Bartłomiej
Juszczyk
dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...
Temat: Konferencje - kto naprawdę na tym zarabia
WitamChciałbym poddać pod dyskusję i wymianę doświadczeń taki oto temat:
W ostatnim czasie, jako że firma nasza działa tu i tam, stara siębyć "widoczna" dostaję sporo zaproszeń na konferencje, prelekcje, wykłady. M.in trafia się spora liczba zaproszeń w rodzaju: "My zapewniamy obecność 300 osób - top menedżerów, dyrektorów sprzedaży, marketerów - Ty zaś możesz nam zapłacić za to, że poprowadzisz jeden z wykładów".
Kilka ciekawych aspektów tego faktu:
- często konferencja jest tak naprawdę zbiorem takich "płatnych wykładów" nie są one zas jedynie dodatkiem do jej istoty
- bywa że jest to wręcz Szkolenie - zastanawiam się, czy uczestnicy jego mają świadomość, że potencjalni prelegenci zapłacili za możliwość "szkolenia" innych i ile w tym wiedzy a ile reklamy.
Co uważacie na ten temat - czy tak naprawdę jest to zupełnie normalny trend i do tego się to sprowadza, czy też obecnie w wielu przypadkach konferencji jeden wygrany na pewno jest - organizator.
Pozdrawiam