konto usunięte

Temat: grafik DTP - praktyczny kurs Warszawa

Witam,

chcę zrobić praktyczny kurs grafika DTP w Warszawie.
Zależy mi na współpracy z praktykiem/ zależy mi na zajęciach na zasadzie, jak
w przypadku nauki języków obcych z nativ speakerem.

Czy ktos może polecić mi taki kurs?
Dominik K.

Dominik K. designer & developer

Temat: grafik DTP - praktyczny kurs Warszawa

Jeżeli cena nie gra roli i chcesz zasięgnąć intensywnego szkolenia z jakiejś certyfikowanej szkoły i sprawdzonej, mieć papier, certyfikat to IT MEDIA: https://www.itmedia.pl/szkolenia/grafik-komputerowy-dtp/

Tylko to są szkolenia certyfikowane przez Adobe, które mogą się mieć nijak do rzeczywistości późniejszej i pracy w firmie jako specjalista/operator DTP, która wymaga bardziej odpowiedzialności, doświadczenia niż wiedzy kupionej w ten sposób. Dlatego taniej będzie skorzystać z kursów on-line jak Lynda.com (po angielsku) lub nasz rodzimy Eduweb.pl - by nabrać podstaw, a potem próbować sił na stażu, tak by ludzie pracujący w firmie cię doszkolili i przygotowali do pracy na stanowisku w danej firmie. DTP to naprawdę odpowiedzialna robota, wymagająca wnikliwości, posługiwania się narzędziami do analiz projektu i wymaga rutyny. W wielu przypadkach ono zahacza o kompetencje PRE-PRESS/PRE-MEDIA, które od niedawna się odróżnia od całości zadań związanych z DTP i dotyczą one przygotowania projektu do procesu druku, pod maszyny poligraficzne. Dlatego dość istotna rzecz to wspomniana odpowiedzialność za projekt, za błędy możesz przypłacić potrącaniem z twojej pensji.

W wielu firmach specjalista DTP nie ogranicza się tylko do grafika myślącego o mediach drukowanych. Błędem jest patrzenie na to jako osobę lubiącą wektorki i rysująca logaski, zajmującą się zarobkowo "grafiką komputerową" by operować na zleceniach typu ulotki np. dla foodtruck'ów i robi to w Corelu. Miej to na uwadze.Ten post został edytowany przez Autora dnia 25.03.18 o godzinie 14:01

konto usunięte

Temat: grafik DTP - praktyczny kurs Warszawa

Dominiku bardzo Ci dziękuję za te informacje. Nie miałam takiej wiedzy na temat pracy grafika DTP.
To bardzo ważne, co napisałeś.

Jeśli nie grafik DTP, to w jakim kierunku można pójść w tej dziedzinie, aby móc zacząć zarabiać na projektowaniu? Chciałabym zacząć zajmować się zawodowo grafiką, ale pierwszą wiedzę chcę zdobyć na kursach praktycznych - później jakiś staż praktyczny jak najbardziej.

Faktycznie, taka odpowiedzialność, o jakiej wspomniałeś to gra nie warta świeczki.
Dominik K.

Dominik K. designer & developer

Temat: grafik DTP - praktyczny kurs Warszawa

Projektowanie graficzne jest bardzo szeroką działką i jak sama nazwa wskazuje jest nacisk na projektowanie. A projektować (graficznie) można wiele rzeczy, o to kilka z nich:
- publikacje drukowane (książki, katalogi, magazyny, opakowania... itd.)
- odzież (nadruki)
- ilustracja, digital painting
- znaki firmowe i identyfikacje wizualne, praca przy tworzeniu marek
- reklama i marketing (druk i digital - BTL, ATL, interactive - tu już pojęcia się zacierają)
- powłoki graficzne aplikacji i oprogramowania (UI/UX)
- animacje (motion design)

To tylko luźne przykłady jest tego o wiele więcej i można się rozdrabniać.
Pytasz się na czym można najlepiej zarobić w projektowaniu graficznym to trochę trudne pytanie, bo to czynnik negocjacyjny. Natomiast mogę ci podpowiedzieć w jakim segmencie i przemyśle jest najwięcej pracy dla grafików różnej maści.

