Janusz K.

Janusz K. Ekspert rozwoju i
przyszłości firm,
struktur, systemów
or...

Temat: Co znaczy - myśleć jak menedżer?

Czym wyróżnia się menedżer skuteczny?
Bartłomiej Juszczyk

Bartłomiej Juszczyk dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...

Temat: Co znaczy - myśleć jak menedżer?

Krótko, bo i pytanie krótkie :)

Przekładający decyzje i plany na konkretne działanie.
Janusz K.

Janusz K. Ekspert rozwoju i
przyszłości firm,
struktur, systemów
or...

Temat: Co znaczy - myśleć jak menedżer?

To chyba tylko jeden z wymiarów myślenia i działalności..
Jak buduje te plany, jak przygotowuje decyzje?

To, o czym piszesz, to chyba myślenie na sposób operacyjny - dotyczy zarządzania zmianą....(?)

konto usunięte

Temat: Co znaczy - myśleć jak menedżer?

Pośród menedżerów w ogóle?

:-) Skutecznością...
Dorota G.

Dorota G. Senior Designer

Temat: Co znaczy - myśleć jak menedżer?

Skutecznie zarzadzajacy marka, produktem lub usluga, w ten sposob, ze sprzedaz wzrasta :-)) tak mnie sie wydaje :-)

Tak a'propos menadzera, ostatnio widzialam cos takiego jak office manager.. czy to sekretarka?? asystentka?? dlaczego nie mozna normalnie nazwac rzeczy po imieniu?

manager to wlasciwie kierownik, ale teraz to mamy i kierownikow i managerow? ciekawe czy jest jakas roznica w kwalifikacjach?
Bartłomiej Juszczyk

Bartłomiej Juszczyk dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...

Temat: Co znaczy - myśleć jak menedżer?

Janusz, naturalnie, że to tylko jeden z wymiarów skuteczności, ale też i trudno w dwóch zdaniach chyba opisac tak szeroki zakres działania jaki ma menedżer firmy :)

Zmiana w organizacji jest wpisana w jej rozwój i jest wręcz koniecznością zatem - tak rozumując, również.

konto usunięte

Temat: Co znaczy - myśleć jak menedżer?

Jeśli zgodzicie się Państwo, że menedżer ma odpowiedzieć (w działaniu) na pytanie "Jak TO zrobić?" - gdzie TO dane jest przez ludzi z wyższego szczebla zarządzania - to pomiar jego skuteczności staje się prosty. Przynajmniej od poziomu 'niedostatecznie' do 'celująco'. Powyżej tego są już tylko różnice jakościowe....
Janusz K.

Janusz K. Ekspert rozwoju i
przyszłości firm,
struktur, systemów
or...

Temat: Co znaczy - myśleć jak menedżer?

Zadając pytanie miałem na myśli najwyższy szczebel zarządzania - niech to będzie CEO... ;-)

Chodzi więc nie tylko o odpowiedzi na pytania, ale także o ich stawianie..

konto usunięte

Temat: Co znaczy - myśleć jak menedżer?

Janusz K.:Zadając pytanie miałem na myśli najwyższy szczebel zarządzania - niech to będzie CEO... ;-)

Chodzi więc nie tylko o odpowiedzi na pytania, ale także o ich stawianie..


CEO jest nadal wykonawcą - dopiero wspólnik (no, powiedzmy - rada nadzorcza) ma jakościowo inną rolę. Ale zgadzam się - im wyższy szczebel, tym większy udział stawiania pytań szczegółowych.

Obiektywnej miary w tym względzie nie widzę. Tylko poziom zadowolenia rady nadzorczej/wspólników mierzony nagrodą roczną. :-)


Piotr Skulski edytował(a) ten post dnia 19.02.07 o godzinie 15:27
Janusz K.

Janusz K. Ekspert rozwoju i
przyszłości firm,
struktur, systemów
or...

Temat: Co znaczy - myśleć jak menedżer?

Wie Pan, Panie Piotrze - jeśli wspólnik albo rada nadzorcza zacznie się wtrącać do zarządzania - to już zaczyna być niedobrze....
Ireneusz B.

Ireneusz B. Lubuski Zarząd
Melioracji i
Urządzeń Wodnych

Temat: Co znaczy - myśleć jak menedżer?

Janusz K.:Czym wyróżnia się menedżer skuteczny?


Witam

Zrównoważonym rozwojem tego czym zarządza.

Pozdrawiam
I.B.
Daniel Studzinski

Daniel Studzinski Electronic
Packaging, Plating,
TSV,

Temat: Co znaczy - myśleć jak menedżer?

komunikacją.

być w stanie motywować, kierować, decydować i siać zaufanie wokół siebie. bez znajomości podstaw komunikacji jest to bardzo trudne zadanie.

konto usunięte

Temat: Co znaczy - myśleć jak menedżer?

Janusz K.:Wie Pan, Panie Piotrze - jeśli wspólnik albo rada nadzorcza zacznie się wtrącać do zarządzania - to już zaczyna być niedobrze....


Dlatego nagroda jest roczna, a nie miesięczna.

Temat: Co znaczy - myśleć jak menedżer?

Daniel S.:komunikacją.

być w stanie motywować, kierować, decydować i siać zaufanie wokół siebie. bez znajomości podstaw komunikacji jest to bardzo trudne zadanie.


