konto usunięte

Temat: Co zrobić, by pracownicy byli zadowoleni?

Co zrobić, by pracownicy byli zadowoleni?

Na taki temat można by napisać niejedną książkę. Poniżej znajdziesz praktyczne sugestie, na które najczęściej zwracają uwagę uczestnicy moich warsztatów i szkoleń. Przykłady z Polski, z dużych i mniejszych organizacji.

Bądź spójny – Pracownicy szanują i ciężko pracują dla szefów, którzy posiadają silny charakter i mocny kręgosłup moralny. Liderów, którzy niezależnie od okoliczności, zachowują spójność z własnym systemem wartości.

Dobieraj właściwy styl przywództwa – do każdego pracownika należy podejść indywidualnie. Docelowo Twoim zadaniem jako szefa jest ukształtować samodzielnego specjalistę, któremu powierzysz odpowiedzialność za dany obszar pracy. Każda osoba w Twoim zespole jest na innym poziomie rozwoju w swojej roli. Tylko właściwe dobranie stylu dowodzenia, pozwoli zachować wysoką satysfakcję pracowników.

Ustal przejrzyste zasady gry – bardzo często słyszę takie zdanie: “w zasadzie nie mam pojęcia, z czego rozlicza mnie mój szef ani co wpływa na mój sukces”. Jeżeli Twoi ludzie też tak mówią, koniecznie zadbaj o przygotowanie i wdrożenie przejrzystych zasad rozliczania pracy zespołu!

Powierzaj zadania zgodne z aspiracjami i kompetencjami Twoich pracowników – kolejnym aspektem zgłaszanym przez zadowolonych pracowników, jest to, że ich szefowie dobierają im tak zadania, by mogli się rozwijać i robić to, w czym są najlepsi. W wielu firmach panuje powszechne przekonanie, że ludzie nie lubią pracować i zrobią wszystko, aby tylko migać się od pracy. Z punktu widzenia produktywności pracowników wiedzy to zupełne nieporozumienie. Pracownicy wiedzy lubią pracować i angażować się w swoje zadania, pod warunkiem, że powierzane im zadania dopasowane są do ich aspiracji i kompetencji (a nawet lekko powyżej).

Bądź otwarty – jeżeli jako szef pozostaniesz otwarty na to, co proponują pracownicy, zyskasz kolejne punkty satysfakcji pracy w Twoim zespole. Twoi ludzie zwykle wiedzą, co można usprawnić i jak lepiej podejść do wykonywanych obowiązków. Trzeba im tylko na to pozwolić (oczywiście w rozsądnych granicach). Zachowaj otwartość wobec pomysłów i sugestii zgłaszanych przez Twoich pracowników.

Wspieraj – Twoi ludzie bardzo potrzebują Twojego wsparcia w trudnych chwilach. Muszą mieć pewność, że staniesz w ich obronie w każdej sytuacji. Tylko wtedy będą w stanie rozwijać skrzydła swojej produktywności. A przy okazji ich zadowolenie z pracy będzie bardzo wysokie. Niewiele jest rzeczy, które demotywują ludzi bardziej niż świadomość, że ich szef nie ma odwagi stanąć po ich stronie i walczyć o nich w najtrudniejszych nawet sytuacjach.

Zadbaj o klarowność priorytetów – Inwestuj swój czas w komunikowanie całego obrazu sytuacji, w której się znajdujecie. Jak praca Twojego zespołu wpływa na misję firmy? W jaki sposób przyczyniacie się do realizacji bieżącej strategii? Które cele pomagacie firmie osiągnąć? Zadaniem każdego szefa jest zadbanie o to, by jego pracownicy dobrze rozumieli jak ich praca wpływa na działalność firmy, w której się zatrudnili.

Pytanie: Co jeszcze może zrobić Twój szef abyś był zadowolony z pracy w jego zespole?

Pełny tekst: http://marcinkwiecinski.pl/2013/08/12/co-zrobic-by-pra...
Jan Mikołaj K.

Jan Mikołaj K. Hrabia herbu
Hilzen.Przez higienę
mózgu wystrzegam się
pr...

Temat: Co zrobić, by pracownicy byli zadowoleni?


Pytanie: Co jeszcze może zrobić Twój szef abyś był zadowolony z pracy w jego zespole?
Ja mysle, ze po prostu dac godziwa pensje.
Bez calej listy dyrdymalow, ktore wymienil autor cytowanego wyzej ''artykulu''.
Andrzej L.

Andrzej L. Queentex Translation
Office

Temat: Co zrobić, by pracownicy byli zadowoleni?

