Wojciech Nurkowski

Wojciech Nurkowski Specjalista....

Temat: Zarząd spółdzielni nie pozwala na antenę satelitarną

To ja coś powiem bo mam trochę dośw. u opa internetowego.

Właściciel budynku / administracja może nie zgodzić się na takie coś z kilku powodów:

- "nie, bo nie , bo to mój budynek i sobie nie zyczę" O... tak można
- "nie, bo to sie źle komponuje z wizerunkiem budynku" - tez tak można
- "nie, bo jak jeden powiesi to i reszta bedzie chciała a 100 anten na dachu nie chcemy"
- "nie, bo konstrukcja dachu na to nie pozwala"
- "nie, bo budynek ma > 50 lat i jest zabytkiem"
- "NIE, BO NIE PO TO TRZASKAM KASE OD KABLOWKI ZEBY SE KTOS ZA FRAJER TV oglądał" - oo, to jest argument

Poza tym na wieszanie anten na elewacji czy balkonie również należy mieć zgodę (chyba)
Grzegorz Wasiluk

Grzegorz Wasiluk publicysta spraw
międzynarodowych,
szukam dodatkowej
prac...

Temat: Zarząd spółdzielni nie pozwala na antenę satelitarną

W związku z tą sprawą zadałem sobie trud znalezienia i przetłumaczenia wspomnianej dyrektywy na język Mikołaja Reja. Oto ona:

Dyrektywa Komisji Europejskiej nr IP/01/913
Bruksela, 2 lipca 2001

Wspólny rynek usług; Komisja proklamuje prawo do anteny parabolicznej
W przyjętej obecnie dyrektywie Komisja Europejska wyjaśnia, że możliwość korzystania z anteny parabolicznej bez nadmiernych ograniczeń – natury np. technicznej, administracyjnej czy też fiskalnej – wynika z prawa do swobodnej wymiany usług i towarów i jako taka jest ściśle związana z podstawowymi zasadami wspólnego rynku. Ta dyrektywa została wydana w celu sprostania zapotrzebowaniu społecznemu na informację w tej sprawie, które sygnalizowały Komisji w ostatnich miesiącach tak osoby prywatne jak Parlament Europejski. Zarazem jest ona zgodna z najnowszą strategią w sprawie usług, przyjętą w styczniu 2001 (patrz IP/01/31).
Komisarz d/s wspólnego rynku Frits Bolkestein oświadczył: „Ta dyrektywa ukazuje na konkretnym przykładzie, jakie korzyści odnoszą europejscy konsumenci w wyniku istnienia wspólnego rynku i jego możliwości. Anteny paraboliczne cieszą się coraz większą popularnością wśród konsumentów ze względu na szeroką paletę usług oferowaną za pośrednictwem satelitów. Ułatwiają wzajemne przenikanie się naszych kultur ponad granicami, a zarazem oswajają ludność z nowoczesną techniką telekomunikacyjną. Ze względu na to konsumenci muszą mieć prawo do korzystania z nich bez jakichkolwiek nieusprawiedliwionych ograniczeń.”
Anteny paraboliczne stanowią dziś nadzwyczaj skuteczny i cieszący się wielką popułarnością wśród konsumentów środek zapewniający coraz większe spektrum usług świadczonych po umiarkowanej cenie za pośrednictwem systemów satelitarnych; chodzi przy tym o usługi w zakresie programów radiowych i telewizyjnych, jak również usługi związane z tworzeniem się społeczeństwa opartego na informatyce, np. usługi internetowe.
Jako że te usługi mają charakter transgraniczny, ten temat posiada zdaniem Komisji istotne znaczenie tak z punktu widzenia integracji gospodarczej i kulturalnej jak też rozpowszechnienia najnowszych technologii w ramach wspólnego rynku, zawłaszcza ze względu na ogromne możliwości rozwoju techniki odbioru satelitarnego w Europie.
Antena paraboliczna stanowi ostatnie ogniwo łańcucha podmiotów gospodarczych, który obejmuje rozmaite usługi związane z systemami satelitarnymi i w ramach którego prowadzą swoją działalność najrozmaitsze podmioty gospodarcze. Ich wachlarz sięga od twórców programów, poprzez spółki powołane do zarządzania potencjałem satelitów i instalatorów aż do żytkowników końcowych. Wszelkie przeszkody w korzystaniu z anten parabolicznych odbijają się zatem na całej gospodarce.
Zadaniem tej dyrektywy jest przede wszystkim uzmysłowić wszystkim, że użytkownicy końcowi, a więc osoy prywatne, jako odiorcy tych usług transgranicznych mają prawo powołać się na prawo do swobodnego korzystania z usług, jak również na zasadę swobodnej wymiany towarów jako na zasady podstawowe, znajdujące swoje odzwierciedlenie w prawie państw członkowskich. Oprócz tego możliwość odbioru informacji za pośrednictwem wszelkiego rodzaju anteny jest związana z postanowieniami dotyczącymi wolności słowa i wymiany poglądów, zawartymi w Europejskiej Konwencji Praw Człowieka.

