konto usunięte

Temat: Czy tvp staje się jawną tubą propagandową rządzących...

Ok, ale nie odbieramy sobie prawa do odmiennego zdania - nie zgadzam sie, zeby TVP byla tuba propagandowa i mam prawo do takiej opinii, ok?
Lucyna F.

Lucyna F. ... albo obserwujesz
albo tworzysz
przyszłość!

Temat: Czy tvp staje się jawną tubą propagandową rządzących...

Grzegorz oczywiście, że masz prawo do takiej opii i masz prawo bronić swojego zdania, tak samo Marcin ma prawo bronić swojego.

Przecież to tylko temat do dyskusji a nie pole do pouczania kto ma rację.





Lucyna Faron edytował(a) ten post dnia 21.09.06 o godzinie 15:09
Marcin Bacia

Marcin Bacia ...-BraveMind-...

Temat: Czy tvp staje się jawną tubą propagandową rządzących...

Widzę, że chyba nie ma sensu dyskutować z Grześkiem. Cóż przy braku argumentów najlepiej dyskretować osobiście (jak to mówił już dawno autor Erystyki). I tak to usłyszałem już, że ... [pozwolę sobie jeszcze raz podsumować]:
jestem za młody ... mędrkuję ... wkładam ludziom w usta nie ich słowa ... że atakuję zamiast przyznać sie do błędu ... oraz co jest już wręcz niesamowite (i poniekąd obraźliwe) - jestem napastliwy niczym Zawisza

Ehh.
Liczyłem na ciekawy polemiczny a nie tylko sucho konstatujący głos ze strony było nie było przedstawicieli mediow, nie doczekałem się niestety.
Powiedz mi prosze jeszcze jedno Grzegorzu, w którym to momencie popełniłem "bład do ktorego miał bym się przyznać"? W tym może, że nie przyznałem ci racji? Bo jeżeli tak, to kto tu komu odbiera prawo do własnego zdania ...

Ps. I dziękuję za "obronę" Karolinie oraz Lucynce :) Zawsze jest miło usłyszeć, że nie jestem odosobniony w swojej opinii ;)


Marcin Bacia edytował(a) ten post dnia 21.09.06 o godzinie 15:31

Temat: Czy tvp staje się jawną tubą propagandową rządzących...

Marcin B.:Widzę, że chyba nie ma sensu dyskutować z Grześkiem. Cóż przy braku argumentów najlepiej dyskretować osobiście (jak to mówił już dawno autor Erystyki). I tak to usłyszałem już, że ... [pozwolę sobie jeszcze raz podsumować]:
jestem za młody ... mędrkuję ... wkładam ludziom w usta nie ich słowa ... że atakuję zamiast przyznać sie do błędu ... oraz co jest już wręcz niesamowite (i poniekąd obraźliwe) - jestem napastliwy niczym Zawisza[/quote
Ehh.
Liczyłem na ciekawy polemiczny a nie tylko sucho konstatujący głos ze strony było nie było przedstawicieli mediow, nie doczekałem się niestety.
Powiedz mi prosze jeszcze jedno Grzegorzu, w którym to momencie popełniłem "bład do ktorego miał bym się przyznać"? W tym może, że nie przyznałem ci racji? Bo jeżeli tak, to kto tu komu odbiera prawo do własnego zdania ...

Ps. I dziękuję za "obronę" Karolinie oraz Lucynce :) Zawsze jest miło usłyszeć, że nie jestem odosobniony w swojej opinii ;) Marcin Bacia edytował(a) ten post dnia 21.09.06 o godzinie 15:31

Marcinie czytam Twoje wypowiedzi na wielu forach i jestem pod wrażeniem Twojej inteligencji.Nie będę Ci słodził.W temacie tv popieram Ci zupełnie.Pozdrawiam.
Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: Czy tvp staje się jawną tubą propagandową rządzących...

Również zgadzam się z opiniami Marcina a Grześka wypadaloby mi zapytać czy pamięta czasy przed Kwiatkowskim i paroma innymi przed nim (ja pamiętam) ale na bank za młody jest...

konto usunięte

Temat: Czy tvp staje się jawną tubą propagandową rządzących...