Jan K.:

Pytanie: Co jeszcze może zrobić Twój szef abyś był zadowolony z pracy w jego zespole?
Ja mysle, ze po prostu dac godziwa pensje.
Bez calej listy dyrdymalow, ktore wymienil autor cytowanego wyzej ''artykulu''.

Aż tak proste to to nie jest.

Przede wszystkim, pracowników (przynajmniej w Polsce) trzeba nieustannie pilnować i kontrolować.

A.

konto usunięte

Temat: Co zrobić, by pracownicy byli zadowoleni?

@Jan Konradowicz. A co Pana mniemaniem jest "godziwą pensją'? To co uważa pracownik, czy to co ustala rynek?
Dzisiaj stosuje się praktykę profesjonalnego oszacowania wartości stanowiska pracy, gdzie uwzględnia się cały szereg czynników (np. trudność pracy z punktu widzenia wiele czasu potrzeba ażeby wyszkolić pracownika) oraz bada się wartość pieniężną tej pracy na rynku. Potem ustala się wartość pieniężną tego stanowiska pracy na podstawie minimum i maksimum jakie należy/można płacić osobie na tym stanowisku pracy.
Jak ktoś osiągnie to maksimum, nie dostaje więcej podwyżek. Nie płaci się za staż pracy czy za studia powyżej tego, co ta praca wymaga. Jeśli osoba na maksimum wynagrodzenia chce podwyżkę, to musi potrafić przejść na wyżej oszacowane stanowisko pracy.
Niestety, w Polsce pracownicy nie porównują wartość swojej pracy na rynku polskim, tylko patrzy na przykład, na warość tego stanowiska pracy na całkiem innym rynku, np. niemieckim. I jest wówczas niezadowolony. A co gdyby porównał to z jeszcze innym rynkiem, np. z ukraińskim, rumuńskim czy bułgarskim? ...
Andrzej Banachowicz

Andrzej Banachowicz Earth without art is
just Eh

Temat: Co zrobić, by pracownicy byli zadowoleni?

Najlepiej wypośrodkować to co uważa pracownik z tym co uważa rynek.
Tak jak w dużej części branż jest coraz więcej czarnych owiec, które w różny sposób psują rynek zaniżając ceny - w tym także za pracę..
Wystarczy że x osób ma nóż na gardle i zgadza się pracować za 80% stawki.. to po jakimś czasie to co ustala rynek dzięki czarnym owcom.. zaniża to co by było bez nich...

można też wypośrodkować tą kwotę z tym, za ile "ja" bym się na to zgodził..Ten post został edytowany przez Autora dnia 15.08.13 o godzinie 20:26
Sławomir Kuziak

Sławomir Kuziak I feel you...

Temat: Co zrobić, by pracownicy byli zadowoleni?

Edmund J S.:
@Jan Konradowicz. A co Pana mniemaniem jest "godziwą pensją'? To co uważa pracownik, czy to co ustala rynek?
W temacie jest zadowolenia pracownika a nie pracodawcy lub rynku :)
Dzisiaj stosuje się praktykę profesjonalnego oszacowania wartości stanowiska pracy, gdzie uwzględnia się cały szereg czynników (np. trudność pracy z punktu widzenia wiele czasu potrzeba ażeby wyszkolić pracownika) oraz bada się wartość pieniężną tej pracy na rynku.
Tak się robi w kilku przedsiębiorstwach w kraju. W pozostałych o wysokości płac decyduje rynek a konkretnie wysokość bezrobocia. To sie odbywa na zasadzie "nie dam ci podwyżki bo zara sie wygadasz kolegom i inni tez będą chcieli, więc jak chcesz odejść to spadaj, na twoje miejsce za bramą czeka tysiąc innych".
Na szczęście demografia zaczyna sprzyjać rynkowi pracy i pracodawcy niebawem będą zmuszeni szybko zweryfikować swe stanowiska w tej sprawie. Najbardziej zatwardziali odczują to dotkliwie odpływem dobrych pracowników i na ich miejsce nei znajdą już podobnych.
Powód prosty, od wielu już lat średnia dzietność wynosi 1,3 czyli społeczeństwo szybko się kurczy W wiek emerytalny wejdzie niebawem potężny wyż powojenny. Do tego nadal trwa emigracja zarobkowa do Anglii i Niemiec.
Z rynku zniknie nawet kilka milionów pracowników! ... a wtedy doradców którzy sugerowali zmniejszenie zarobków, właściciele firm powieszą za jaja na najbliższym drzewie :)

Stan K.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

konto usunięte

Temat: Co zrobić, by pracownicy byli zadowoleni?

