Wojciech Nurkowski

Wojciech Nurkowski Specjalista....

Temat: Pytanie i prośba o wypowiedź - do pracodawców / managerów

Jakie cechy opwinien posiadac idealny handlowiec?

Proszę o Wasze opinie, sugestie, doświadczenia....
Arkadiusz Świderski

Arkadiusz Świderski "Trzymaj się z dala
od ludzi, którzy
tłamszą twoje
marzen...

Temat: Pytanie i prośba o wypowiedź - do pracodawców / managerów

Jeśli zdefiniujemy pojęcie Idealnego Handlowca jako "Skutecznego Handlowca" to ....
..... to wiemy że o sukcesie Handlowca decydują generalnie 3 rzeczy:
1. wiedza o produkcie - 25%
2. znajomość technik sprzedaży - 25%
3. motywacja - 50%

Kolejność bez znaczenia, proporcje procentowe różni teoretycy podają więc też mogą się różnić ale moim zdaniem to się potwierdza.
Pozdrawiam,
Arkadiusz
Grzegorz Kozakiewicz

Grzegorz Kozakiewicz Asystent, Iron
Mountain Polska

Temat: Pytanie i prośba o wypowiedź - do pracodawców / managerów

[author]Arkadiusz
Tomasz Kucharski

Tomasz Kucharski Key Account Manager
EEU

Temat: Pytanie i prośba o wypowiedź - do pracodawców / managerów

Stawiam na inteligencję oraz wrodzony optymizm, opanowanie i otwartość na drugiego człowieka. Taki człowiek uzbrojony w motywację, techniki sprzedaży oraz wiedzę o produkcie jest wstanie sprzedać więcej.
Przykład: handlowiec (zapalony tenisista) po ciężkich negocjacjach kończących się fiaskiem przechodzi z prezesem jednej z firm na temat własnego hobby (rozmowa w celu rozładownia atmosfery). Prezes nie podpisuje kontraktu ale spotykają sie na partyjkę tenisa. Chlopak walczy, remisuje i nieoczekiwanie podpisuje kontrakt...
Pozdrawiam
Tomasz

konto usunięte

Temat: Pytanie i prośba o wypowiedź - do pracodawców / managerów

.Beata B. edytował(a) ten post dnia 30.05.09 o godzinie 18:29

konto usunięte

Temat: Pytanie i prośba o wypowiedź - do pracodawców / managerów

Myślę, że proporcje wymienionych cech różnią się w zależności od złożoności sprzedawanych produktów/usług. Im bardziej zaawansowane produkty/rozwiązania/usługi, tym bardziej punkt ciężkości przesuwa się w kierunku wiedzy produktowej.
Do wszystkiego dodałbym jeszcze naturalną komunikatywność, która pozwala oderwać się od wąskiego spojrzenia na proces sprzedaży przez pryzmat technik poznanych na krótkim szkoleniu.
I jeszcze przełożony, który potrafi zorganizować odpowiedni pakiet motywacyjny (od bodźców finansowych zakres swobody działania, odpowiedzialności.... temat rzeka :))

konto usunięte

Temat: Pytanie i prośba o wypowiedź - do pracodawców / managerów

.Beata B. edytował(a) ten post dnia 30.05.09 o godzinie 18:29
Wojciech Nurkowski

Wojciech Nurkowski Specjalista....

Temat: Pytanie i prośba o wypowiedź - do pracodawców / managerów

A mnie np motywuje możliwość poznawania :

- fajnych interesujacych technologii
- fajnych firm - zawsze patrze czym sie zajmuje potencjalny Klient i zdarza sie ze jestem zaskoczony że takie cos wogóle istnieje
- fajnych ludzi od których mozna się wiele nauczyć / dowiedzieć,
a czasem poprostu milo spędzić czas,
- bardzo motywuje mnie również to kiedy klient jest zadowolony, docenia moja pracę i wie ze moze na mnie liczyc :)) to bardzo budujące :D

konto usunięte

Temat: Pytanie i prośba o wypowiedź - do pracodawców / managerów

.Beata B. edytował(a) ten post dnia 16.06.09 o godzinie 18:28
Wojciech Nurkowski

Wojciech Nurkowski Specjalista....

