Temat: Jak rozwiazać problem błędnego przelewu?? Czy można...
Stanisław �.:
mam prośbę - proszę brać udział w dyskusjach, na temat których ma Pan pojęcie.
I wzajemnie
Przepraszam za to stwierdzenie, ale mam w pamięci również inne na tematy gospodarcze z Pana udziałem(ZUS, ubezpieczenia oc...)
Cóż ja poradzę na to, że nie wierzę w politycznie poprawne gusła...
Daniel (założyciel wątku) pytał głównie o to, czy można uzyskać zwrotny przekaz od banku na wypadek takiej pomyłki...
No i prawidłowa odpowiedź brzmi: Jeśli pomyliła się księgowa Daniela, a nie bank nadawcy (co się notorycznie zdarzało w czasach SYBIR-a, przed-NRB), to marne szanse widzę. Co prawda w regulaminach rachunków bankowych z reguły zawarty jest zapis o konieczności zwrotu mylnie zaksięgowanych środków, o tyle znam co najmniej trzy banki w Polsce, które od czasów wdrozenia NRB pod żadnym pozorem nie zgodzą się na oddanie środków innemu bankowi "bo nadawca się pomylił" - zresztą zabraniają im tego wewnętrzne procedury.
Jeśliby pomylił się bank nadawcy (sam tak miałem parę lat temu - złożyłem przelew w ING przez internet, coś się w banku wywaliło, w logu bankowym miałem, że nie poszedł, złożyłem raz jeszcze, tym razem poszło OK, a rano się okazało, że bank jednak wysłał dwa razy na to samo konto) - to z reguły banki się dogadują między sobą i zwracają migiem kasę. Z tym, że tamta sytuacja była o tyle łatwiejsza, że spłacałem kredyt i beneficjentem był też bank, tyle że inny.