Alicja L.

Alicja L. e-Commerce
Specialist

Temat: Turystyka i transport

Wieża: Zeby uniknac hałasu, odchylcie kurs o 45 stopni w prawo.
Pilot: Jaki hałas możemy zrobić na wys. 35000 stop?
Wieża: Taki kiedy wasz 707 uderzy w tego 727, którego macie przed sobą...

Wieża: Jesteście Airbus 320 czy 340?
Pilot: Oczywiście, ze Airbus 340.
Wieża: W takim razie niech pan będzie łaskaw włączyć przed startem pozostałe
dwa silniki.

Pilot: Dzień dobry Bratysławo.
Wieża: Dzień dobry. Dla informacji - mówi Wiedeń.
Pilot: Wiedeń?
Wieża: Tak.
Pilot: Ale dlaczego, my chcieliśmy do Bratysławy.
Wieża: OK w takim razie przerwijcie lądowanie i skręćcie w lewo...

Pilot Alitalia, któremu piorun wyłączył pół kokpitu:
"Skoro wszystko wysiadło, nic już nie działa, wysokościomierz nic nie
pokazuje...."
Po pięciu minutach nadawania odzywa się pilot innego samolotu:
"Zamknij się, umieraj jak mężczyzna"

Pilot: Mamy mało paliwa. Pilnie prosimy o instrukcje...
Wieża: Jaka jest wasza pozycja? Nie ma was na radarze.
Pilot: Stoimy na pasie nr 2 i już całą wieczność czekamy na cysternę.

Pilot: Prosimy o pozwolenie na start.
Wieża: Sorry, ale nie mamy waszego planu lotu, dokąd lecicie?
Pilot: Do Salzburga, jak w każdy poniedziałek...
Wieża: DZISIAJ JEST WTOREK
Pilot: No to super, czyli mamy wolne...

Wieża: Wasza wysokość i pozycja?
Pilot: Mam 180 cm wzrostu i siedzę z przodu po lewej...

Wieża: Macie dość paliwa czy nie?
Pilot: Tak.
Wieża: Tak, co?
Pilot: Tak, proszę pana.

Wieża: Podajcie oczekiwany czas przylotu.
Pilot: Wtorek by pasował...

DC-1 miał bardzo daleką drogę hamowania po wylądowaniu z powodu nieco
za dużej prędkości przy podejściu. Wieża San Jose: "American
751 skręć w prawo na końcu pasa, jeśli się uda. Jeśli nie, znajdź
wyjazd "Guadeloupe" na autostradę nr 101 i skręć na światłach w prawo,
żeby zawrócić na lotnisko.

American 702: Wieża, American 702 przełączamy się na Odloty. Jeszcze
jedno: po tym, jak się podnieśliśmy widzieliśmy jakieś martwe zwierzę na
końcu pasa.

Wieża: Continental 635, macie pozwolenie na start, przejdźcie na Odloty
na 124,7. Słyszeliscie co mówił American 702??

Continental 635: "Continental 635, pozwolenie na start odebrane, i tak,
słyszeliśmy American 702 i juz zawiadomiliśmy naszą firmę cateringową"

Niemieccy kontrolerzy lotu na lotnisku we Frankfurcie należą do
niecierpliwych. Nie tylko oczekują, że będziesz wiedział, gdzie jest
twoja bramka, ale również, jak tam dojechać, bez żadnej pomocy z ich
strony. Tak więc z pewnym rozbawieniem słuchalismy (my w PanAm 747)
poniższej wymiany zdań miedzy kontrolą naziemną lotniska frankfurckiego
a samolotem British Airways 747 Speedbird 206.
Speedbird 206: "Dzien dobry, Frankfurt, Speedbird 206 wyjechal z pasa
ladowania."
Wieża: "Guten Morgen. Podjedź do swojej bramki."

Wielki British Airways 747 wjechał na główny podjazd i zatrzymał się.