@Sławomir Kuziak „Z rynku zniknie nawet kilka milionów pracowników! ... a wtedy doradców którzy sugerowali zmniejszenie zarobków, właściciele firm powieszą za jaja na najbliższym drzewie”. Po pierwszej nawet gdyby zniknęli, to prawa rynku sprawią, że na ich miejsce znajdą się inni. Dlaczego tylu ludzi pcha się do Stanów i Europy a Ukraińcy i inni do Polski? Bo takie są prawa rynku pracy. A jacy doradcy sugerują zmniejszenie zarobków w Polsce? Przecież zarobki ciągle rosną. Może zamiast tylko krytykować, ktoś zaproponowałby lepsze rozwiązania, np. jak zwiększyć jakość i wydajność pracowników, zmniejszyć koszty ich zatrudnienia, itp.
Sławomir Kuziak

Sławomir Kuziak I feel you...

Temat: Co zrobić, by pracownicy byli zadowoleni?

Edmund J S.:
@Sławomir Kuziak „Z rynku zniknie nawet kilka milionów pracowników! ... a wtedy doradców którzy sugerowali zmniejszenie zarobków, właściciele firm powieszą za jaja na najbliższym drzewie”. Po pierwszej nawet gdyby zniknęli, to prawa rynku sprawią, że na ich miejsce znajdą się inni.
Z kosmosu, próbówki, sklonowani czy się urodzą? ;) W urodzenie najmniej wierzę.
Dlaczego tylu ludzi pcha się do Stanów i Europy a Ukraińcy i inni do Polski?
Polska to dla nich tylko mała przystań, oni pchają się dalej na zachód. Poza tym skala jest śladowa.
Dodatkowo to właśnie Ukraina wyludnia się w astronomicznym wręcz tempie.
Bo takie są prawa rynku pracy. A jacy doradcy sugerują zmniejszenie zarobków w Polsce?
Chciałbym zobaczyć minę pracodawcy-zleceniodawcy, słyszącego od doradcy: " Pan, trzeba im pensje podnieść..." ;)
Przecież zarobki ciągle rosną.
Inflacja i czynniki demograficzne.
Może zamiast tylko krytykować, ktoś zaproponowałby lepsze rozwiązania, np. jak zwiększyć jakość i wydajność pracowników, zmniejszyć koszty ich zatrudnienia, itp.
;) no właśnie, tu jest sedno sprawy.
Zazwyczaj takie rozwiązania oznaczają cięcia płac i redukcję etatów, by inni ciężej pracowali.
Edward K.

Edward K.
rencista/tapiser/web
master

Temat: Co zrobić, by pracownicy byli zadowoleni?

Dla niektórych taki styl pracy to ideał, do którego należy dążyć wszelkimi sposobami:

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,144675...

Finał dla nich raczej jest bez znaczenia.....
W końcu na miejsce w wyścigu szczurów czekają następni.....
Jan Mikołaj K.

Jan Mikołaj K. Hrabia herbu
Hilzen.Przez higienę
mózgu wystrzegam się
pr...

Temat: Co zrobić, by pracownicy byli zadowoleni?

No to ja proponuję przeprowadzić eksperyment.
Zatrudnić dwóch pracowników na równorzędnych posadach, gdzie mediana wynagrodzenia wynosi powiedzmy 5000 zł.
Pierwszemu zapewnić:
a-spójność
b- dobrać mu właściwy styl przywództwa
c-ustalić przejrzyste zasady gry. Np. do następnej podwyżki musisz poczekać min.5lat
d-powierzać mu zadania zgodne z kompetencjami
e-być otwartym w stosunku do niego
f- wspierać go
g- zadbać o klarowność priorytetów
h - dać pensję 1200 zł

I drugiego:
a-brak spójnośći
b- dobrać nieodpowiedni styl przywództwa
c- obiecać mu, że do następnej podwyżki musi czekać min. 2 lata, po tem powiedzieć , ze jednak 5 a na końcu że może 3 lub 10
d- obarczać go zadaniami nieodpowiednimi dla jego kompetencji
e-być w stosunku do niego zamknętym
f- nie wspierać go
g- stworzyć nieprzejrzystą siatkę priorytetów
h- dać mu pensję 10 000 zł

I mam pytanie, który z pracowników wytrzyma powiedzmy 2 lata w tej firmie?

Stan K.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Sławomir Kuziak

Sławomir Kuziak I feel you...

Temat: Co zrobić, by pracownicy byli zadowoleni?