Prawo do anteny
Zadaniem tej dyrektywy jest przyczynić się do usunięcia względnie zapobieżenia powstawaniu licznych istniejących i potencjalnych ograniczeń w korzystaniu z tych anten; w ten sposób spodziewamy się uniknąć kolejnych procesów w sprawie naruszenia zobowiązań traktatowych. Ta dyrektywa podkreśla zatem prawo do użytkowania tej anteny i wskazuje na to, że zasady swobodnego obrotu na wspólnym rynku powinny być stosowane bezpośrednio w każdym konkretnym wypadku tak, aby wyszło to na dobre konsumentom. Władze państw członkowskich, czy to na szczeblu ogólnopaństwowym, regionalnym, prowincjonalnym, gminnym i każdym innym muszą zgodnie z tym zagwarantować pierwszeństwo przestrzegania tych swobód.
Ta dyrektywa zawiera szereg wyjaśnień i uściśleń odnośnie rozmaitych form ograniczeń, o jakich często donoszono Komisji Europejskiej ze strony osób prywatnych jak również w pisemnych interpelacjach i petycjach kierowanych do Parlamentu Europejskiego. Następujące ograniczenia występujące w państwach członkowskich należy odtąd uważać (z uwzględnieniem okoliczności) za naruszenie zasady swobodnego obrotu usług i towarów:

Przepisy techniczne
Określone parametry techniczne anten nie mogą stanowić podstawy do wzbraniania obrotu tymi antenami jako towarem oraz świadczenia usług za ich pośrednictwem.
Przepisy administracyjne
Systematyczne żądanie uprzedniego wyrażenia zgody na piśmie na montaż anteny oraz wprowadzanie żmudnego i skomplikowanego trybu uzyskiwania takich zezwoleń ze strony władz administracyjnych jest niedopuszczalne.
Przepisy architektoniczne i wynikające z planów zagospodarowania przestrzennego
Postanowienia dotyczące kształtowania wyglądu architektonicznego i planowania przestrzennego, które przytacza się często w związku z tym zagadnieniem, da się skutecznie wprowadzić w życie przy pomocy rozwiązań, które, na ile to konieczne i możliwe, pozwolą w jak największym możliwym stopniu ograniczyć estetyczne i optyczne skutki ustawienia anteny parabolicznej o tyle, o ile odbiór programów, z których pragnie korzystać dana osoba pozostanie wykonalny technicznie po umiarkowanych kosztach i na znośnych warunkach. Takie rozwiązania mogłby np. polegać na tym, aby preferować określone pozycje ustawień anteny (np. na wewnętrznym dziedzińcu zamiast od ulicy) albo pewne rozwiązania w dziedzinie przesyłania syganłu (np. antena zbiorcza zamiast wielkiej liczby anten indywidualnych);

Przepisy podatkowe
Komisja podkreśla jeszcze raz swój sprzeciw wobec osobnych opłat za anteny paraboliczne, jak to już czyniła w postępowaniach w sprawie naruszenia zobowiązań traktatowych na podstawie artykułu 49 układu o powstaniu Unii Europejskiej. W związku z tym pragnie przypomnieć, że zgodnie z orzecznictwem Trybunału Europejskiego osoby prywatne mają prawo dochodzić przed sądami swojego kraju zwrotu tego rodzaju opłat z uwzględnieniem materialnych i formalnych podstaw procesowych danego kraju członkowskiego. Prócz obowiązku zwrotu takich opłat i podatków państwo członkowskie, które zezwala na ich nakładanie, może zostać pociągnięte do odpowiedzialności za naruszenie podstawowych swobód i praw Wspólnoty Europejskiej.