Temat: Pytanie i prośba o wypowiedź - do pracodawców / managerów

to zależy,

oczywiście pieniążki, dodatki i takie tam również są motywujące ale:

- jeślirozmawiałbym z klientami o IQ poniżej przeciętnej,
- sprzedawał nudne pudełka wisząc na telefonie i klepiąc 30 x dziennie ten sam tekst,
- i robił to przez np 3 lata

myślę że bym sie mocno zdemotywował, tudzież kupił na allegro kaftanik z rękawami do tyłu :)
Grzegorz Kozakiewicz

Grzegorz Kozakiewicz Asystent, Iron
Mountain Polska

Temat: Pytanie i prośba o wypowiedź - do pracodawców / managerów

No coz, moi rozmówcy niejednokrotnie mieli IQ ponizej przeciętnej, niejednokrotnie klepalem 50 razy dziennie ten sam tekst, bo i po co silić sie na finezję i robię to od 5 lat...
Chyba najwazniejsze w tej zabawie jest to by minusy nie przesłoniły nam plusów - no i dystans jest ważny - jakieś hobby, piesek kotek, rybki w akwarium z którymi da się konwersować na poziomie...

konto usunięte

Temat: Pytanie i prośba o wypowiedź - do pracodawców / managerów


No właśnie z tą, tak często tutaj przytaczaną motywacją, bywa największy problem.

Moim zdaniem demotywacyjnie działa również zbyt wygórowany plan sprzedaży, którego nie można zrealizować. Po co się starać gdy cel jest nieosiągalny?

Wypowiedzenie i nóż na gardle nie działają motywacyjnie, szczególnie w obecnej sytuacji gdy zewsząd słychać głosy że brakuje ludzi do pracy. Handlowcy zawsze byli (i zapewne nadal będą) najbardziej rotującą grupą zawodową, dlatego widmo wypowiedzenia z powodu zbyt wygórowanego najczęściej powoduje że handlowiec całą swoją motywację przenosi na poszukiwanie nowej pracy.

To co napisałem powyżej wydaje się może oczywiste, ale niestety w większości firm tak to wygląda.
Wojciech Nurkowski

Wojciech Nurkowski Specjalista....

Temat: Pytanie i prośba o wypowiedź - do pracodawców / managerów

Wydaje mi się, że motywujące może byc (i skuteczne) pozytywne / negatywne motywowanie czyli równomierne stosowanie "nagrody i kary"

Przykład: zamiast podejścia "jak nie zrobisz plany to ci nie dam premii" to może "jak zrobisz plan - dostaniesz wiecej" działa chyba lepiej :)
Marek Kozłowski

Marek Kozłowski Employer Branding

Temat: Pytanie i prośba o wypowiedź - do pracodawców / managerów

Ważny jest również produkt/usługa, którą handlowiec ma zaoferować. Inny profil handlowca przydatny jest w FMCG, niż np. w IT. Od siebie dorzucam takie cechy, jak: odporność na porażki, upór, umiejętność rozumienia innych i budowania relacji, zarządzania czasem. Szed idealnego handlowca to już zapewne temat na osobną dyskusję, ale zgadzam się , że może być to klucz do sukcesu.
Janusz K.

Janusz K. Ekspert rozwoju i
przyszłości firm,
struktur, systemów
or...