Wieża: "Speedbird, wiesz gdzie masz jechać?"
Speedbird 206: "Chwilę, Kontrola, szukam mojej bramki."
Wieża (z arogancka niecierpliwoscia): "Speedbird 206, co, nigdy nie
byłeś we Frankfurcie!?"
Speedbird 206 (z zimnym spokojem): A tak, byłem, w 1944. W innym
Boeingu, ale tylko żeby coś zrzucić. Nie zatrzymywałem sie tutaj"

Pilot helikoptera do kontroli podejścia: "Tak, jestem 3000 stóp nad
Charlie."
Drugi głos na tej samej częstotliwości: "NIE! Niemożesz! Ja też jestem
na tej samej wysokości nad tym samym namiarem!"
Krótka przerwa, po czym odzywa się głos pierwszego pilota (bardzo głośno):
"Ty idioto! Ty jesteś moim drugim pilotem!"

Samolot linii SABENA zatrzymuje się za samolotem KLM-u na zatłoczonej
drodze podjazdowej, w oczekiwaniu na start.
SABENA do KLM na częstotliwości kontroli: "KLM, czwarty w kolejce na
start, zgłoś się na 3030"
Po paru minutach SABENA woła znowu:
"KLM, trzeci w kolejce na start, zgłoś sie na 3030"
Znów brak odpowiedzi, więc SABENA woła kontrolę:
"Wieża, powiedzcie maszynie KLM przed SABENA 123, żeby się do nas
zgłosili na 3030"
I wtedy włącza się załoga KLM-u: "Wieża, powiedz SABEN-ie, że
profesjonaliści z KLM Holenderskie Linie Lotnicze nie wchodzą na
prywatne kanały, podczas gdy powinni być na nasłuchu wieży."
SABENA odpowiada na to: "Dobra wieża, nie ma sprawy, tylko powiedz tym
profesjonalistom z KLM-u, że nie zdjęli szpilek blokujących podwozie."
(chwila ciszy)
KLM: "Wieża, KLM prosi o pozwolenie na powrót do bramki."

Pilot-uczeń: "Zgubiłem się; jestem nad jakimś jeziorem i lecę na wschód"
Kontroler: "Zrób wielokrotnie skręt o 90 stopni, to będę mógł cię
znaleźć na radarze"
(krótka przerwa...)
Kontroler: "No dobra. To jezioro to Ocean Atlantycki. Proponuje
natychmiast skręcić na zachód..."Alicja L. edytował(a) ten post dnia 04.08.08 o godzinie 23:48

Temat: Turystyka i transport

Thank you for the attention

Samolot pasażerski tureckich linii lotniczych leci nad Morzem Śródziemnym. Nagle zaczyna palić się jeden silnik. Pasażerowie popadają w panikę. Nagle daje się słyszeć z głośników uspokajający głos pilota:
- This is your captain speaking! Dear passengers, please, do not panic, everything is under control!!! Everything is under control!!!Thank you for the attention!
Pilot wyłącza się, samolot zaczyna tracić wysokość. Stewardessy instruują pasażerów, w jaki sposób założyć spadające maski tlenowe. Po chwili rozlega się z głośników uspokajający głos pilota:
- This is your captain speaking! Dear passengers, please, do not panic, everything is under control!!! Everything is under control!!!Thank you for the attention!
Samolot już zupełnie traci wysokość, przerażeni pasażerowie widzą przez okna, jak maszyna nieuchronnie zbliża się do niebieskiej tafli wody. I po raz kolejny rozlega się z głośników uspokajający głos pilota:
- This is your captain speaking! Please, do not panic! Passengers who can swim jump into the water. Passengers who cannot swim... thank you for the attention!Katarzyna M. edytował(a) ten post dnia 13.10.09 o godzinie 21:18
Beata Andrzejewska

Beata Andrzejewska Specjalista ds kadr
i płac/Administrator
Bezpieczeństwa I...

Temat: Turystyka i transport

P = problem zgloszony przez pilota
O = Odpowiedz mechaników

P: Lewa wewnetrzna opona podwozia glównego niemal wymaga wymiany.
O: Niemal wymieniono lewa wewnetrzna opone podwozia glównego.

