Magdalena
Pałyska
Dyrektor
Depratamentu
Administracji
Temat: Zapraszam na szkolenia w Warszawie
Przygotowywanie i prowadzenie ROZMÓW OCENIAJĄCYCH - intensywne warsztatyProwadzący:
Anetta Krukowska
Cele szkolenia:
Ocena pracowników budzi wiele emocji. Przeżywają je zarówno oceniający jak i oceniani. Dobrze przeprowadzona ocena pomaga lepiej wykorzystywać potencjał kadr i planować ich rozwój. Źle przeprowadzona ocena prowadzi do konfliktów i narastania poczucia niesprawiedliwości. Celem szkolenia jest dostarczenie uczestnikom narzędzi służących profesjonalnemu przygotowaniu rozmowy oceniającej i jej poprowadzeniu. Szkolenie ma charakter warsztatowy, dzieki czemu narzędzia te można będzie w warunkach laboratoryjnych natychmiast przećwiczyć, sprawdzić ich przydatność oraz utrwalić.
Korzyści płynące z udziału w szkoleniu:
1.Cele prowadzenia oceny i korzyści wynikające z oceny
Poruszane zagadnienia:
A. Funkcje rozmowy oceniającej
informacyjna
motywacyjna
B. Obszary, jakie powinna uwzględniać ocena
przeszłość – ocena rezultatów i jakości pracy
przyszłość – plany rozwoju zawodowego jednostki
C. Ocena konstruktywna – na czym polega
Metodologia: praca w podgrupach polegajaca na wypracowaniu listty korzyści płynacych z prowadzenia rozmów oceniających w podziale na:
organizację
osoby, które oceniają
osoby, które są oceniane
2.Przygotowanie do rozmowy oceniającej
Do rozmowy ma przygotować się i pracownik, i przełożony. Obie strony przygotowują się do niej w oparciu o fakty. Ważne jest, aby przed przystąpieniem do rozmowy oceniającej zebrać następujące fakty:
Pozytywne (co pracownik zrobił dobrze)
Informacje krytyczne również oparte na faktach
Konkretne argumenty na poparcie naszej noty
Podczas tego modułu podkreślamy wagę:
wcześniejszego poinformowania o ocenie,
wcześniejszego przekazania/pokazania arkusza oceny, by pracownik mógł się do niej przygotować,
przygotowanie miejsca odosobnionego, w którym będzie przeprowadzona ocena.
Poruszane zagadnienia:
A. Metody zbierania informacji, argumentów i faktów przydatnych w procesie prowadzenia rozmowy oceniającej
B. Sposoby określania celów spotkania oceniającego w kontekście korzyści dla firmy, Ciebie jako menedżera oraz osoby ocenianej (techniki: wyznaczania celów metodą SMART; rodzaje celów: jakościowe i ilościowe; warunki realizacji celu)
Metodologia: Praca na materiałach przygotowanych przez trenera.Analiza przypadku wyciągnięcie faktów, przygotowanie zamiany oceny naopis
3.Błędy w rozmowie oceniającej, czyli odrobina teorii, która pomoże nam uniknąć błędów w praktyce
Poruszane zagadnienia:
A. Psychologiczne pułapki oceniania, czyli:
Błąd łagodności
Efekt halo
Błąd atrybucji
Efekt pierwszeństwa i świeżości
Brak obiektywizmu
Efekt samospeniającego się proroctwa
B. Style prowadzenie rozmów oceniających – metody dobierania stylu rozmowy do pracownika
Dyrektywny
Partycypacyjny
Konsultacyjny
Informacyjny
C. Zasady udzielania feedbacku i najczęstsze błędy popełniane przy dawaniu feedbacku (jak ich uniknąć)
Zasada 1. Nastawienie na rozwiązanie problemu
Zasada 2. Doprecyzowywanie komunikatów
Zasada 3. Najpierw pytania i upewnienie się, czy dobrze zrozumiałeś odpowiedź, później wnioski
Zasada 4. Najpierw opisywanie i posługiwanie się faktami i argumentowanie, później ocenianie
Zasada 5. Oddzielanie faktów od opinii
Zasada 6. Chwalenia, czyli kanapka motywacyjna
Metodologia: ćwiczenia związane z efektami psychologicznymi, stylami prowadzenia rozmów i zasadami udzielania feedbacku; wspólna dyskusja
4.Prowadzenie rozmowy oceniającej
Otwarcie rozmowy – przywitanie pracownika
Umiejętność słuchania – zasada: najpierw wysłuchaj pracownika, potem sam przekazuj
Udzielenie informacji zwrotnej opartej na faktach
Uzgadnianie stanowisk
Umiejętność radzenia sobie z emocjami własnymi i emocjami pracownika, zwłaszcza w sytuacjach trudnych (np. w sytuacji rozbieżności zdań)
Uzgadnianie wspólnego planu działania – co ma wynikać z oceny? Jakie konkretne zadania – z terminami spotkań, miernikami kontroli, ustalamy z pracownikiem.
