Janusz K.

Janusz K. Ekspert rozwoju i
przyszłości firm,
struktur, systemów
or...

Temat: Czy pracownicy niszczą na portalach społecznościowych...

Taką opinię prezentuje badanie, omówione pod adresem http://komunikat.rrcc.pl/2009/12/pracownicy-niszcza-re....

Oto fragment artykułu:

"...Największy odsetek negatywnych opinii dotyczył tematu „Plany, strategia i cele”. W dużej części dyskusje forumowiczów skupiały się wokół celów sprzedażowych, jakie zostały dla nich określone przez zarządzających. Żadna z analizowanych wypowiedzi (których było jednak bardzo niewiele) nie miała choć cienia pozytywnego kontekstu...."

Czy tu na GL, występując pod swoim imieniem i nazwiskiem, ale także zwykle w profilu podając miejsce pracy - wypowiadający się zdają sobie sprawę z tego, że są także ambasadorami swojej firmy, choćby mimowolnymi?
Poprawiono BBCodeJanusz K. edytował(a) ten post dnia 09.12.09 o godzinie 19:26
Sławomir Kurek

Sławomir Kurek Wspieranie, promocja
i wdrażanie idei
wolnorynkowej
przed...

Temat: Czy pracownicy niszczą na portalach społecznościowych...

Janusz K.:
To też, ale przede wszystkim niszczą swój wizerunek.
Nie pamiętają, albo nie widzą(!) związku pomiędzy umieszczonym w GL swoim CV, a zadawanymi pytaniami i wypowiedziami, które podważają fachowe wykształcenie i doświadczenie.
Jarek K.

Jarek K. Spokojnie - to już
było ;)

Temat: Czy pracownicy niszczą na portalach społecznościowych...

Wydaje mi się, że silnie przesadzacie.
Zgodziłbym się z tego rodzaju tezą, gdyby pracownik miał wpisane w zakres obowiązków dbanie o wizerunek firmy na portalu bądź co bądź prywatnym.
Witold W.

Witold W. 27k Security -
Management

Temat: Czy pracownicy niszczą na portalach społecznościowych...

postawa z lekka paranoidalna...
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Czy pracownicy niszczą na portalach społecznościowych...

Jarek K.:
Wydaje mi się, że silnie przesadzacie.
Zgodziłbym się z tego rodzaju tezą, gdyby pracownik miał wpisane w zakres obowiązków dbanie o wizerunek firmy na portalu bądź co bądź prywatnym.
Pracownik ma obowiązek nie niszczyć wizerunku firmy - za coś takiego można trafić do sądu.
A czy to przez net czy inaczej- nie ma znaczenia.
Anna S.

Anna S. marketing i PR od
kilku ładnych lat

Temat: Czy pracownicy niszczą na portalach społecznościowych...

Dagmara D.:
Jarek K.:
Wydaje mi się, że silnie przesadzacie.
Zgodziłbym się z tego rodzaju tezą, gdyby pracownik miał wpisane w zakres obowiązków dbanie o wizerunek firmy na portalu bądź co bądź prywatnym.
Pracownik ma obowiązek nie niszczyć wizerunku firmy - za coś takiego można trafić do sądu.
A czy to przez net czy inaczej- nie ma znaczenia.

zdecydowanie się zgadzam. ponadto takie działanie to miecz obusieczny, bo ja nie zatrudniłabym takiej osoby wiedząc, że lubi "pokalać własne gniazdo". dlatego uważam,że można to najwyżej robić u cioci na imieninach, bo nigdy nie wiadomo, kto siedzi na GL :-P
Janusz K.

Janusz K. Ekspert rozwoju i
przyszłości firm,
struktur, systemów
or...

Temat: Czy pracownicy niszczą na portalach społecznościowych...

Ale też - czy zjawisko nie świadczy o tym, że są firmy, które pracowicie przyozdabiają fasadę, dbając o widok od frontu - podczas gdy w rzeczywistości szczytne hasła, którymi dekorują główne wejście, są tylko ładnie brzmiącymi sloganami?

Ponad trzy lata temu (tak, tak - GL stuknęło trzylecie, i przeszło tak cichutko..) założyłem wątek Czy znasz misję społeczną swojej firmy? - i widzę, że nic się nie zmieniło. Czy tak?

Poprawiono BBCodeJanusz K. edytował(a) ten post dnia 10.12.09 o godzinie 10:08
Anna S.

Anna S. marketing i PR od
kilku ładnych lat

Temat: Czy pracownicy niszczą na portalach społecznościowych...

Janusz K.:
Ale też - czy zjawisko nie świadczy o tym, że są firmy, które pracowicie przyozdabiają fasadę, dbając o widok od frontu - podczas gdy w rzeczywistości szczytne hasła, którymi dekorują główne wejście, są tylko ładnie brzmiącymi sloganami?