Pierwsza branża to reklama, marketing, ogół działań z usługami reklamowymi na różnych kanałach, internet, media, tv, nośnik papierowy. Tutaj działania bardzo szerokie, od obsługę projektów np. social media, internet, BTL, czyli reklama na specyficznym nośniku pod specyficznego klienta, materiały digital, głównie strony i treści internetowe (content), ATL - reklama "powyżej linii" czyli najpopularniejsze media o znacznym zasięgu i szerokiej grupy docelowej (tv, billboard, ambient, prasa itd). I praca w agencji reklamowej wymaga trochę bycia człowiekiem-orkiestrą, ogarnięty digital i trochę druk, a przynajmniej mieć podstawowe pojęcia przygotowania do druku. Niestety to praca nie zawsze 9-17, zdarzają się posiadówy w weekend szczególnie jeśli klienci są klasy "showbiznes". Klienci "business" to praca często dla dużych marek, które ogłaszają przetargi, agencje walczą o nie, praca bardziej odpowiedzialna, procedury, trzymanie sztywne terminów, praca z media planem jak idzie tzw. "kampania".

Druga opcja to firmy produkcyjne lub te, które po prostu szukają specjalistów do swoich wewnętrznych działów marketingu czy komunikacji wewnętrznej. To nic innego jak praca nad projektami na potrzeby firmy, Materiały marketingowe, katalogi, materiały na strony internetowe, opakowania, SM i cały szereg prac, których firmy agencjom nie zlecają.

Trzecia opcja to wydawnictwa. Książki, duże publikacje, magazyny, prasa, tutaj mocno potrzebne kompetencje DTP, rozumienie procesu składu, produkcji i druku, praca z drukarniami.

Czwarta opcja: poligrafia. Jak wyżej i to o czym rozmawialiśmy na początku, też mocne kompetencje DTP, odpowiedzialność za produkcje, w dużej części praca na projekcie klienta lub wykonamym przez kogoś innego. Praca może się zdarzyć zmianowa. Oczywiście są tutaj agencje zajmujące się Pre-Media, Pre- Press, praca też na projektach już gotowych, do przetworzenia i oddania podwykonawcy.

Ostatnia branża i moim zdaniem najfajniejsza to IT, projektowanie aplikacji, stron, oprogramowania ogólnie wszystko co zamyka się w pojęciu SaaS (Software as a Service). Jak grzyby po deszczu rosną różne agencje interaktywne, startapy świadczące usługi przeróżnym firmom stawiającymi projekty informatyczne pod ich specyficzne wymagania. Wykształciły się pojęcia tutaj jak User Experience Designer (UX) i User Interface Designer (UI). To najbardziej czysta i biurkowa praca jednakże wymagająca pracy nad użytkownikiem, sporo analityki, trochę psychologii i coraz więcej siedzenia w oprogramowaniu bardziej do makietowania niż graficznym. To nie zwyczajne "trzepanie" stronek dla biznesu przysłowiowych Kowalskich, to już wyżej wyspecjalizowane biznesowe projekty, rozumienie wymagań klienta i potrzeb użytkownika. Ale tu stawka duża, bo można zarobić nawet 2,3x więcej niż w reklamie (jak sugerują podane w ogłoszeniach stawki) a praca przyjemniejsza może się okazać.Ten post został edytowany przez Autora dnia 07.04.18 o godzinie 17:36
Damian M.

Damian M. Repro Department
Manager

Temat: grafik DTP - praktyczny kurs Warszawa

Dominik K.:
Jeżeli cena nie gra roli i chcesz zasięgnąć intensywnego szkolenia z jakiejś certyfikowanej szkoły i sprawdzonej, mieć papier, certyfikat to IT MEDIA: https://www.itmedia.pl/szkolenia/grafik-komputerowy-dtp/

Po przeczytaniu zakresu szkolenia wolałbym chyba te 6000 PLN przeznaczyć na dobrą imprezę

A rada do koleżanki - jeśli masz taką możliwość to zamiast płacić 6 tysięcy za szkolenie przyjmij się choćby na bezpłatny staż do jakiejś firmy która Cię tego nauczy.

