Temat: Organizacja pracy w hotelarstwie - materialy dydaktyczne
Pani Joasiu! Pani spostrzeżenia są jak najbardziej trafne. Ma Pani rację,że są jednak pewne różnice pomiędzy szkołami średnią, policealną a wyższą. Powiedziałbym nawet,że najtrudniej jest zainteresować tematyką hotelarską młodzież ze szkoły średniej. Oni wydają się najbardziej znudzeni. Ale także jest podobnie na innych poziomach nauczania. Wobec tego rzeczywiście, aby uzyskać najlepsze i najciekawsze efekty nauczania, należy poszukiwać nowoczesnych rozwiązań dydaktycznych. Ja osobiście staram się wykorzystywać wszystko co się tylko da. Poza standardowymi i konwencjonalnymi metodami jakimi są odpowiednie książki czy skrypty, staram się wykorzystywać takie środki jak filmy /które gromadzę sobie sam od lat, a o które jest niezwykle trudno/, slajdy, itp., itd. Korzystam z wielu wycinków prasowych, folderów i wielu różnych materiałów, które są potwierdzeniem,że hotelarstwo to moja wielka pasja. Korzystam także z internetu, ale należy to robić bardzo starannie, ponieważ jest tam jedno wielkie medialne śmietnisko. Nie wyobrażam sobie, aby nie przeprowadzać regularnych tzw. lustracji wybranych hoteli, których selekcji dokonuję bardzo starannie. Ponadto korzystam z mojego wieloletniego doświadczenia w branży. Staram się jednak rozbudzić w młodych ludziach pasję do tego trudnego zawodu, a to okazuje się bardzo trudne. Swego czasu np. młodzież ode mnie dowiedziała się o fakcie istnienia jednego z niewielkich butikowych hotelików w Polsce, który znalazł się w gronie najlepszych tego typu obiektów na świecie. Nie mogli w to uwierzyć! A jednak.
Pani Joasiu! Jeśli chodzi o książki czy skrypty, o które Pani pyta, to muszę ze szczególnym naciskiem polecić głównie dwa skrypty, które są praktycznie nieosiągalne na polskim rynku wydawniczym. Ich nakład był tak śmiesznie niski,że trudno się dziwić,że prawie niezauważalny. Są to skrypty przeznaczone głównie z myślą o młodzieży w technikach. Oba wydane w 1996 roku. Cykl:"Fachowa Obsługa Gościa" : cz. I "Jak zadowolić gości", cz. II " Działalność biura Recepcji". Są to skrypty angielskie, bardzo dobrze przetłumaczone na język polski. Tam są takie scenki i sytuacje rodzajowe, o które Pani chodzi. Obie te pozycje są w moim posiadaniu. Przyznam,że nie ma lepszych skryptów z tego zakresu w Polsce. I nie jest to tylko moja opinia.
Pani Joasiu! Proszę napisać, czy zna Pani te skrypty?
Marek Polakiewicz edytował(a) ten post dnia 13.01.12 o godzinie 11:41