Ja czekam na jakis ciekawy, polemiczny wywod z Waszej strony. Argumenty, panowie i panie, argumenty...
Jak na razie - poza proba zakrzyczenia mnie (coz, moze mnie ponioslo z wiekiem Marcina, przepraszam) - nic takiego nie uslyszalem.

ps. Panie Leszku, co maja czasy np. Macieja Szczepanskiego do obecnej sytuacji? Losy TVP po 1989 mialem okazje swiadomie sledzic.

pozdrawiam
Lucyna F.

Lucyna F. ... albo obserwujesz
albo tworzysz
przyszłość!

Temat: Czy tvp staje się jawną tubą propagandową rządzących...

Oj oj ... Grzegorzu polemicznych wywodów oczekujesz, a sam ich nie dajesz - wprowadzasz zatem pewną niekonsekwencję.

Przypomnę to, o co pytałam Ciebie:

Lucyna F.:Poza tym Grzesiu - skoro pamiętasz czasy Kwiatkowskiego to może opowiesz jak to było, dało by to pełniejszy obraz jak i czy zmieniają się polskie media?
a w odpowiedzi napisałeś:

"Nie widze potrzeby, zeby robic tu analize telewizji kwiatkowskiego"

A za jakąś chwilę sam pytasz o czasy Macieja Szczepańskiego.
Może Leszek na Twoje pytanie powinien odpowiedzieć Ci, tak jak ty mi...
I gdzie Ty widzisz próbę zakrzyczenia Ciebie?


Lucyna Faron edytował(a) ten post dnia 21.09.06 o godzinie 17:58
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Czy tvp staje się jawną tubą propagandową rządzących...

Grzegorz K.:Ja czekam na jakis ciekawy, polemiczny wywod z Waszej strony. Argumenty, panowie i panie, argumenty...
.....
ps. Panie Leszku, co maja czasy np. Macieja Szczepanskiego do obecnej sytuacji? Losy TVP po 1989 mialem okazje swiadomie sledzic.

pozdrawiam


Wybacz Grzegorzu, a na co to JEST argument, bo nie bardzo rozumiem. Ja pamietam czasy także przed Szczepańskim i mam trochę szerszy widok na tvp, wbrew pozorom AŻ tak wiele się nie zmieniło. takie jest moje PRYWATNE zdanie oparte na tym co widzę od lat ponad 40.


Andrzej-Ludwik Włoszczyński edytował(a) ten post dnia 21.09.06 o godzinie 18:12
Marcin Bacia

Marcin Bacia ...-BraveMind-...

Temat: Czy tvp staje się jawną tubą propagandową rządzących...

Miło Grzesiek, że jednak zreflektowałeś się przynajmniej odnośnie
"bycia za młodym".

A powracając do tematu. Argumentów na pytanie zadane w temacie posta przytoczyłem już kilka i nie uważam za celowe powtarzanie ich po raz kolejny.

Jak narazie to niestety z Twojej strony (Grzesiek) nie padło nic konkretnego. Bo czy jest argumentem (świadczącym przeciw pytaniu w temacie) to, że telewizja Kwiatkowskiego była inna? Nie powiedziałem przecież, że jest inna ale na pewno lepsza nie jest (to miałem na myśli kiedy mówiłem o staczaniu się po równi pochyłej) - na co przytoczyłem również argumenty.

To, że ludzie przechodzą z tv prywatnej do publicznej - niestety o tym nic nie wiem. Ale może jesteś bliżej i wiesz. Jeżeli miał bym się pokusić o interpretację tego faktu, to powiedział bym, że tvp uzupełnia kadry po niewątpliwych stratach (być może przyciągając ludzi, którzy mają poglądy w miare spójne z Wildsteinem jak i z tymi, którzy Wildsteina powołali - ale tego nie jestem w stanie poprzeć faktami, choć patrząc jak PiS obstawia wszystkie inne urzędy, jest to prawdopodobne).

A tutaj coś jeszcze polemicznego (bo z moimi wcześniejszymi wypowiedziami też można z powodzeniem polemizować): Jak to jest, że w naszej dyskusji jak narazie tylko ludzie pracujący w mediach bronią zdania, że nie mamy do czynienia z tubą propagandową rządzących w tvp?
Są dwie szkoły: jedna mówi, że siedzą w środku i wiedzą, że tak nie jest. Druga mówi, że nie chcą się przyznać, że twierdzenie to jest zasadne. Czy może prawda leży pośrodku?

Ps. Dziękuje Dominik za miłe słowo :)



Marcin Bacia edytował(a) ten post dnia 21.09.06 o godzinie 18:48

konto usunięte

Temat: Czy tvp staje się jawną tubą propagandową rządzących...