Ponad trzy lata temu (tak, tak - GL stuknęło trzylecie, i przeszło tak cichutko..) założyłem wątek Czy znasz misję społeczną swojej firmy? - i widzę, że nic się nie zmieniło. Czy tak?
no niestety prawdopodobnie zarządy nie widzą potrzeby inwestowania w programy budowania lojalnosci wewnętrznego klienta,ponieważ ciągle jeszcze skoncentrowane są na zewnętrznym. niewiele też jest w Polsce firm oferujących profesjonalny konsulting w tym zakresie. chcę jednoczesnie podkreslić, że nie twierdzę, iż rozbudowane programy komunikacji wewnętrznej są w stanie całkowicie wyeliminować negatywne word of mouth ze strony pracowników, ale na pewno zacząco to zjawisko zmniejszyć a także zapewnić pracownikowi poczucie, że nie jest jedynie tym, który ma coś wykonać (bo plan tak zakłada) ale że robi to po coś i z jakiegoś powodu. temat jest bardzo szeroki, swego czasu zęby na nim zjadłam, ale muszę się zgodzić że firmy słabo sobie radzą z tematem negatywnych opinii ze strony własnych pracowników.
Janusz K.

Janusz K. Ekspert rozwoju i
przyszłości firm,
struktur, systemów
or...

Temat: Czy pracownicy niszczą na portalach społecznościowych...

A czy to w ogóle kogokolwiek w firmach obchodzi (opinia pracowników o swojej pracy, o firmie, o przełożonych)?

konto usunięte

Temat: Czy pracownicy niszczą na portalach społecznościowych...

Janusz K.:
A czy to w ogóle kogokolwiek w firmach obchodzi (opinia pracowników o swojej pracy, o firmie, o przełożonych)?

Panie Januszu,

trochę ogólnikowo...
Odpowiadając, oczywiście że tak. Oczywiście również, że nie wszystkich.

Ale co z tym zrobić i czy coś robić to inna kwestia.
Bo im silniejsze programy zapobiegawcze (anty-"word of mouth"), tym większe później (bo w każdej firmie znajdzie się ktoś zawiedziony) przekonanie, że to tylko słodka gadka była.
Nie znam się na tym, ale wyznając zdroworozsądkowe podejście, wiem jedno. Nie oszukiwać pracowników oraz potrafić przyznać się do błędów jeżeli management takowe popełnił, to na początek wystarczy. Reszta w rękach tych co się znają.

pozdrawiam
Kamil
Janusz K.

Janusz K. Ekspert rozwoju i
przyszłości firm,
struktur, systemów
or...

Temat: Czy pracownicy niszczą na portalach społecznościowych...

Hmmm... Kiedyś obiło mi się o uszy takie powiedzenie: Kiedy nie wiesz, jak się zachować, zachowaj się przyzwoicie... :-))

O to chodzi?

--------------

Ale co z ludźmi, którzy na forach klepią często tylko dla popisu, żeby się pokazać?

konto usunięte

Temat: Czy pracownicy niszczą na portalach społecznościowych...

Jarek K.:
Wydaje mi się, że silnie przesadzacie.
Zgodziłbym się z tego rodzaju tezą, gdyby pracownik miał wpisane w zakres obowiązków dbanie o wizerunek firmy na portalu bądź co bądź prywatnym.

To raczej złożona sprawa, nawet jeśli nie ma zapisu wprost, to działanie na niekorzyść pracodawcy, kalające jego wizerunek na przykład jako pracodawcy może być pociągane do odpowiedzialności prawnej, dotyczy to także wpisów na publicznych forach, portalach społecznościowych etc. Jeśli pada nazwa firmy to nawet jeśli to jest portal prywatny, a większość to są prywatne, komercyjne portale może być to traktowane jako świadome działanie na niekorzyść firmy. Mam wrażenie, że niektórzy naginają znaczenie wolności wypowiedzi.

konto usunięte

Temat: Czy pracownicy niszczą na portalach społecznościowych...

Grzegorz Jasiniak:
działanie na niekorzyść pracodawcy, kalające jego wizerunek na
przykład jako pracodawcy może być pociągane do odpowiedzialności prawnej, dotyczy to także wpisów na publicznych forach, portalach społecznościowych etc.

Tak, dokładnie. Podstawą do ewentualnego pociągnięcia do odpowiedzialności jest artykuł 212 kodeksu karnego. I warto też pamiętać, że w świetle przepisów zawartych w artykule kolejnym nie zawsze istotne jest to, czy autor publicznej wypowiedzi podaje nieprawdę, czy prawdę. W obu przypadkach naraża się na dokładnie taką samą karę.