Czy to nie ciekawe, że tak niewiele osób dostrzega potęgę poprawnej komunikacji? Trochę odbiegnę od tematu - wybaczcie - ale cytując 37signals: projekty nie umierają z braku wykresów Gantta, raportów, statystyk, zestawień, dokumentów. Projekty umierają z braku komunikacji.
Grzegorz B.

Grzegorz B. Metrohouse, E4Ex

Temat: Co znaczy - myśleć jak menedżer?

"Manager ubiera się u Prady" ;)


pozdrawiam Państwa serdecznie


konto usunięte

Temat: Co znaczy - myśleć jak menedżer?

Piotr S.:Pośród menedżerów w ogóle?

:-) Skutecznością...


Ja to chciałem tak skomentować, Pan był pierwszy jednak... ;)

Więc pozostaje jedynie racji przyznanie :)

pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Co znaczy - myśleć jak menedżer?

Janusz K.:Wie Pan, Panie Piotrze - jeśli wspólnik albo rada nadzorcza zacznie się wtrącać do zarządzania - to już zaczyna być niedobrze....


Oj... Nie zgodzę się. RN gra rolę "zdrowego rozsądku" czasem... A z doświadczenia to wiem. Poza tym zmusza do uzasadnienia "pop up ideas", które jakże często się pojawiają u niektórych zarządów...


Wojciech Męciński edytował(a) ten post dnia 20.02.07 o godzinie 00:18

konto usunięte

Temat: Co znaczy - myśleć jak menedżer?

Grzegorz B.:"Manager ubiera się u Prady" ;)


pozdrawiam Państwa serdecznie




Coś w tym jest ;)

A ten film oglądałem z otwartymi ustami. Jakbym to gdzieś już widział, doświadczał ;)

A i ja Pana pozdrawiam :)


Wojciech Męciński edytował(a) ten post dnia 20.02.07 o godzinie 00:21
Janusz K.

Janusz K. Ekspert rozwoju i
przyszłości firm,
struktur, systemów
or...

Temat: Co znaczy - myśleć jak menedżer?

Tomasz S.:
Daniel S.:komunikacją.

być w stanie motywować, kierować, decydować i siać zaufanie wokół siebie. bez znajomości podstaw komunikacji jest to bardzo trudne zadanie.


Czy to nie ciekawe, że tak niewiele osób dostrzega potęgę poprawnej komunikacji? Trochę odbiegnę od tematu - wybaczcie - ale cytując 37signals: projekty nie umierają z braku wykresów Gantta, raportów, statystyk, zestawień, dokumentów. Projekty umierają z braku komunikacji.


_________________

Masz absolutną rację w tym, że komunikacja - w tym wypadku wewnętrzna - jest nie tylko niedoceniana, ale wręcz lekceważona...
Obserwuję rozwój nauki o organizacji już od ładnych kilkudziesięciu lat... Uczę sie tego systematycznie, gromadząc nie tylko wiedzę i doświadczenie, ale także budując hipotezy i prognozy.
Dzisiejsze organizacje nie są tymi, o których ich menedżerowie uczyli się 10 lat temu, tak jak i świat nie jest ten sam.
Dzisiejszy pracownik też jest inny - jest bardziej edukowany, ma inne potrzeby informacyjne, wymaga innego motywowania.
Wydaje mi się, że nawet specjaliści od komunikacji nie doceniają dynamiki procesów zmian otoczenia firm - co powinno skutkować zmianami we wnętrzu, zwłaszcza w zarządzaniu.
To, o czym piszesz, to bardzo ważny fragment kooperacyjnego sposobu myślenia menedżera - służącego zarządzaniu relacjami...
Daniel Studzinski

Daniel Studzinski Electronic
Packaging, Plating,
TSV,

Temat: Co znaczy - myśleć jak menedżer?

w latach 60ych management toczył walkę o jakość. lata 70ych to walka o produktywność. lata 80te to lata automatyzacji. w 90ych to wyścig o komputeryzacje. teraz toczy się wyścig o informacje. management się zawsze dostosowywał do panującego środowiska. walka o pobór informacji i jej efektywną dystrybucje w firmach jest tym faktorem selekcyjnym między firmami które na rynku będą mieć sukces. management który nie jest w stanie zaproponować pracownikom atrakcyjną prace ma problemy ze znalezieniem wysoko kwalifikowanych pracowników. management który nie jest w stanie utrzymać środowiska pracy na wysokim poziomie komunikacji nie jest w stanie swoich najważniejszych pracowników przytrzymać w firmie na długi czas.

z doświadczenia wiem o pracownikach należących do najlepszych na rynku pracy którzy pomimo finansowo lepszych ofert pracy zostają w obecnej firmie tylko z powodu bardzo dobrze funkcjonującego środowiska komunikacji. od tego jest management odpowiedzialny. management jest odpowiedzialny za "kulturę firmową" i w niej panujący styl komunikacji. i to jest jedno z najtrudniejszych zadań. wątpię czy ktokolwiek dzisiaj jest w stanie bez odpowiedzialnego szkolnictwa te zadanie podjąć.

jeśli spojrzymy jaki procent managementu się w tym kierunku kształci możemy prosto odpowiedzieć na pytanie dlaczego jest komunikacja w firmach tak często lekceważona.


Daniel Studzinski edytował(a) ten post dnia 20.02.07 o godzinie 20:38



Wyślij zaproszenie do