Stan K.:
Czy mozna prosic o statystyke?
http://ukraina.lovetotravel.pl/ludnosc_ukrainy

Może zamiast tylko krytykować, ktoś zaproponowałby lepsze rozwiązania, np. jak zwiększyć jakość i wydajność pracowników, zmniejszyć koszty ich zatrudnienia, itp.
;) no właśnie, tu jest sedno sprawy.
Zazwyczaj takie rozwiązania oznaczają cięcia płac i redukcję etatów, by inni ciężej pracowali.

Czy ciezej oznacza to samo co wydajniej ?
Zazwyczaj tak :)
Kasia M.

Kasia M. moją pasją jest
życie.

Temat: Co zrobić, by pracownicy byli zadowoleni?

co zrobić, żeby pracownik był zadowolony? przede wszystkim inaczej traktować pokolenie starsze, a inaczej młodsze. łatwo można zaobserwować że pokolenie x i y diametralnie się od siebie różnią. rzadko spotykam osoby w moim wieku, które zostają po godzinach w pracy. natomiast pracownicy w wieku moich rodziców zostają bez protestów. uważają to za oczywiste i w życiu nie pójdą do szefa z prośbą o wypłatę czy o odebranie nadgodzin. a my i owszem. mam zostać dłużej? zostanę tylko jeśli to naprawdę konieczne, ale w zamian chcę wyjść jutro wcześniej.

albo kwestia ubioru. czytałam ostatnio o pracowniku call center, który chciał przychodzić do pracy w klapkach. szef absolutnie się na to nie zgodził, ponieważ firmę trzeba godnie reprezentować. pracownik nie dał za wygraną, twierdził, że skoro klienci go nawet nie widzą, bo siedzi w swoim boksie i rozmawia cały dzień przez telefon, to co to za różnica, że będzie sobie siedzieć w klapkach. zwołali naradę i doszli do wniosku, że skoro przychodzenie w klapkach ma spowodować, że pracownik będzie się czuł bardziej komfortowo i tym samym będzie miły dla klienta, to czemu nie.

konto usunięte

Temat: Co zrobić, by pracownicy byli zadowoleni?

@Sławomir.
Statystyka. Część wywiadu ze mną Magazynu Controlling:
Pytanie:. Ostatnie lata cechują się poczuciem obaw o przyszłość i braku stabilizacji. Pracownicy niepewni jutra coraz częściej decydują się „zadbać” o własną przyszłość kosztem przedsiębiorstwa, w którym pracują. Jakie są aktualnie główne przyczyny powstawania nadużyć gospodarczych? Jakie schematy nadużyć powtarzają się najczęściej?
Odpowiedź:
Liczne sondaże i badania okazują, że pracownicy wykorzystują swoich pracodawców, często nawet bezmyślnie. Już z początku lat dziewięćdziesiątych, w moich pierwszych artykułach w Polsce (np.: „Bezbronne przedsiębiorstwa”) jak i w mojej pierwszej książce o kontroli wewnętrznej zwracałem uwagę na ten problem.
Przyczyny tej anomii pracowniczej są różne i częściowo wynikają z nawyków z przeszłości, gdzie powszechnie było przyjęte, że się korzystało z tego co było pod ręką w swoim zakładzie pracy (po prostu kradło się co się dało). Dzisiaj niestety wciąż istnieją te dawne nawyki, ale raczej w mniejszym stopniu. W supermarketach (właściwie w handlu detalicznym ogólnie) kradną i klienci i pracownicy a skala tego zjawiska to straty finansowe oszacowane na blisko 2 miliardy Złotych rocznie .
Jedną z głównych przyczyn sprzyjającym powstawania nadużyć gospodarczych to brak efektywnego i przestrzeganego systemu kontroli wewnętrznych, czyli dobrych procedur wewnętrznych. Obecne procedury kontrolne mogą być „nieszczelne” lub nieaktualne, często przygotowane w czasach kiedy było lepiej i rzadko monitorowane i udoskonalane. Obecnie w kryzysie, kiedy ludziom nie starcza na bieżące wydatki zaczynają oni bardziej wykorzystywać słabości takich procedur, zasad i mechanizmów kontroli wewnętrznej lub znajdują sposoby na ich obejście.
Mówi się, że okoliczności robią złodzieja. Jest w tym dużo prawdy. Nie jedna osoba pozostałaby uczciwa, gdyba nie trafiła się okoliczność, która skusi ją do popełnienia nadużycia. Warunki te opisuje teoria tzw. trójkąta oszustwa (‘fraud triangle’). Zapobieganie oszustwom polega na tym, aby takie okoliczności zminimalizować i nie wystawiać uczciwego pracownika na pokusy powiązane z przypisywaniu za dużo uprawnień..
Co jest dzisiaj wyraźne, jest to, że skala takich strat poważnie rośnie: 5 lat temu wynosiła ona średnio 100.000 Zł. rocznie na jedną firmę a w zeszłym roku w 4% przypadków było to już 200.000 Zł.
Co do schematu tych nadużyć, umieściłbym je w dwóch kategoriach:
1) te, które mają negatywny wpływ na jakość i wydajność pracy, oraz
2) te, które dotyczą bezpośrednio kradzieży choćby tylko drobnych przedmiotów.

