Temat: wezwanie ..... przekroczono prędkość
Maciek D.:Jest takie mądre słowo 'prewencja'.
Zwracam uwagę, że nakazanie, aby przed kazdym samochodem biegł umyślny z czerwoną chorągiewką i ostrzegał P.T. publiczność spowodowałoby drastyczną obniżkę liczby wypadków drogowych. Dlaczego Sejm tego nie wprowadzi?
Można też zabronić wogóle jeżdżenia prywatnymi samochodami, jak w Albanii jeszcze parę lat temu.
Prewencja to myślenie socjalistyczne. W normalnych krajach stosuje się system represyjny, a nie prewencyjny. Jechałeś po pijaku i nie narozrabiałeś - miałeś szczęście. Jechałeś i kogoś zabiłeś? Odpowiesz niezależnie od tego, czy byłeś trzeźwy/zmęczony/wzburzony/pijany etc.
Może mi Pan wyjaśnić, dlaczego stan upojenia alkoholowego stanowi okoliczność obciążającą, jeśli zabiję kogoś samochodem, natomiast
łagodzącą jeśli np. zadźgam go nożem kuchennym na chodniku?
Maciek D.:
A szkodliwość społeczna - proszę bardzo - osoba jadąca zbyt szybko utrudnia innym pojazdom bezpieczne włączenie się do ruchu, czy wykonanie innych manewrów jak np. wyprzedzanie, omijanie, itp.
ROTFL - jeśli na Puławskiej wszyscy obok mnie jadą 80 km/h to ja jadąc przepisowe 50 km/h stwarzam realne
zagrożenie!!!
Maciek D.:
Ano tu - kierowca jadąc bez pasów w wyniku wypadku ponosi znacznie większe obrażenia (...) I znów mamy szkodliwość społeczną.
Uprzejmie proszę jeszcze raz przeczytać moje pytanie, tym razem ZE ZROZUMIENIEM. Pytanie brzmi: Na czym polega szkodliwość społeczna czynu pod tytułem "jazda z niezapiętymi pasami bezpieczeństwa"? Rozumiem, że zapięcie pasów bezpieczeństwa zmniejsza prawdopodobieństwo wzięcia udziału w wypadku drogowym? Śmiem twierdzić, że jest akurat odwrotnie.
Maciek D.:
Co do przykładu Belgii, to proponuję przyjrzeć się na wspomnianych drogach następującym czynnikom:
- stan nawierzchni
W miastach - porównywalna z Polską. Sporo kostki brukowej. Autostrady - zdecydowanie gorsze niż w Polsce (nierówny beton, koleiny, itp.).
Maciek D.:
- stan pojazdów
Znaki drogowe są dla wszystkich, nie tylko dla niesprawnych pojazdów
Maciek D.:- organizacja ruchu
Zdecydowanie lepsza. Znaki ograniczenia prędkości są ustawione LOGICZNIE i DLA BEZPIECZEŃSTWA KIEROWCÓW a nie dla wygody policji.
Piotr Ochwał edytował(a) ten post dnia 13.12.06 o godzinie 12:51