Karina
G.
Business Development
Director - HR 4
Business -Training
&...
Temat: PROFESJONALNA SEKRETARKA/ASYSTENTKA – SZKOLENIE OTWARTE -...
PROFESJONALNA SEKRETARKA/ASYSTENTKA – SZKOLENIE OTWARTE06-07 Sierpień 2012 GLIWICE
CEL SZKOLENIA: Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą podnieść swoje kwalifikacje na stanowisku sekretarki lub asystentki. W programie zawarte są m.in. umiejętności miękkie potrzebne do osiągnięcia profesjonalizmu na danym stanowisku, wskazówki na temat skutecznego planowania czasu i kreowania wizerunku firmy przez kontakt z klientem, oraz zasady savoir vivre.
KORZYŚCI:
Zdobyta podczas szkolenia wiedza i umiejętności pozwolą uczestnikom lepiej planować, organizować i efektywniej wykorzystywać czas, właściwie dobierać metody, techniki i formy komunikowania się oraz skutecznie działać w sytuacjach trudnych. Wiedza, jak zachowywać się zgodnie z zasadami savoir vivre, jak wykonywać sprawniej i efektywniej rozmowy telefoniczne, jak pisać dokumenty i sprawnie organizować pracę biura wpłynie bezpośrednio na jakość i styl pracy oraz pozytywny wizerunek firmy w oczach klientów.
METODY SZKOLENIA:
Szkolenie będzie prowadzone w formule warsztatowej, prezentacje i mini-wykłady będą służyć wprowadzeniu do części praktycznej. Metodyka zajęć opiera się na interaktywnych formułach partycypacyjnych realizowanych poprzez współuczestnictwo grupy, takich jak: role - play, studia przypadków oraz pracę w podgrupach.
PROGRAM SZKOLENIA
DZIEŃ 1
1. SEKRETARKA/ASYSTENTKA JAKO "UOSOBIENIE" MISJI FIRMY, JAK NAS WIDZĄ TAK NAS PISZĄ
Kreowanie pozytywnego wizerunku instytucji i przełożonego
Umiejętność wywierania dobrego wrażenia
Zachowanie, ubiór, wygląd, postawa, nastawienie psychiczne
Dress code
2. PODSTAWOWE ROLE I OBOWIĄZKI RECEPCJI
Funkcja informacyjna
Współpraca z szefem: organizacja spotkań i prezentacji, prowadzenie notatek, protokołów, kalendarza spotkań
Współpraca z innymi działami, organizacja spotkań
Savoir vivre - profesjonalna obsługa gości podczas spotkań w firmie oraz zasady profesjonalnej obsługi przełożonych i współpracowników
3. UMIEJETNA ORGANIZACJA CZASU PRACY- PRIORYTETY
- Podział - zadania ważne i ważniejsze, wyznaczanie priorytetów, hierarchizacja potrzeb
- Planowanie pracy krótko- i długookresowe
- Efektywne sposoby zarządzania czasem
- Radzenie sobie z czynnikami zakłócającymi organizację pracy
4. SPRAWNA KOMUNIKACJA Z KLIENTEM, WSPÓŁPRACOWNIKAMI I SZEFEM
Rozwijanie precyzji w komunikacji.
Techniki poprawiające porozumiewanie się.
Bariery komunikacyjne i sposoby ich likwidowania.
DZIEŃ II:
5. PROFESJONALNA OBSŁUGA KLIENTA ZEWNĘTRZNEGO I WEWNĘTRZNEGO
Dobre obyczaje - Kultura i profesjonalizm podczas obsługi Klienta przez telefon.
Podstawowe zasady skutecznej komunikacji przez telefon, czyli „jak mówić, aby cię zrozumiano”.
Przyjmowanie telefonów od klientów: zasady przedstawiania się, rozpoznanie sytuacji, wymiana informacji, odpowiednie argumentowanie, wyjaśnianie zastrzeżeń.
Prowadzenie rozmowy telefonicznej wychodzącej.
Pozyskiwanie przychylności rozmówcy – „słowa klucze”.
Udzielanie i zbieranie informacji przez telefon.
Najczęstsze problemy i sposoby radzenia sobie z nimi.
6. RADZENIE SOBIE ZE ZDENERWOWANYM KLIENTEM
Przydatne techniki (ASAP, „tłumiki przekleństw”)
Zwroty zakazane oraz słowa motywujące
Radzenie sobie z trudnymi pytaniami;
7. RADZENIE SOBIE ZE STRESEM
Jakie są najczęstsze źródła stresu zawodowego.
Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach.
Jak sprawić, żeby stres nas mobilizował.
Redukowanie stresu poprzez aktywny relaks.
8. PROWADZENIE KORESPONDENCJI BIUROWEJ
Analiza korespondencji (m.in. termin odpowiedzi).
Klasyfikacja dokumentów - korespondencja poufna.
Zasady sporządzania pism.
Wakacyjna promocja
„Przetestuj nas na lato”
2 dni szkoleniowe
500 pln netto
HPR Group Sp. z o.o. SelectOne Sp. k.
Biuro Regionalne:
KARINA GAPIŃSKA
ul. Górnych Wałów 7 lok. 21
44-100 Gliwice
Tel.: 695 45 43 43
kgapinska@selectone.com.pl