Sławek D.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Anna Maj

Anna Maj Redaktor

Temat: Samolot z prezydentem runął nikt nie przeżył!!!

Mariusz M.:
Anna Maj:
A taki jak widzisz na rysunku - chodzi o kształt terenu np wzniesienia, góry - dotyczy to wyższych wysskokości.

Rysunek pokazuje jeden z trybów działania GPWS/TAWS. Jeśli przekroczona jest prędkość schodzenia, podejście jest poniżej ścieżki lub następuje obniżenie pułapu poniżej pewnej wysokości od ziemi (komunikat five hundred - 500s stóp), to również załoga otrzymuje ostrzeżenie.

Mariuszu 500 stóp to ok 150 metrów.... a my tu rozmawuamy o wysokości ok 10 metrów.
Anna Maj:
System ostrzegania wyje o wiele wcześniej na zdecydowanie wyższej wysokości a 8 metrów nad ziemią to już widać gołym okiem ziemię.....

Ostrzeżenie musiało być wcześniej, to oczywiste. Mogło być za mało czasu na właściwą reakcję, jeśli podstawa chmur była taka jak podawano. I nie zawsze z 8m widać ziemię, polecam
filmik przeze mnie tutaj zalinkowany, gdzie pas i światła widać
sekundę przed lądowaniem...

Nie rozumiem co ma podstawa chmur do wysokości ok 10 metrów....
Co do filmu - podaj proszę linka bo nie wiem w której wypowiedzi go umieściłeś. A dodatkowo tylko powiem, że samolot ladowac może nawet przy zerowej widoczności pod warunkiem, że jest na LOTNISKU system naprowadzania a takiego w Smoleńsku nie ma.
Anna Maj

Anna Maj Redaktor

Temat: Samolot z prezydentem runął nikt nie przeżył!!!

Sławek D.:
Anna Maj:
Sławek D.:

Wszystko ok ale co stało się z systemami ostrzegawczymi? Przecież to nie był zwykły rejsowy samolot tylko wypasiona fura
napchana elektroniką.

Działała tylko wyżej.... to tak jak ostrzeganie przed brakiem paliwa w samochodzie - kontrolka ostrzegania włącza Ci sie wcześniej - a ty z doświadczenia wiesz, że spoko można jeszcze duzo przejechać....


mam coś jeszcze

"
W jaki sposób wskazania urządzeń mogły zostać przekłamane? W tym celu stosuje się technikę o nazwie “meaconing” (Recording and rebroadcast on the Receive Frequency to confuse Positioning). (...)


To jest zbyt proste do wykrycia.... dane z czarnych skrzynek.

Temat: Samolot z prezydentem runął nikt nie przeżył!!!

Czarne skrzynki zostały przejęte przez domniemanych sprawców ;)
A na poważnie meaconing jest nie wykrywalny przez czarne skrzynki, bo przyrządy których pracę one monitorują działają bez zarzutu

Sławek D.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

Sławek D.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Anna Maj

Anna Maj Redaktor

Temat: Samolot z prezydentem runął nikt nie przeżył!!!

Robert R.:
Czarne skrzynki zostały przejęte przez domniemanych sprawców ;)
A na poważnie meaconing jest nie wykrywalny przez czarne skrzynki, bo przyrządy których pracę one monitorują działają bez zarzutu

Bzdura - jesli jest znana wysokość lotu (patrz skoszone drzewa) a z danych z czarnych skrzynek wynikac będą inne parametry to wtedy mozna dopiero szukać odpowiedzi dlaczego...

Odnalezienie skrzynek przez Rosjan nie jest podstawą do zarzutu, ponieważ nie da się zmienić parametrów bez śladu - dlatego domniemanie, że oni coś tam zrobili jest naiwne.

Temat: Samolot z prezydentem runął nikt nie przeżył!!!

Anna Maj:
Bzdura
Bez takich mi tu poproszę.
jesli jest znana wysokość lotu (patrz skoszone drzewa) a z danych z czarnych skrzynek wynikac będą inne parametry to wtedy mozna dopiero szukać odpowiedzi dlaczego...
Z danych czarnych skrzynek będzie wynikało, ze wszystko działało doskonale, nie było żadnej awarii i nagle nastąpiła katastrofa.
Odnalezienie skrzynek przez Rosjan nie jest podstawą do zarzutu.
To zależy, jesli to oni by stali za katastrofą, to miało by to decydujące znaczenie.
ponieważ nie da się zmienić parametrów bez śladu - dlatego domniemanie, że oni coś tam zrobili jest naiwne.
Jakoś tak się zdarzyło że jedna ze skrzynek jest poważnie uszkodzona, dobre odczyty są z tej która rejestrowała rozmowy w kabinie pilotów.
Jak rozbił się Francuski samolot nad atlantykiem, to czarne skrzynki wydobyto z dna oceanu i działały, a tu samolot rozbił się przy lądowaniu i czarna skrzynka jest uszkodzona ...