Temat: Pytanie i prośba o wypowiedź - do pracodawców / managerów

a.:
Bardzo ważny jest rownież brak wypalenia zawodowego, co niestety często się spotyka wśród handlowców. Widać zapał w pierwszym miesiącu pracy, a potem gdy nie można zrealizować planu taka osoba sie załamuje, udaje że pracuje, nawet nudzi się.
Uważam, ze dobry handlowiec powinien w jednej branży lub firmie pracowac maksymalnie 3 lata, potem ma juz dość i praca go zaczyna nudzić. Wielokrotnie się z tym spotkałam w swojej dotychczasowej pracy.
Niestety w polskich realiach bardzo czesto nie są również wykorzystywane nabyte umiejetności handlowca i osoba ta stoi w miejscu, nie rozwija się dalej, nie może awansować lub zmienić stanowiska w danej firmie gdzie mógłby się świetnie sprawdzić.
Każde kolejne szkolenie nic już mu nie daje w zakresie sprzedaży, bo ich treść jest powielana, a podawane przykłady są z kosmosu, a nie z życia, są czysto teoretyczne i nie mające nic wspólnego z naszą rzeczywistością, takie "amerykańskie".
Kolejnym problemem jest rekrutacja, ludzie nauczyli się odpowiadać na standardowe pytania, wypełniać testy, a osoby rekrutujące często nie mają pojęcia o sprzedaży i jak ktoś ma "dobre gadane", to się przebije, a potem w pracy okazuje się, że niewiele potrafi oprócz dalszego udawania.


_________________________

Znakomita obserwacja!... A proszę jeszcze napisać o przyczynach takiego stanu rzeczy - bo przecież nie dzieje się tak dlatego, że handlowcami zostają ludzie zaczynający się nudzić po trzech latach pracy... ;-)

Myślę, że to zasługuje na osobny wątek, bardzo zachęcam... Podobne zjawisko było już tu muśnięte, ale problem aż się prosi o porządną dyskusję...Janusz K. edytował(a) ten post dnia 16.06.09 o godzinie 20:10

Temat: Pytanie i prośba o wypowiedź - do pracodawców / managerów

cóż, każdy życzyłby sobie inteligentnych klientów, skutecznych handlowców, wielu zer po jedynce na koncie...
dobry materiał na handlowca to ktos kto znakomicie potrafi budowac relacje miedzyludzkie i jednoczesnie je pielęgnuje, w koncu to nie firma x sprzedaje cos firmie y tylko Stanisław Ryszardowi.

konto usunięte

Temat: Pytanie i prośba o wypowiedź - do pracodawców / managerów

.Beata B. edytował(a) ten post dnia 16.06.09 o godzinie 18:28
Grzegorz Kozakiewicz

Grzegorz Kozakiewicz Asystent, Iron
Mountain Polska

Temat: Pytanie i prośba o wypowiedź - do pracodawców / managerów

W tej robocie jest mnóstwo patologii poczynajać od sposbów rekrutacji, poprzez organizowanie systemu sprzedaży,na systemach motywacyjnych kończąc - więc człowiek obok zwykłych trudności związanych z relacjami z klientem walczy z przeciwnościami, ze strony własnej drużyny Obciązenie psychiczne bywa duże. Chyba rzeczywiście jedyną radą na to jest unikanie firm i szefów, którzy nie tylko nie pomagają ale i potrafią sporo napsuć...szkoda zdrowia by się z takimi męczyć;)))


Grzegorz K. edytował(a) ten post dnia 24.01.07 o godzinie 13:59

konto usunięte

Temat: Pytanie i prośba o wypowiedź - do pracodawców / managerów

.Beata B. edytował(a) ten post dnia 16.06.09 o godzinie 18:28
Grzegorz Kozakiewicz

Grzegorz Kozakiewicz Asystent, Iron
Mountain Polska

Temat: Pytanie i prośba o wypowiedź - do pracodawców / managerów

Z tym bywa róznie - znam szefów którzy nie tylko nie bali sie utraty pracy ale i swietnie funkcjonowali w takiej atmosferze gdzie wszyscy o wszystko sie bali, i kazdy skakał innym do oczu - szczególnie ludzie, ktorzy w teorii powinni ze sobą współpracowac - dziel i rządź ....i oszukuj na kasę:) sa takie systemy sprzedaży i to w miejscach, o których z pewnościa nikt by nie pomyslał, ze tak moga funkcjonować:)


Grzegorz K. edytował(a) ten post dnia 24.01.07 o godzinie 14:10



Wyślij zaproszenie do