konto usunięte

Temat: zadanie dla fachowców od promocji

Witajcie kochani. Ponizej przedstawiam kampanię promocyjną miasta Katowice skierowaną do studentów. Bardzo proszę o wasze fachowe opinie. (z góry zaznaczam, że JA nie jestem jej twórcą)

W kampani Studiuj w Katowicach wykorzystano następujące narzędzia:



• OUTDOOR – czas ekspozycji: 16.05- 29.05 2007 r.
liczba nośników: 100 Billboardów 25 CityLightów w wybranych miastach

Koszt kampanii: 72.364,30 zł brutto
Wykonawca, Firma Business Consulting Spółka z o.o. wyłoniony w drodze przetargu nieograniczonego na podstawie art. 39 ustawy prawo zamówień publicznych z dn. 29.01.2004 r.

Lokalizacje nośników:

BBL :

Bielsko Biała, Biała Podlaska, Chełm, Częstochowa, Gliwice, Jelenia Góra, Kalisz, Kędzierzyn Koźle, Kielce, Legnica, Lublin, Nowy Sącz, Nowy Targ, Opole, Piekary Śląskie, Piotrków Trybunalski, Przemyśl, Radom, Rybnik, Rzeszów, Tarnbobrzeg, Tarnowskie Góry, Tarnów, Wałbrzych, Żywiec

CTL:

Bielsko – Biała, Gliwice, Opole, Częstochowa



• STRONA WWW: uruchomiona 14.05.2007 r.
http://studiujwkatowicach.pl

Strona uruchomiona została przy użyciu środków własnych Urzędu Miasta, wykupiono dwie domeny w NASK, oprócz powyżej wymienionej również http://studiakatowice.pl/

Na stronie internetowej znajduje wiadomości pomocne dla przyszłych studentów Katowic m.in. lista katowickich uczelni oraz kierunki studiów, informacja o stypendiach, biurach karier oraz akademikach.

Dodatkowo zawarta jest informacja na temat wydarzeń i imprez studenckich, instytucjach kulturalnych, lokalach i obiektach sportowych.



• KAMPANIAINTERNETOWA czas emisji: mailing 14.05.2007, baner 14.05-27.05 2007 r.

Koszt kampanii: 24 314,99 zł brutto

Za pomocą portalu Onet.pl, baner, w liczbie emisji 1 800 000, na Stronie Głównej portalu oraz podstronach: Matury, Ściąga, Portal Wiedzy w proporcjach: Strona Główna 40 % emisji Wybrane serwisy 60 % emisji.

Dodatkowo za pośrednictwem Onet.pl mailing do użytkowników poczty Onetu. Mail dociera do osób w wieku 17 - 21 lat z wybranych miast południowej Polski.





• PRASA LOKALNA
32 tytuły docelowego obszaru – 253 tys. nakładu

Koszt kampanii: 22 000 netto

Kampanie przeprowadzono poprzez Stowarzyszenie Gazet Lokalnych skupiające czasopisma lokalne w całej Polsce.





1. Gazeta Powiatowa -Wiadomości Oławskie DOLNOŚLĄSKIE

2. Nowa Gazeta Trzebnicka DOLNOŚLĄSKIE

3. Kurier Gmin DOLNOŚLĄSKIE

4. Gazeta Noworudzka DOLNOŚLĄSKIE

5. Nowa Gazeta Jaworska DOLNOŚLĄSKIE

6. Echo Krasnegostawu LUBELSKIE

7. Nowa Gazeta Biłgorajska LUBELSKIE

8. Gazeta Regionalna LUBUSKIE

9. Kulisy Powiatu Wieluń ŁÓDZKIE

10. Nowe Życie Pabianic ŁÓDZKIE

11. Przełom MAŁOPOLSKIE

12. Kronika Beskidzka MAŁOPOLSKIE, ŚLĄSKIE

13. Nowiny Nyskie OPOLSKIE

14. Tygodnik Krapkowicki OPOLSKIE

15. Kurier Brzeski OPOLSKIE

16. Kulisy Powiatu (Kluczbork Olesno) OPOLSKIE

17. Tygodnik Prudnicki OPOLSKIE

18. Obserwator Lokalny PODKARPACKIE

19. Życie Podkarpackie PODKARPACKIE

20. Korso PODKARPACKIE

21. Sztafeta PODKARPACKIE

22. Górnośląski Tygodnik Regionalny Echo ŚLĄSKIE

23. Gwarek ŚLĄSKIE

24. Głos Ziemi Cieszyńskiej ŚLASKIE

25. Tygodnik Konecki ŚWIĘTOKRZYSKIE

26. Gazeta Jędrzejowska ŚWIĘTOKRZYSKIE

27. Tygodnik Szydłowiecki ŚWIĘTOKRZYSKIE

28. Tygodnik Starachowicki ŚWIĘTOKRZYSKIE

29. Tygodnik Skarżyski ŚWIĘTOKRZYSKIE

30. Głos Wolsztyński WIELKOPOLSKIE

31. Głos-gazeta powiatowa LUBELSKIE

32. Goniec-gazeta powiatowa LUBELSKIE





COGITO
reklama w dodatku do czasopisma skierowanego do młodzieży licealnej

Koszt kampanii: 6100 zł brutto



• RADIO

Spot reklamowego, długość spotu : 20 sekund, ilość emisji : 400,
Emisja : 14 – 25 .05.2007



Koszt kampanii : 39 604 zł, - po wynegocjowanym rabacie: 28 709,04 zł brutto

w poniższych stacjach radiowych:



Eska Kalisz Ostrow 101,1 FM wielkopolskie

Eska Lublin 103,6 FM lubelskie

Eska Rzeszów 98,4 FM podkarpackie

Eska Tarnów małopolskie

Eska Zamość 97,3 FM lubelskie

Planeta (Bielsko- Biała) śląskie

Planeta (Opole) opolskie

RMF Maxxx Wałbrzych dolnośląskie
Ania R.