Sławek D.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Maria B.

Maria B. Niczego nie wiedzą,
niczego nie potrafią
znaleźć, bo ich ...

Temat: Samolot z prezydentem runął nikt nie przeżył!!!

Uszkodzona byla WYLACZNIE z zewnatrz. Jej obudowa. Nie jej wnetrznosci.

Oto jak mozna naginac fakty, zeby udowadniac jakies wydumane tezy
:D:D:D

Temat: Samolot z prezydentem runął nikt nie przeżył!!!

Sławek D.:
Robert R.:

Jak rozbił się Francuski samolot nad atlantykiem, to czarne skrzynki wydobyto z dna oceanu i działały, a tu samolot rozbił się przy lądowaniu i czarna skrzynka jest uszkodzona ...


Czy mogę prosić o źródło z którego pochodzi informacja o uszkodzeniu jednej ze skrzynek?

To informacja kilkakrotnie potwierdzana przez stronę Rosyjską, jest w każdym serwisie na kilku portalach
Anna Maj

Anna Maj Redaktor

Temat: Samolot z prezydentem runął nikt nie przeżył!!!

Robert R.:
Anna Maj:
jesli jest znana wysokość lotu (patrz skoszone drzewa) a z
danych z czarnych skrzynek wynikac będą inne parametry to wtedy mozna dopiero szukać odpowiedzi dlaczego...
Z danych czarnych skrzynek będzie wynikało, ze wszystko działało doskonale, nie było żadnej awarii i nagle nastąpiła katastrofa.

Parametry z czarnych skrzynek dają mozliwość odczytu wysokości na sekunde przed zderzeniem z ziemią na 2 sekundy, 3 sekundy, 4 sekundy 5 sekund, 6 sekund itd...... jeżeli te dane nie beda się zgadzały z rzeczywistością (patrz drzewa) to wtedy można zacząć to badać.

A my tu o awarii nie rozmawiamy...
Odnalezienie skrzynek przez Rosjan nie jest podstawą do zarzutu.
To zależy, jesli to oni by stali za katastrofą, to miało by to
decydujące znaczenie.

Nie bo nie da się zmienić parametrów bez śladu zmiany.
ponieważ nie da się zmienić parametrów bez śladu - dlatego domniemanie, że oni coś tam zrobili jest naiwne.
Jakoś tak się zdarzyło że jedna ze skrzynek jest poważnie uszkodzona, dobre odczyty są z tej która rejestrowała rozmowy w
kabinie pilotów.

Tak podaj źródło tej informacji, że "że jedna ze skrzynek jest poważnie uszkodzona" - W tu-154M 101 były 3 czarne skrzynki i wszystkie 3 są analizowane.
Jak rozbił się Francuski samolot nad atlantykiem, to czarne skrzynki wydobyto z dna oceanu i działały, a tu samolot rozbił
się przy lądowaniu i czarna skrzynka jest uszkodzona ...

A co to ma wspólnego z tym, że w jednym przypadku skrzynki były na danie oceanu a w innym na ziemi..... Chyba tylko tyle, że jest większe prawdopodobieństwo uszkodzenia skrzynki w przypadku zderzenia z ziemią niż z wodą czy jak to było w przypadku Airbus-a 330 linii Air France rozpadu w powietrzu.....

Sławek D.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Janusz K.

Janusz K. Ekspert rozwoju i
przyszłości firm,
struktur, systemów
or...

Temat: Samolot z prezydentem runął nikt nie przeżył!!!

Z niepokojem czekam na fragment "Mission: Impossible"....

Temat: Samolot z prezydentem runął nikt nie przeżył!!!