Uważam że telewizja publiczna NIE JEST tubą propagandową obecnej władzy. Jednakowoż trzeba uczciwie zauważyć fakt, ze swoim profilem ku tej władzy się skłania.
Jeśli miałbym znaleźć tego przyczynę(y), to wymieniłbym w kolejności zupełnie przypadkowej.
- z politycznego nadania rada nadzorcza i prezes;
- z politycznego nadania budżet;
Jak widać lista jest dość krótka.
A szczegółowo:
Jako, że zarówno rada jak i prezes są nadawani z klucza partyjnego, to oczywiste jest, że przed tymi partiami tłumaczyć się muszą z efektów pracy. "Wygładza się" więc programy, temperuje gorące głowy i opinie, etc.
Jako, że budżet jest określany przez władzę, więc nie ma w nim miejsca na dobrze opłacanych fachowców, i jak ktoś ładnie ujął pozwala im się odejść, proponując późnonocne godziny 15-minutowych audycji. Jeśli zaś jakiś fachowiec opiera się i chce zostać, to momentalnie pojawiają się tu i ówdzie pogłoski i ploteczki o złodziejsko wysokich kontraktach, niezasłużonych premiach, etc. I człowiek sam rezygnuje...
W prywatnej firmie jakoś lepiej działa zasada tajemicy handlowej.
Kolejną konsekwencją centralnie palnowanego budżetu jest miałkość dostępnych w tej (niskiej) cenie produkcji. Stąd serwowane w nieskończoność seriale z archiwów, stąd teleshopy i brak aktualnych wydarzeń sportowych, stąd mizerna publicystyka.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Czy tvp staje się jawną tubą propagandową rządzących...

Krzysztof B.:Uważam że telewizja publiczna NIE JEST tubą propagandową obecnej władzy. Jednakowoż trzeba uczciwie zauważyć fakt, ze swoim profilem ku tej władzy się skłania.
Jeśli miałbym znaleźć tego przyczynę(y), to wymieniłbym w kolejności zupełnie przypadkowej.
- z politycznego nadania rada nadzorcza i prezes;
- z politycznego nadania budżet;

Zadam trochę prowokacyjne pytanie, a propos tego co przytoczył Krzysztof, a któraż to tvp taka tuba mniej lub bardziej NIE BYŁA?

Temat: Czy tvp staje się jawną tubą propagandową rządzących...

Zgadzam się z Krzysztofem.
Pewna zależność, która wynika z natury relacji TVP i rządu, jest na tyle oczywista, że nigdy nie oczekiwałem od publicznej tv zupełnej niezależności.

Nawet jeżeli żedne wpływy i mechanizmy nie występują wprost, to może przecież występować "efekt bycia zależnym" tzn mimo, że nikt ode mnie nie oczekuje, że zachowam się tak, a nie inaczej, to mi samemu się może wydawać, że są wobec mojego zachowania pewne oczekiwania w tym środowisku i zrobię to.
Marcin Bacia

Marcin Bacia ...-BraveMind-...

Temat: Czy tvp staje się jawną tubą propagandową rządzących...

A powiedzcie mi proszę komu powinna służyć publiczna telewizja? Rządowi, czy społeczeństwu? - ciekawe że rozważa się taką rozbierzność :)
Wiem - jakoś tak się niestety porobiło (i to nie ostatnio), że naciski ze strony przełożonych są mocne, a że przełożeni są z nadania ... to już sytuację wyjaśnia. Nikt przecież nie jest naiwny. Problem w tym, że obecnie rządzący jawnie kłamali krytykując poprzednią ekipę, a obecnie robią to samo i wydaje mi się, że jeszcze mocniej i w gorszym kierunku... wystarczy pomyśleć jakie przekonania ma LPR.
Rządy zawsze robią co robią, ale inercja i mówienie, że i tak wszyscy tak robią tak samo... Nie wiem czy ma sens. Potrzebne jest wytykanie władzy pewnych faktów - co by sie bardziej nie rozpasała :)

Temat: Czy tvp staje się jawną tubą propagandową rządzących...

dlatego jestem za ograniczaniem roli państwa - w tym, co sobie umie lepiej radzić: gospodarka, media...
Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: Czy tvp staje się jawną tubą propagandową rządzących...