W tej pierwszej kategorii najczęściej spotykamy: załatwianie (w pracy lub poza miejscem pracy) spraw prywatnych (w aż 94% badanych firm), używanie samochodu i sprzętu firmy w celach prywatnych (np.: fotokopiarek, telefonów, Internetu, kart kredytowych itp.), robienie sobie częstych przerw (na papierosa, kawę, pogawędki, posiłki, itp.) oraz późne przychodzenie do pracy i wczesne wychodzenie z pracy.
Często jest trudno nawet zmierzyć skalę tych strat. Kto będzie liczył czas zmarnowany, a czas dla pracodawcy to poważny koszt, bo przecież płaci za ten czas. Wydajność pracy natomiast jest czynnikiem, który również wpływa na wyniki finansowe przedsiębiorstwa. Ta druga kategoria, to często niby nie znacząca, ale przez dłuższy okras czasu i szczególnie w dużych przedsiębiorstwach chodzi o naprawdę znaczące sumy pieniężne.
Źródła statystyki są podane, np. Raport: Anomia pracownicza w Polsce 2012. Skala oszustw i kradzieży w firmach.Ten post został edytowany przez Autora dnia 22.08.13 o godzinie 12:26
Piotr K.

Piotr K. "Żyj i daj żyć
innym"

Temat: Co zrobić, by pracownicy byli zadowoleni?

Andrzej L.:
Jan K.:

Pytanie: Co jeszcze może zrobić Twój szef abyś był zadowolony z pracy w jego zespole?
Ja mysle, ze po prostu dac godziwa pensje.
Bez calej listy dyrdymalow, ktore wymienil autor cytowanego wyzej ''artykulu''.

Aż tak proste to to nie jest.

Przede wszystkim, pracowników (przynajmniej w Polsce) trzeba nieustannie pilnować i kontrolować.

A.
jedno drugiego ie wyklucza a wręcz powinno się uzupelniac
Piotr K.

Piotr K. "Żyj i daj żyć
innym"

Temat: Co zrobić, by pracownicy byli zadowoleni?

Edmund J S.:
@Jan Konradowicz. A co Pana mniemaniem jest "godziwą pensją'?
z innej grupy:
Godna pensja czyli ile? Tyle zeby starczylo na godne zycie;-) Czyli rata kredytowa za mieszkanie(zyc przeciez gdzies trezba wiec to nie luksus ale standard), oplata czynszu wraz z mediami, koszty wychowania dziecka/ci (w zaleznosci od wieku: pieluchy, kaszki,zabawki, mleka w proszku, sloiczki a potem przedszkole, szkola i zajecia dodatkowe itd), pewna kwota na rozrywki kulturalne(kino,internet,TV, teatr,ksiazka,sport itp),rezerwa na opieke medyczna(jak wiadomo NFZ nie wystarcza),rezerwa na wczasy(nie musi to byc od razu Tajlandia czy Ameryka Pld ale chocby zmian miejsca wewnatrz kraju zamieszkania). Doliczcie do tego wyzywienie,higiene i chemie gospodarcza i macie godna pensje;-). Aha przydalaby sie jeszcze jakas kwota na oszczedzanie na emeryture bo na ZUS nie ma co liczyc;-)

więcej:http://www.goldenline.pl/forum/2259008/godna-pensja-cz...
To co uważa pracownik, czy to co ustala rynek?
Pyta się Pan w temacie o zadowolenie pracowników;-))

Stan K.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Benny K.

Benny K. Iluzjonista "Nie
słowa lecz czyny
mówią prawdę"-własne

Temat: Co zrobić, by pracownicy byli zadowoleni?

Stan K.:
Obiecac mu po smierci zycie w raju
nie mało ich ma to na ziemi podczas życia
tyle że większość ich to pierwsze a mniej liczni te drugie



Wyślij zaproszenie do