Temat: Hobby - grafika komputerowa, od czego zacząć? Pomocy :)
To nie rynek pracy potrzebuje grafików wszechstronnych, ale pracodawcy w ramach jednego etatu i pensji za tenże, chcą mieć grafika, który zna nie tylko aplikacje i zagadnienia grafiki, DTP, ale też aplikacje takie jak flash, dreamweawer, zagadnienie HTML, CSS, a jeszcze 3D itp.
Tak... to prawda... śmiać mi się chce z ogłoszeń typu: POSZUKUJEMY GRAFIKA - wymagana znajomość PS, illustrator, flash, corel, html, css, php, mysql...
na boga albo szukajcie designera albo developera... szkoda że jeszcze uprawnień na wózek widłowy nie chcą...
Paradoksalnie w dzisiejszych czasach grafik musi być developerem a developer grafikiem nie. Ja takie firmy omijam szerokim łukiem, wolę być dobry w jednej dziedzinie a nie byle jaki w kilku. Developerki nauczyłem się z nudów ale w mojej pracy praktycznie jej nie wykorzystuję. Jedynie jako freelancer mam czasem do czynienia z pierdołami typu ostylowanie witryny czy podpięcie jakiegoś CMS.
Teraz jako UI designer jedynymi programami jakich używam są Photoshop, Fireworks i czasami Axure RP jak trzeba jakąś makietę zrobić. To wszystko.
Ale wracając do tematu... ukierunkuj się w jedną stronę, będzie Ci łatwiej na prawdę. Mnie na przykład DTP kompletnie nie cieszy, czas poświęcony na naukę corela wolałem poświęcić na podstawy After Effects, co też de facto zaowocowało później w pracy web designera.