Dodatkowo określ się co rozumiesz pod pojęciem "grafika DTP" bo niestety ale nomenklatura w branży jest że tak to ujmę, nieujednolicona. Chcesz projektować i przygotowywać pod druk czy tylko przygotowywać pod druk? Jeśli jedno albo drugie albo oba to pod jaką technikę.Ten post został edytowany przez Autora dnia 10.04.18 o godzinie 22:25

konto usunięte

Temat: grafik DTP - praktyczny kurs Warszawa

Chciałabym zrealizować swoją pasję, ale też móc na niej coś zarobić. Zagłębiając się w temat - grafika to szeroka woda. Zapewne taki staż to byłoby dobre wyjście - pytanie tylko, gdzie znajdę taką firmę, gdzie ktoś mnie czegoś faktycznie nauczy.

konto usunięte

Temat: grafik DTP - praktyczny kurs Warszawa

Bardzo ci dziękuje - trudny wybór się robi :) Ale faktycznie najciekawsza wydaje się praca dla branży IT.
Z pewnością rozpatrzę tę opcję :)
Dominik K.:
Projektowanie graficzne jest bardzo szeroką działką i jak sama nazwa wskazuje jest nacisk na projektowanie. A projektować (graficznie) można wiele rzeczy, o to kilka z nich:
- publikacje drukowane (książki, katalogi, magazyny, opakowania... itd.)
- odzież (nadruki)
- ilustracja, digital painting
- znaki firmowe i identyfikacje wizualne, praca przy tworzeniu marek
- reklama i marketing (druk i digital - BTL, ATL, interactive - tu już pojęcia się zacierają)
- powłoki graficzne aplikacji i oprogramowania (UI/UX)
- animacje (motion design)

To tylko luźne przykłady jest tego o wiele więcej i można się rozdrabniać.
Pytasz się na czym można najlepiej zarobić w projektowaniu graficznym to trochę trudne pytanie, bo to czynnik negocjacyjny. Natomiast mogę ci podpowiedzieć w jakim segmencie i przemyśle jest najwięcej pracy dla grafików różnej maści.

Pierwsza branża to reklama, marketing, ogół działań z usługami reklamowymi na różnych kanałach, internet, media, tv, nośnik papierowy. Tutaj działania bardzo szerokie, od obsługę projektów np. social media, internet, BTL, czyli reklama na specyficznym nośniku pod specyficznego klienta, materiały digital, głównie strony i treści internetowe (content), ATL - reklama "powyżej linii" czyli najpopularniejsze media o znacznym zasięgu i szerokiej grupy docelowej (tv, billboard, ambient, prasa itd). I praca w agencji reklamowej wymaga trochę bycia człowiekiem-orkiestrą, ogarnięty digital i trochę druk, a przynajmniej mieć podstawowe pojęcia przygotowania do druku. Niestety to praca nie zawsze 9-17, zdarzają się posiadówy w weekend szczególnie jeśli klienci są klasy "showbiznes". Klienci "business" to praca często dla dużych marek, które ogłaszają przetargi, agencje walczą o nie, praca bardziej odpowiedzialna, procedury, trzymanie sztywne terminów, praca z media planem jak idzie tzw. "kampania".

Druga opcja to firmy produkcyjne lub te, które po prostu szukają specjalistów do swoich wewnętrznych działów marketingu czy komunikacji wewnętrznej. To nic innego jak praca nad projektami na potrzeby firmy, Materiały marketingowe, katalogi, materiały na strony internetowe, opakowania, SM i cały szereg prac, których firmy agencjom nie zlecają.

Trzecia opcja to wydawnictwa. Książki, duże publikacje, magazyny, prasa, tutaj mocno potrzebne kompetencje DTP, rozumienie procesu składu, produkcji i druku, praca z drukarniami.