Przepisy, które mogą stanowić ograniczenie swobody wyboru użytkowników
Każda osoba, której dotyczy przedmiot niniejszego uregulowania, ma prawo do swobodnego wyboru między rozmaitymi środkami odbioru i usługami świadczonymi za pomocą jakiekolwiek anteny. Jest zatem rzeczą niedopuszczalną wywieranie nacisków na ten wybór poprzez karanie albo uniemożliwianie użytkowania anten parabolicznych albo też wskazywanie danej osobie, jakie programy satelitarne wolno jej odbierać, a jakich nie wolno.
Powyższa dyrektywa dotyczy wyłącznie anten parabolicznych używanych do odbioru usług. Rozpowszechnienie anten parabolicznych ze względu na stosunkowo niskie koszty ich montażu i użytkownia oraz coraz skuteczniejszą technikę prztekazu za ich pośrednictwem przybiera bezustannie coraz większe rozmiary. Dane szacunkowe na rok 2000 mówią o prawie 30 milionach gospodarstw domowych wyposażonych w urządzenia od obioru programów satelitarnych, co oznacza w praktyce antenę podłączoną do każdego mieszkania; indywidalnie albo za pomocą urządzeń zbiorczych. Liczba usług świadczonych za pośrednictwem anteny satelitarnej zwiększa się bez przerwy.
Tekst tej dyrektywy znajduje się również na ogólnoeuropejskiej stronie internetowej tej Komisji:
http://ec.europa.eu/internal_market

żródło tego tekstu:
http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?referenc...

I co na to rozmaite żuczki gnojne? Polska jest członkiem UE, do wspomnianej dyrektywy nie zgłosiła najmniejszego votum separatum, a to oznacza prawo obywatela pociągnięcia ciemniaka na stanowisku do sądu za takie odzywki jak powyżej. Stale twierdzę, że z zaboru naszego kraju przez superpaństwo paneuropejskie są (obok wielkich strat) również jakieś korzyści.

konto usunięte

Temat: Zarząd spółdzielni nie pozwala na antenę satelitarną

Grzegorz Wasiluk:
(...)
Sugeruje pan zatem, że operatorzy stawiający maszty anten
przekaźnikowych nie muszą nikogo pytać o zdanie czy zgodę
bo dyrektywa im pozwala na pełną swobodę?Krzysztof B. edytował(a) ten post dnia 05.02.08 o godzinie 19:57
Grzegorz Wasiluk

Grzegorz Wasiluk publicysta spraw
międzynarodowych,
szukam dodatkowej
prac...

Temat: Zarząd spółdzielni nie pozwala na antenę satelitarną

A pan umie czytać ze zrozumieniem o co chodzi? Mowa nie o masztach przekaźnikowych, ale o antenach parabolicznych do odbioru programów satelitarnych i innych tansmisji idących tą drogą.
Przemysław Lisek

Przemysław Lisek Trener i konsultant
zarządzania
projektami

Temat: Zarząd spółdzielni nie pozwala na antenę satelitarną

Zaraz zaraz!
Jak to "Spółdzielnia nie ma statutu"??????

Stan K.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Przemysław Lisek

Przemysław Lisek Trener i konsultant
zarządzania
projektami

Temat: Zarząd spółdzielni nie pozwala na antenę satelitarną

Ale ja nie o tym.
Spółdzielnia nie może nie mieć statutu!
W dodatku ma obowiązek okazać go członkowi spółdzielni mieszkaniowej na żądanie.

Stan K.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

konto usunięte

Temat: Zarząd spółdzielni nie pozwala na antenę satelitarną

Krzysztof B.:
Grzegorz Wasiluk:
(...)
Sugeruje pan zatem, że operatorzy stawiający maszty anten
przekaźnikowych nie muszą nikogo pytać o zdanie czy zgodę
bo dyrektywa im pozwala na pełną swobodę?Krzysztof B. edytował(a) ten post dnia 05.02.08 o godzinie 19:57

Co innego odbiorca końcowy czy konsument (chroniony w UE) a co innego przedsiębiorstwo, emitent.

Następna dyskusja:

Brak pracy --> dlaczego nie...




Wyślij zaproszenie do