Zakończenie rozmowy oceniającej – podziękowanie za rozmowę
Metodologia:
Ćwiczenia dotyczące komunikacji (koncentracja na faktach a nie na opiniach, umiejętność zadawania pytań, elementy negocjacji – by wypracować rozwiązania
Praca z kamerą – nagranie rozmowy oceniającej i wspólna analiza nagrań, by wzmacniać najlepsze praktyki i dopracować pozostałe elementy
5.Rozmowa oceniająca i jej powiązanie z bieżąca ocena codzienną, czyli: rozmowa roczna i co dalej?
Na zakończenie naszego warsztatu porozmawiamy na temat powiązania rocznej oceny oceniającej z oceną bieżącą, będziemy starali się również zachęcić menedżerów do prowadzenia indywidualnego kalendarza dla każdego pracownika, z ustaleniem konkretnych celów i zadań. Taki kalendarz rozwiązuje także jeden z najważniejszych problemów menadżerów: skoro ocena jest zwykle prowadzona raz do roku, jak zapamiętać to, co działo się 10 miesięcy temu? Prowadzić kapownik? Jest to oczywiście pewne rozwiązanie. Ważne byśmy jednak notowali nie tylko błędy (bo takie mamy tendencje), ale również sukcesy. Według nas jeszcze lepszym rozwiązaniem jest właśnie prowadzenie kalendarza z rozpisanymi obszarami i zadaniami pracownika. Kalendarz taki prowadzony jest wspólnie z pracownikiem, więc nie ma w nim żadnych tajemnic, tajnych notatników.
6. Podsumowanie szkolenia
Metodologia szkolenia:
Szkolenie prowadzone jest metodami aktywnymi z uwzględnieniem: pracy indywidualnej, w parach i grupach, wymiany doświadczeń, burzy mózgów, symulacji i odgrywania ról.
SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE
Termin:
2007.01.25 - 2007.01.26
Miejsce szkolenia:
Warszawa
Czas trwania szkolenia:
2 dni, 14 godzin
Zajęcia w godzinach: 9.00 - 13.00 i 14.00 - 17.00
Cena:
1.800 zł.
Cena zawiera:
Cena obejmuje udział w 14 godzinach zajęć, materiały szkoleniowe, 2 obiady, bufet konferencyjny
Cena nie zawiera:
Cena nie zawiera noclegów i opłat parkingowych
Profesjonalna Asystentka w Firmie
Prowadzący:
Lidia Willan-Horla
Uczestnicy:
Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich pań, dla których praca asystentki jest sposobem realizacji swoich zawodowych ambicji, jak również dla tych, które poszukują jeszcze swojego miejsca na rynku pracy.
Cele szkolenia:
Na szkoleniu będziemy:
określać swoje miejsce w firmie
zastanawiać się w jaki sposób wygląd wpływa na wizerunek
analizować swój sposób odnoszenia się do klientów (zewnętrznych i wewnętrznych- w tym szefa)i jakie są tego konsekwencje
planować czas
szukać odpowiedzi na pytanie: ”czy płeć wpływa na sposób komunikowania się?”