Wiadomo jak jest w teorii - tv publiczna powinna służyć społeczeństwu choć nie brak głosów (np Cejrowski) mówiących o potrzebie skończenia z fikcją i traktowaniu publicznej jako łupu wygrywających wybory. Takie wprost, bez hipokryzji stawianie sprawy mnie się nawet podoba, ale na dłuższą metę chyba nikt nie jest tym zainteresowany. Oficjalnie pro rządowa telewizja straciłaby na starcie wiele ze swojej donośności - w zasadzie karmiłaby tylko tych już zdeklarowanych a przecież najważniejsi są zawsze ci którzy w swoich wyborach politycznych nie są zdecydowani. Być może obecna władza doskonale orientuje się gdzie może znaleźć potencjalnych wyborców i stąd ciśnienie na media...

konto usunięte

Temat: Czy tvp staje się jawną tubą propagandową rządzących...

Drogi Marcinie ! Za niedługo już nie bedziesz szukał odpowiedzi komu powinna służyć bo Dojdzie to do Ciebie i do wielu innych że bedzie służć mamonie . Media są stronnicze i tego nie da sie ukryć.
Pozdrawiam
Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: Czy tvp staje się jawną tubą propagandową rządzących...

A ja się cieszę, że na 1000 takich cyników jak Ty Paweł przypada choć jeden Marcin który w coś wierzy. To jemu i garstce podobnych przypada często w udziale zmienianie rzeczywistości na lepsze i historia pełna jest takich przykładów...

konto usunięte

Temat: Czy tvp staje się jawną tubą propagandową rządzących...

Każdy opiera swoje zdanie na tym czego doświadczył ,w każdym z nas jest garstka cynizmu .Niestety prawda jest smutna jeden człowiek nie zmieni niczego na lepsze .Cokolwiek mówi przed uzyskaniem władzy diametralnie zmienia sie po objeciu odpowiedniego stanowiska .Oczywiscie jeżeli Marcin jest w stanie sprawić i zna recepture na poprawę Polskiej rzeczywistości będe pierwszym człowiekiem który stanie po jego stronie ...
Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: Czy tvp staje się jawną tubą propagandową rządzących...

No cóż Paweł z takim nastawieniem jesteś zawsze skazany na drugoplanowe role - ale może to Ci odpowiada. Nie wiem jakie są Twoje doświadczenia i czy Cię uprawniają do takich sądów - możesz nazywać to mądrością życiową - dla mnie to po prostu cynizm i zblazowanie...
Adrian G.

Adrian G. Senior Manager - IBM

Temat: Czy tvp staje się jawną tubą propagandową rządzących...

Dodam do tej dyskusji pewień komentarz,
nie są to moje słowa, tylko cytat skopiowany z komentarzy onet-u.
Co nie zmienia faktu, że w pełni się z nim zgadzam i sam bym
napisał podobny teskt.


TVP - chańba bezstronnego dziennikarstwa

Główne wydanie Wiadomości:
1.wszystkie prezentowane informacje kończyły się wypowiedziami przychylnymi PIS-owi;
2.wymowa każdego prezentowanego feliotonu delikatnie acz jednoznacznie umniejsza rangę zdarzenia;
3.kolejność prezentowanych informacji, ich montaż(konferencja Marka Jurka rozpoczynająca się od kadru ikony Matki Boskiej), dobór osób, rzekomych ekspertów, kolejność prezentowanych wypowiedzi zdaje się wręcz zrównywać w ocenie moralnej zachowanie strony rządowej i opozycji;
4. absurdalne i całkowicie nieuzasadnione porównanie do roku 1992 przedstawiane jest jako zasadne wpisując się tym samym w propagandę pogardy dla wszechobecnych wrogów systemu;
W podobnym tonie przebiega aktualnie toczona dyskusja na antenie TVP. Skrajnie upolitycznione wypowidzi "ekspertów" czy udających niezależność dziennikarzy, ciągła ingerencja i dopowiedzenia prowadzących program zdecydowanie wykraczają poza kanony niezaleznego i bezstronnego dziennikarstwa.
TVP zawsze była upolityczniona, ale od czasu kiedy JA śledze bierzące wydarzenia polityczne jeszcze nigdy nie byłem świadkiem takiej manipulacji i wpływu na opinię publiczną!!
Takich rzeczy się nie zapomina, panie Wildstain!




Wyślij zaproszenie do