P: Przebieg lotu próbnego OK. Jedynie uklad automatycznego ladowania
przyziemia bardzo twardo.
O: W tej maszynie nie zainstalowano ukladu automatycznego ladowania.

P: Cos sie obluzowalo w kokpicie.
O: Cos umocowano w kokpicie.

P: Martwe owady na wiatrochronie.
O: Zamówiono zywe.

P: Autopilot w trybie 'utrzymaj wysokosc' obniza lot 200 stóp/minute.
O: Problem nie do odtworzenia na ziemi.

P: slady przecieków na prawym podwoziu glównym.
O: slady zatarto.

P: Poziom DME niewiarygodnie wysoki.
O: Obnizono poziom DME do bardziej wiarygodnego poziomu.

P: Zaciski blokujace powoduja unieruchomienie dzwigni przepustnic.
O: Wlasnie po to sa.

P: Uklad IFF nie dziala.
O: Uklad IFF zawsze nie dziala kiedy jest wylaczony.

P: Przypuszczalnie szyba wiatrochronu jest peknieta.
O: Przypuszczalnie jest to prawda.

P: Brak silnika nr 3.
O: Silnik znaleziono na prawym skrzydle po krótkich poszukiwaniach.

P: Samolot smiesznie reaguje na stery.
O: Samolot upomniano by przestal, latal prosto i zachowywal sie powaznie.

P: Radar mruczy.
O: Przeprogramowano radar by mówil.

P: Mysz w kokpicie.
O: Zainstalowano kota.

P: Po wylaczeniu silnika slychac jeczacy odglos.
O:Usunieto pilota z samolotu.

P:Zegar pilota nie dziala.
O:Nakrecono zegar.

P:Igla ADF nr 2 szaleje.
O:Zlapano i uspokojono igle ADF nr 2.

P:Samolot sie wznosi jak zmeczony.
O:Samolot wypoczal przez noc. Testy naziemne OK.

P:3 karaluchy w kuchni.
O:1 karaluch zabity, 1 ranny, 1 uciekl.
Paweł O.

Paweł O. Medical Rapid
Prototyping / 3D

Temat: Turystyka i transport

uwielbiam to :), jest po prostu "zacne" :D

Temat: Turystyka i transport

1. Wejdź na: http://maps.google.pl
2. Wybierz “Pokaż trasę”.
3. W adresie początkowym wpisz “Tokio”.
4. W adresie końcowym wpisz “San Francisco”.
5. Kliknij “Pokaż trasę”.
6. Zobacz instrukcje w punkcie 24.

konto usunięte

Temat: Turystyka i transport

Kamil Markiewicz:
1. Wejdź na: http://maps.google.pl
2. Wybierz “Pokaż trasę”.
3. W adresie początkowym wpisz “Tokio”.
4. W adresie końcowym wpisz “San Francisco”.
5. Kliknij “Pokaż trasę”.
6. Zobacz instrukcje w punkcie 24.

U mnie był pkt 32...

Temat: Turystyka i transport

Magdalena K.:
Kamil Markiewicz:
1. Wejdź na: http://maps.google.pl
2. Wybierz “Pokaż trasę”.
3. W adresie początkowym wpisz “Tokio”.
4. W adresie końcowym wpisz “San Francisco”.
5. Kliknij “Pokaż trasę”.
6. Zobacz instrukcje w punkcie 24.

U mnie był pkt 32...

Hmm... Być może dlatego że wybrałaś podróż w przeciwnym kierunku:)

Temat: Turystyka i transport

Kamil Markiewicz:
1. Wejdź na: http://maps.google.pl
2. Wybierz “Pokaż trasę”.
3. W adresie początkowym wpisz “Tokio”.
4. W adresie końcowym wpisz “San Francisco”.
5. Kliknij “Pokaż trasę”.
6. Zobacz instrukcje w punkcie 24.
Jak na razie działa dla chyba wszystkich 'tras' przez Pacyfik (Australia, Azja, Ameryki) - przez Atlantyk się już nie da...

Następna dyskusja:

Transport węgla kamiennego




Wyślij zaproszenie do