Korzyści płynące z udziału w szkoleniu:
utrwalenie wiedzy już zdobytej i wprowadzenie nowych informacji potrzebnych na tym stanowisku,
trening umiejętności, zmiana postawy i usprawnienie warsztatu, pracy, poprawa komunikatywności
Program szkolenia:
Moduł I.
PSYCHOLOGICZNO- SOCJOLOGICZNE ASPEKTY PRACY ASYSTENTKI
1. Gdzie jest moje miejsce?
określenie pozycji asystentki w strukturze organizacyjnej firmy
uprawnienia asystentki w relacjach ze współpracownikami i przełożonym
samoocena
określenie kompetencji
2. Umiejętności interpersonalne
Komunikacja werbalna - jak słuchasz i jak prowadzisz rozmowy
Komunikacja niewerbalna – jakie informacje przekazujesz poprzez ubiór, sposób witania się, zachowanie
3. Proksemika czyli jak zarządzasz przestrzenią swojego biura
Moduł II.
OBSŁUGA KLIENTÓW ZEWNĘTRZNYCH I WEWNĘTRZNYCH
1. Profesjonalna obsługa klientów zewnętrznych w kontakcie bezpośrednim
Powitanie klienta – jak od pierwszej chwili dać do zrozumienia klientowi, że jest mile widziany w firmie
Jak robić dobre pierwsze wrażenie
Mosty i mury w komunikacji z klientami
2. Standardy telefonicznej obsługi Klienta
Techniczne i społeczne standardy rozmowy telefonicznej
Wysłuchanie klienta, okazywanie zainteresowania Klientowi, dopasowanie do Klienta
Właściwa diagnoza sprawy, z którą klient dzwoni
Przekazywanie informacji i udzielanie wyjaśnień klientowi
Łączenie rozmów telefonicznych - przekazywanie klienta właściwej osobie
3. Współpraca z klientem zewnętrznym i wewnętrznym, czyli z innymi pracownikami firmy
Wybór strategii w tworzeniu spójnej współpracy z innymi pracownikami
Stosowanie techniki współpracy „Mogę”
Współpraca z szefem
4. Asertywność w kontaktach z klientami i współpracownikami
Cztery sposoby relacji interpersonalnych
Radzenie sobie z sytuacjami trudnymi i stresującymi (wybrane techniki asertywności)
Moduł III.
ORGANIZACJA P............RACY
1. Linie czasu- czyli jak postrzegasz czas
2. Zarządzanie czasem własnym oraz wspomaganie szefa w organizacji czasu pracy
3.Metody planowania czasu
reguła podstawowa 60/40
zasada Eisenchowera
organizacyjne zasady kształtowania przebiegu dnia
osobisty rytm wydajności
Moduł IV.
KOBIECY STYL KOMUNIKOWANIA SIĘ
1. Kobiecy styl zarządzania
2. Język kobiet, język mężczyzn
Metodologia szkolenia:
Szkolenie prowadzone jest metoda warsztatową z uwzględnieniem:
Pracy w podgrupach i pracy indywidualnej
Analizy przypadków
Gier i symulacji
Pracy z kamerą video
Wspólnej dyskusji
Zawartość materiałów szkoleniowych:
Każdy z uczestników szkolenia otrzyma specjalnie przygotowane materiały, zawierające najważniejsze treści teoretyczne związane bezpośrednio z tematem szkolenia (ok. 30 stron skryptu w formacie A4 w oprawie segregatorowej)
SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE
Termin:
2007.01.29 - 2007.01.30
Miejsce szkolenia:
WARSZAWA
Czas trwania szkolenia:
2 dni, 14 godzin
Zajęcia w godzinach: 9.00 – 13.00 i 14.00 – 17.00
Cena:
1500 zł.
Cena zawiera:
udział w 14 godz. zajęć, materiały szkoleniowe, kawa, herbata, słodycze, 2 obiady
Cena nie zawiera:
Cena nie obejmuje noclegu oraz opłaty parkingowej.