uznania to sprzątaczka ma obowiązek zrobienia aparatem cyfrowym zdjęcia i zamieszczenie go w systemie. Kolejnym razem, kiedy klient odwiedzi ten hotel w jakimkolwiek miejscu w sieci, będzie miał już układ mebli taki, jaki zorganizował we wcześniejszym pokoju. To oczywiście ekstremalny przykład, za ekstremalny budżet marketingowy ;).
Pytanie od czego może zacząć średni hotel w Polsce?
O tym już wkrótce.
Karolina
Wójtowicz
Lead Recruitment
Administration
Specialist
Temat: LOJALNOŚĆ KLIENTÓW
w nawiązaniu, poparte krótkim doświadczeniem;)))dla klienta któremu firma opłaca pobyty, przede wszystkim liczy się obsługa. Standardy bywają podobne, cena wówczas nie gra roli. Liczy się fakt że w danym hotelu czuje się dobrze, nawet jeśli to tylko kwestia znajomości jego nazwiska, etc. , ulubionych napoi i sposobu spędzania wolnego czasu.
a poza tym, zaskakiwać, zaskakiwać, zaskakiwać i ... być lojalnym;)
Następna dyskusja: