Edyta
B.
przed nowymi
wyzwaniami :-)
Temat: Pytanie i prośba o wypowiedź - do pracodawców / managerów
Przyglądam się tej dyskusji... Pytanie brzmiało jakie cechy powinien mieć handlowiec, a okazuje się,że-uogólniając- musi mieć szefa mądrego i motywację. Ok, wszystko zgoda. Ale klucz do sukcesu jest jedynie w człowieku. Motywacje też każdy ma inną o czym zdają się zapominać "rekrutatorzy- inkwizytorzy" (co poniektórzy oczywiście). Spotykałąm się wiele razy z sytuacją, kiedy o etat walczyłam tylko ja- 30+, matka, kredytobiorca, czyli silnie zmotywowana do pracy! i mężczyzna 20+, kawaler, mieszkający z mamą. Ha! Kto wygrywał? Nie ja- bo dziecko podobno wiąże ręce, no i parę lat wstecz stawiało się na świeżą krew.;)Wracając do cech-empatia przede wszystkim. Kiedy potrafisz się wczuć w sytuację klienta, wiesz, czego nie kupi albo w jaki sposób go przekonasz. Wiedza-owszem, ale nie tylko o produkcie. Ale o kliencie- jakie są jego potrzeby, ale też pasje, może ma wnuka, albo dopiero został ojcem uroczej córeczki. Kiedy zdobędziesz jego sympatię, nawet jeśli będziesz niedoinformowany technicznie on Ci wybaczy, kiedy powiesz"Przepraszam, ten parametr muszę sprawdzić" W końcu Ty też jesteś tylko człowiekiem.Więc tymbardziej okażesz się wiarygodny, gdy przyznajesz się,że nie wszystko wiesz.
Umieć słuchać! Rozmawiać! Pytać! Zapamiętać!
Poza tym przydaje się umiejętność opanowania negatywnych emocji, tak jego jak i własnych. Uśmiech!
Co tu zresztą dużo gadać- w handlu jest jak w życiu- ile dasz, tyle dostaniesz :-) Powodzenia