Edyta B.

Edyta B. przed nowymi
wyzwaniami :-)

Temat: Pytanie i prośba o wypowiedź - do pracodawców / managerów

Przyglądam się tej dyskusji... Pytanie brzmiało jakie cechy powinien mieć handlowiec, a okazuje się,że-uogólniając- musi mieć szefa mądrego i motywację. Ok, wszystko zgoda. Ale klucz do sukcesu jest jedynie w człowieku. Motywacje też każdy ma inną o czym zdają się zapominać "rekrutatorzy- inkwizytorzy" (co poniektórzy oczywiście). Spotykałąm się wiele razy z sytuacją, kiedy o etat walczyłam tylko ja- 30+, matka, kredytobiorca, czyli silnie zmotywowana do pracy! i mężczyzna 20+, kawaler, mieszkający z mamą. Ha! Kto wygrywał? Nie ja- bo dziecko podobno wiąże ręce, no i parę lat wstecz stawiało się na świeżą krew.;)
Wracając do cech-empatia przede wszystkim. Kiedy potrafisz się wczuć w sytuację klienta, wiesz, czego nie kupi albo w jaki sposób go przekonasz. Wiedza-owszem, ale nie tylko o produkcie. Ale o kliencie- jakie są jego potrzeby, ale też pasje, może ma wnuka, albo dopiero został ojcem uroczej córeczki. Kiedy zdobędziesz jego sympatię, nawet jeśli będziesz niedoinformowany technicznie on Ci wybaczy, kiedy powiesz"Przepraszam, ten parametr muszę sprawdzić" W końcu Ty też jesteś tylko człowiekiem.Więc tymbardziej okażesz się wiarygodny, gdy przyznajesz się,że nie wszystko wiesz.
Umieć słuchać! Rozmawiać! Pytać! Zapamiętać!
Poza tym przydaje się umiejętność opanowania negatywnych emocji, tak jego jak i własnych. Uśmiech!
Co tu zresztą dużo gadać- w handlu jest jak w życiu- ile dasz, tyle dostaniesz :-) Powodzenia

konto usunięte

Temat: Pytanie i prośba o wypowiedź - do pracodawców / managerów

.Beata B. edytował(a) ten post dnia 16.06.09 o godzinie 18:31
Edyta B.

Edyta B. przed nowymi
wyzwaniami :-)

Temat: Pytanie i prośba o wypowiedź - do pracodawców / managerów

Myślę,że płeć szefa jak pracownika ma znaczenie drugorzędne. Miałam przez 2,5 roku szefową, młodszą do tego ode mnie o 4 lata i była świetna. (Elu! pozdrawiam ;-)
Też nie rozumiem, skąd te tendencja do dyskwalifikowania kobiet? W moim regionie przewagę w zespole sprzedaży miały kobiety i miałyśmy najlepsze wyniki, choć region średnio ekonomiczny ;-)
Bartosz Zakrzewski

Bartosz Zakrzewski Dyrektor Zarządzania
i Logistyki;
Kierownik Działu
Handlo...

Temat: Pytanie i prośba o wypowiedź - do pracodawców / managerów

Braki w znajomości asortymentu? Występują tylko wśród nowych w danej branży. Pewnie że to przeszkadza, ale a to zawsze można uczciwie powiedzieć, że czegoś się nie wie i zapytać starszego kolegę. Poza tym z tego się "wyrasta" jak z zębów mlecznych.
Brak znajomości technik sprzedaży? Klienci są już przewrażliwieni na traktowanie ich tanimi, powielanymi przez wszytkich sztuczkami. Nie wbijajmy tym ludziom do głowy za dużo teorii - wyjdą sztucznie.
Zgadzam się że najważniejsza jest motywacja. Nie zgadzam się że po 3 latach należy wymieniać ekipę. Znam handlowców z 8-io letnim stażem, którym oczy zapalają się na widok nowego produktu, który wprowadzamy do gamy. Rola szefa w motywowaniu? Ogromna. Pieniędzy? - Też.
Ale najważniejsza dla handlowca jest umiejętność nawiązania kontaktu z klientem. Jeśli nie będzie umiał go wysłuchać a potem utrzymać na sobie jego uwagę, gdy będzie odpowiadał na pytania to nie ma żadnych szans.

konto usunięte

Temat: Pytanie i prośba o wypowiedź - do pracodawców / managerów

Świete słowa i jedyne prawdziwe. Jestem w sprzedaży usług od 10 lat i tylko relacje z klientem sięliczą. Logo jest sprawa drugorzędną. Klient idzie za osobą, która mu "dogodziła" .

konto usunięte

Temat: Pytanie i prośba o wypowiedź - do pracodawców / managerów

I znowu musze skomentować. Matki dzieciom z kredytami zapraszam do współpracy. To jest kryteriu. które decyduje czy kogoś zatrudnię. Takei osoby są rztelene i nie moga sobie pozowlić na wariactwa i ryzyko - jak kawaler.

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Pytanie i prośba o wypowiedź - do pracodawców / managerów

z doświadczenia powiem: 70% intuicja, 10% talent, 10% doświadczenie życiowe (łączy się z intuicją) 10% merytoryka.

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Pytanie i prośba o wypowiedź - do pracodawców / managerów

Wojciech N.:Jakie cechy opwinien posiadac idealny handlowiec?

Zmienię troche pytanie i postawie je w ten sposób: dlaczego w ostatnim miesiącu nie kupiłem: butów, okien, kotła gazowego, karty kredytowej, ubezpieczenia na życie?

Moje odpowiedzi:
1. Bo panience nie chciało się przerwać krzyżówki i znaleźć butów w odpowiednim rozmiarze
2. Bo facet od okien nie chciał przyjechać na pomiary - choć 11 okien o nietypowych wymiarach to kawałek pieniądza
3. Bo cena kotła miała być xxx brutto a na koniec okazała się netto
4. bo konsultantka miała przysłac meilem gotowe wnioski na kartę do wypełnienia i nie przysłała
5. bo żaden agent do mnie nie oddzwonił mimo wypełnienia kilku formularzy na stronach firm ubezpieczeniowych.

Moim zdaniem handlowcom/sprzedawcom przede wszystkich musi się chcieć plus odrobina uczciwości - reszty się można nauczyć.
Pozdrawiam



Wyślij zaproszenie do