Inna sprawa czy to dobra konstrukcja prawna. Moim zdaniem jest ona co najmniej dyskusyjna. Stanowi niewątpliwie niezłe narzędzie obrony przed pomówieniami. Jednak równocześnie zaciera różnicę między pomówieniem i uzasadnioną krytyką. Wprowadzając zaś sankcję karną, przyczynia się do tłumienia takiej krytyki, a tym samym - utrwala patologie, które mogłyby zostać wyeliminowane w przypadku zwiększenia wolności wypowiedzi.

konto usunięte

Temat: Czy pracownicy niszczą na portalach społecznościowych...

Janusz K.:
Hmmm... Kiedyś obiło mi się o uszy takie powiedzenie: Kiedy nie wiesz, jak się zachować, zachowaj się przyzwoicie... :-))

O to chodzi?
Nie znałem tego, ale mię się podoba.
Tak, o to :)

pozdrawiam
Jarek K.

Jarek K. Spokojnie - to już
było ;)

Temat: Czy pracownicy niszczą na portalach społecznościowych...

Dagmara D.:
Jarek K.:
Wydaje mi się, że silnie przesadzacie.
Zgodziłbym się z tego rodzaju tezą, gdyby pracownik miał wpisane w zakres obowiązków dbanie o wizerunek firmy na portalu bądź co bądź prywatnym.
Pracownik ma obowiązek nie niszczyć wizerunku firmy - za coś takiego można trafić do sądu.
A czy to przez net czy inaczej- nie ma znaczenia.
Troszkę naginasz rzeczywistość Dag :)
Od dbałości o wizerunek do jego celowego niszczenia rozciąga się dość znaczna przestrzeń zachowań.
Redukując rzecz do absurdu dochodzimy do tezy, że pracownik firmy po godzinach ma prowadzić politykę informacyjną i występować jako rzecznik prasowy firmy.
Janusz K.

Janusz K. Ekspert rozwoju i
przyszłości firm,
struktur, systemów
or...

Temat: Czy pracownicy niszczą na portalach społecznościowych...

Szkodzić można nie tylko z rozmysłem - częściej przez niefrasobliwość, brak rozwagi, fanfaronadę, czasem zwyczajną bezmyślność.
I nie chodzi o to, żeby chwalić i śpiewać peany - ale mieć świadomość tego, że jest się także pracownikiem firmy.
Czytałeś ten artykuł z linku w poście inicjującym wątek?
Jarek K.

Jarek K. Spokojnie - to już
było ;)

Temat: Czy pracownicy niszczą na portalach społecznościowych...

A niby o czym piszę?

"...pracownicy nie są ambasadorami swoich firm, jeśli dyskutują anonimowo na forach..."

Bo i dlaczego mają być?
Czy, jeśli ktoś pracuje w firmie, to znaczy, że po godzinach musi być piar-owcem?
Czy może nałożyć na pracownika obowiązek posługiwania się tylko tekstami oficjalnie zaakceptowanymi przez firmę?
A może powinien na każdą wypowiedź na forum dostać imprimatur od bezpośredniego przełożonego?
Janusz K.

Janusz K. Ekspert rozwoju i
przyszłości firm,
struktur, systemów
or...

Temat: Czy pracownicy niszczą na portalach społecznościowych...

Ale bywa i tak, że niefrasobliwie rozsiewa zasłyszane w pracy plotki, opinie o bliżej sobie nieznanych menedżerach wysokiego szczebla, narzeka na rozmaite dolegające mu bolączki - oceniane niezwykle subiektywnie.
Nie mówię już o tym, że ze składania takich pojedynczych mimowolnych "donosów" można utkać dość kompletny obraz tego, co firma robi i co zamierza robić. A to jest dla konkurencji na wagę złota..
Jarek K.

Jarek K. Spokojnie - to już
było ;)

Temat: Czy pracownicy niszczą na portalach społecznościowych...

A zatem zakneblować, odciąć dostęp do netu, zakazać wypowiadania się na forach w umowach o pracę
Janusz K.

Janusz K. Ekspert rozwoju i
przyszłości firm,
struktur, systemów
or...

Temat: Czy pracownicy niszczą na portalach społecznościowych...

Wieczorem stajesz się nieskończenie łagodny - dlaczego nie łamać kołem, ćwiartować i przypalać gorącym żelazem?
Można też, co prawda, uświadamiać nieoczekiwane skutki beztroskiej paplaniny - ale skoro uważasz, że zakazy sa dobrą metodą... ;-))

Następna dyskusja:

Pakiety medyczne dla firm, ...




Wyślij zaproszenie do