Ania R. strategia

Temat: zadanie dla fachowców od promocji

a takie dane finanswoe to mozna ujawniac? pytam bo myslałam , ze nie...

czy przekaz kampanii targetowany był do rynku pierwotnego (maturzysci) czy tez do rynku wtornego (obecnie studiujacy z mozliwoscia przeniesienia)?

konto usunięte

Temat: zadanie dla fachowców od promocji

zajebiście dobre pytanie Ania.

Tylko na szybko zmieńcie stronkę na komunikującą ludzi między sobą.
Nie wiem jak tam z danymi finansowymi bo i tak mnie zawsze zbijają z tropu, ale case fajny

pzdr

konto usunięte

Temat: zadanie dla fachowców od promocji

no itrzeba przyznać że na śląsku ceny mieszkań nie zabijają, a "miasto" duże.

konto usunięte

Temat: zadanie dla fachowców od promocji

ja dostałam te informacje na maila, nikt nie pisał, że nie rozpowszechniac ( a wysłanie ich do mnie i innych działów promocji juz jest rozpowszechnianiem) target jest nieokreslony ;) (oo dzięki ania kolejny błąd znalazłaś )
Ania R.

Ania R. strategia

Temat: zadanie dla fachowców od promocji

no bo to po kolei...

1. jaki target - czy studenci już, czy jeszcze nie. jak możemy okreslic demograficznie i psychograficznie te grupy? 17-19(1 grupa0 (19-26) gr. 2? czy i naczej - np. wieczni studenci... na takiej podstawie budujemy profil takiego naszego odbiorcy
moge założyuć że rynek pierwotny - to cała polska, rynek wtórny - to duże miasta - ośrodki akademickie, gdzie sa uniwersytety - ( jesli idziemy tym tropem to błąd w planowaniu mediów- bo w żadnym z nosników nie widziałam Warszawy, tudzież chyba Lublina )
2. jak juz mamy taki profil ogólny - kim jest ten człowiek z grupy pierwotnej/wtórnej - ile lat, z jakiego miasta, etc etc - słuchalnośc stacji radiowych , czytanie gazet - jakich gazet, jakich programów (dane z TGI) - wtedy ustalamy PLAN MEDIOWY - czyli to co Agnieszko, zamiesciłaś. tym sposobem - trafiamy do targetu a nie puszczamy sobie po prostu w eter - bvez pewności że te informacje dotra do TG

2. sprawa planowania strategicznego - czyli
jak mamy target - co jest naszym celem głównym , a co celem szczegółowym -
np. cel główny - zachęcanie do podjęcia studiów własnie tam - do MATURZYSTÓW - wtedy odpowiedni przekaz do nosników wkładamy nie wiem typu "zacznij w fajnym stylu - katowice etc etc"
jesli celem dalszym jest rynek wtórny, czyli STUDENCI - to też musi byc do nich skierowany przekaz i to inny niz w grupie poierwotnej (maturzyści) . przekaz skoncentrowany na zmianie miasta studniowania - np. za pomoca programu MOST

3. ok
teraz musimy złożyc te 2 rzeczy
czyli :
wiemu już za pomocą jakiich nośników dojśc do maturzystów, a jakich uzywamy jesli chodzi o studenów...
na której grupie nam bardziej zalezy (czyli patrz punkt.2) czy naszym core targetem są maturzyści czy studenci - jesli maturzyści to w nich walimy wieksza ilość GPRS, tudzież inncyh jendostek przekazu- czyli po ludzku - płacimy wiecej pieniedzy , żeby do nich doptrzec, niż na studentów (tak łopatologicznie)

Tak to powinno mniej wiecej wygladac w praktyce (mniej wiecej ;))bez takich podsatwowych danych jak ;
cel kampanii - co chcemy powiedzieć - komu
czy TG - czyli grupa docelowa
trudno mi przynajmniej okreslic czy kampania jest ok czy nie...


ufff.

konto usunięte

Temat: zadanie dla fachowców od promocji

a ty nie powinnaś raczej na budowę wrócić?
Ania R.

Ania R. strategia

Temat: zadanie dla fachowców od promocji

wal sie;)
Tomasz Kita

Tomasz Kita Agencja interaktywna
& reklamowa -
Studio72

Temat: zadanie dla fachowców od promocji

słodko i dobrze, tak lubie :)

(to odnosnie 2 pow. postow)
danych kampani nie czytam, jak zreszta cokolwiek innego, dluzszego niz 10 zdan, bardzo polecam utwór : Big Bud - Infinity + infinity- ellen's song , słodkiTomasz Kita edytował(a) ten post dnia 16.06.07 o godzinie 03:38

Następna dyskusja:

praca dla osob bez wyksztal...




Wyślij zaproszenie do