Anna Maj:
Parametry z czarnych skrzynek dają mozliwość odczytu wysokości na sekunde przed zderzeniem z ziemią na 2 sekundy, 3 sekundy, 4 sekundy 5 sekund, 6 sekund itd...... jeżeli te dane nie beda się zgadzały z rzeczywistością (patrz drzewa) to wtedy można zacząć to badać.
Pod warunkiem że badający będzie chciał je zbadać.
Z tego co widziałem, to kilka godzin po wypadku zadecydowano co było przyczyną i jest to wersja obowiązująca.
A my tu o awarii nie rozmawiamy...
No tak, rozpatrujemy warian z celowym wprowadzeniem w błąd przyrządów samolotu.
Nie bo nie da się zmienić parametrów bez śladu zmiany.
Jeśli zakładamy że to Rosjanie stoją za cyberatakiem i to oni przechwycili natychmiast czarne skrzynki, to w zasadzie nie ma potrzeby zmieniać czegoś bez śladu, bo nikt tego potem sprawdzał nie będzie.
Tak podaj źródło tej informacji, że "że jedna ze skrzynek jest poważnie uszkodzona" - W tu-154M 101 były 3 czarne skrzynki i wszystkie 3 są analizowane.
Poszukam i wkleję, skro nikt tego poza mną nie czytał.
A co to ma wspólnego z tym, że w jednym przypadku skrzynki były na danie oceanu a w innym na ziemi..... Chyba tylko tyle, że jest większe prawdopodobieństwo uszkodzenia skrzynki w przypadku zderzenia z ziemią niż z wodą czy jak to było w przypadku Airbus-a 330 linii Air France rozpadu w powietrzu.....

To że tamten rozpadł się w powietrzu i wszystko leciało wiele kilometrów w dół, szykość przed uderzeniem w wodę była o wiele większa niż w w przypadku TU-154 lecącego lotem koszącym nad ziemią i wytracającym prędkość w miarę uderzania w elemety krajobrazu.
Janusz K.

Janusz K. Ekspert rozwoju i
przyszłości firm,
struktur, systemów
or...

Temat: Samolot z prezydentem runął nikt nie przeżył!!!

Robert R.:
(...)
No tak, rozpatrujemy warian z celowym wprowadzeniem w błąd przyrządów samolotu.
__________________

Ta liczba mnoga jest, jak się zdaje, zupełnie nieuprawniona...

Temat: Samolot z prezydentem runął nikt nie przeżył!!!

Anna Maj:
Mariuszu 500 stóp to ok 150 metrów.... a my tu rozmawuamy o wysokości ok 10 metrów.

Mam wrażenie, że Pani ma włączone jedynie "nadawanie". Bo ja o jednym, a Pani o drugim. Jeśli Tu-154 był na wysokości 10m, kilkaset metrów przed początkiem pasa, to TAWS sygnalizował to z dużym wyprzedzeniem (zejście ze ścieżki podejścia również). Innymi słowy, coś się musiało stać, że był tam, gdzie go być nie powinno. I na tym powinny się skończyć dalsze dysputy, do czasu opublikowania raportu.
Anna Maj:
Nie rozumiem co ma podstawa chmur do wysokości ok 10 metrów....

Ano ma to, droga Pani, że zejście poniżej podstawy, pozostawia mało czasu na zorientowanie się w położeniu samolotu (jeśli wykonuje się podejście bez PAR, czy ILS). Nie bez powodu, mierzone są warunki widzialności i podstawy chmur do lądowania. Jeśli faktycznie nastąpiło gwałtowne zniżenie, to mogło pozostać niewiele czasu na podciągnięcie w górę. A wtedy samolot mógł się znaleźć na 10m. Wszystko powyższe, oczywiście, jest kolosalnym domysłem i gdybaniną... A więc w tej chwili bezcelowe.
Anna Maj:A dodatkowo tylko powiem, że samolot ladowac może nawet przy zerowej widoczności pod warunkiem, że jest na LOTNISKU system naprowadzania a takiego w Smoleńsku nie ma.

Niemożliwe! Naprawdę!?!? :-D
Szalenie miło było mi z Panią zamienić kilka zdań. Dziękuję i pozdrawiam! :-D

Sławek D.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

Temat: Samolot z prezydentem runął nikt nie przeżył!!!

Janusz K.:
Robert R.:
(...)
No tak, rozpatrujemy warian z celowym wprowadzeniem w błąd przyrządów samolotu.
__________________

Ta liczba mnoga jest, jak się zdaje, zupełnie nieuprawniona...

Wręcz przeciwnie, jest jak najbardziej uprawniona, bo kilku uczestników dyskusji rozpatruje taki właśnie wariant.
Ja zreszta wcale nie twierdzę że to był zamach, po prostu zastanawiam się na ile był on możliwy do wykonania i wychodzi mi, że technicznie było to jak najbardziej wykonalne.

Sławek D.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

Następna dyskusja:

Premier: Gronkiewicz-Waltz ...




Wyślij zaproszenie do