Temat: Obsługa Klienta
Przede wszystkim nie mow do mnie Pan bo ja jestem Sebastian ;-)
Hmmm powiem szczerze ze sam bylem sprzedawca na samym poczatku kiedy rozpoczalem swoja droge, specjalizowalem sie w dwojakim segmencie rynku odziezowego bussines ellegance oraz casual wiec doswiadczylem empirycznie pewnych aspektow tej pracy od niemilego klienta po wnerwiajacego kierownika sklepu czy niepotrzebna rywalizacja jak rowniez wciskanie towaru klientom po to aby tylko zrobic target.
Jednakze co do twoich pytan, owszem mialem stycznosc juz jako klient z sprzedawcami ktorzy po prostu byli beznadziejni, sam jako czlowiek ktory prowadzil kilka salonow sprzedazy odziezy jestem wyczulony na pewne drobne aczkolwiek istotne pkt. sprzedawcy w naszym kraju a przynajminej wiekszosc z nich nie traktuje swojego zajecia jako pracy tylko mozna powiedziec kary co odbija sie na klientach, owszem sa tez bardzo dobrzy u ktorych zawsze kupie cos jak jestem w sklepie a dlaczego ?
Najwazniejsze to zdobyc zaufanie i serce klietna poniewaz raz zdobyte jest wierne , liczy sie zachowanie nie tylko w trakcie obslugi ale caly proces po sprzedazowy czyli zachowanie posprzedazowe klient powinien czuc sie zawsze ze jest traktowany indywidualnie niczym Vip bo kazdy lubi kiedy sie go tak traktuje i moge z caly mswiatem bic sie na argumenty ze tak jest szczegolnie Panowie kiedy ida po Garnitur etc a obsluguje ich mloda dziewczyna zachowuja sie wtedy ...
Beznamietna rozmowa majaca na celu promocje oferowanego produktu to w wiekszosci przypadkow standard , rola sprzedawcy to gra wrecz gra aktorska na miare oscara, mowa ciala, zrozumienie, sluchanie, mowienie jezykiem korzysci a przede wszystki mgotowosc i chec do doradzenia wiekszosc ludzie robi zakupy spontaniczne nie wiedzac co tak naprawde chce, ile razy ejst tak ze idziemy do sklepu po cos "konkretnego" a wychodzimy z czyms zupelnie nie planowanym ?!
Dobry sprzedawca ale tylko i wylacznie ten dobry nie potrzebuje szkoleń, ktos kiedys nauczyl mnie ze DOBRY SPRZEDAWCA OBWINA PRZEDE WSZYSTKIM SIEBIE ZA NIEUDANA SPRZEDAŻ, osobiscie po kazdej sprzedazy analizowalem i dochodzilem do wniosku ze moglem poluzowac albo troszke docisnac, ze w ktoryms z etapow sprzedazy zrobilem zonka trzeba wiedziec kiedy zamknac sprzedaz jak przejsc z etapu 1-2-3-4 etc. Istotnym jest fakt ze nawet jesli klient nie ma ze soba portfela a jak zostanie perfekcyjnie obsluzony to wroci z portfelem ze wzgledu na obsluge, ciuch to ciuch nie wazne czy D&G, Reserved, czy Zara etc. liczy sie obsluga ZAWSZE to obsluga jest najwazniejsza bo tak naprawde na wizerunek marki pracuja sprzedawcy sa oni najlepsza wizytowka firmy niestety wiele firm odzieozywhc inwestuje pieniazki nie tam gdzie powinny a szkoda
SEBASTIAN MICHALAK edytował(a) ten post dnia 20.03.07 o godzinie 08:33