Czwarta opcja: poligrafia. Jak wyżej i to o czym rozmawialiśmy na początku, też mocne kompetencje DTP, odpowiedzialność za produkcje, w dużej części praca na projekcie klienta lub wykonamym przez kogoś innego. Praca może się zdarzyć zmianowa. Oczywiście są tutaj agencje zajmujące się Pre-Media, Pre- Press, praca też na projektach już gotowych, do przetworzenia i oddania podwykonawcy.

Ostatnia branża i moim zdaniem najfajniejsza to IT, projektowanie aplikacji, stron, oprogramowania ogólnie wszystko co zamyka się w pojęciu SaaS (Software as a Service). Jak grzyby po deszczu rosną różne agencje interaktywne, startapy świadczące usługi przeróżnym firmom stawiającymi projekty informatyczne pod ich specyficzne wymagania. Wykształciły się pojęcia tutaj jak User Experience Designer (UX) i User Interface Designer (UI). To najbardziej czysta i biurkowa praca jednakże wymagająca pracy nad użytkownikiem, sporo analityki, trochę psychologii i coraz więcej siedzenia w oprogramowaniu bardziej do makietowania niż graficznym. To nie zwyczajne "trzepanie" stronek dla biznesu przysłowiowych Kowalskich, to już wyżej wyspecjalizowane biznesowe projekty, rozumienie wymagań klienta i potrzeb użytkownika. Ale tu stawka duża, bo można zarobić nawet 2,3x więcej niż w reklamie (jak sugerują podane w ogłoszeniach stawki) a praca przyjemniejsza może się okazać.
Dominik K.

Dominik K. designer & developer

Temat: grafik DTP - praktyczny kurs Warszawa

Martina K.:
Chciałabym zrealizować swoją pasję, ale też móc na niej coś zarobić. Zagłębiając się w temat - grafika to szeroka woda.

Grafika to otwarta furtka do wielu branż i ciekawych opcji, ofert pracy jest na prawdę dużo, było by nieuczciwe stwierdzenie, że pracy nie ma. Natomiast jakość tej pracy oferowanej często niestety jest poniżej jakichkolwiek oczekiwań, duża presją czasu, przeskakiwanie z projektu na projekt, przymus robienia praktycznie z szablonów. Tu trzeba znaleźć coś dla siebie.

Kiedyś nie zaaplikowałem do AMG Mercedes (praca w Niemczech), szukali specjalistów do projektowania wizualnego samochodów biorących udział w wyścigach GT. Uznałem, że nie mam się co pchać, ale tak naprawdę cierpiałem potem z powodu poniesionych kosztów straconej szansy, miałem dużo czasu nawet na proces rekrutacyjny i spokojnie mogłem nawet się na staż zgodzić.
Martina K.: Zapewne taki staż to byłoby dobre wyjście - pytanie tylko, gdzie znajdę taką firmę, gdzie ktoś mnie czegoś faktycznie nauczy.

Owszem, ale to jak z obiecującym kucharzem rokującym na szefa kuchni, staż w uznanej kuchni, nie warto pchać się do byle gastronomii, która wymaga odpicowania przez Magdę Gessler. Podobnie jest tu, ja nigdy stażu nie musiałem robić, ale znam kilka osób, które robiły staż graficzny i w architekturze wnętrz w małej firemce, studiu, agencyjce. Potem w praktyce okazywało się, że byli tam do zapchania braków mocy przerobowej, bo za mało obsadzonych etatów jest. A po trzech miesiącach dziękowano im. Zostawali z niczym i z perspektywą gównianego wpisu do CV jakoby zrobili staż w firmie, o której nikt nie słyszał.

W skrócie, warto to zrobić w rozpoznawalnej firmie.

Jeżeli branża IT będzie ciekawą opcją spróbuj staż UI/UX zrobić w finansach. Wiem, że banki takie jak Alior i Millenium w tamtym roku szukali na staż i praktyki. PowodzeniaTen post został edytowany przez Autora dnia 15.04.18 o godzinie 18:04



Wyślij zaproszenie do