Janusz
K.
Ekspert rozwoju i
przyszłości firm,
struktur, systemów
or...
Bartłomiej
Juszczyk
dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...
Temat: Co znaczy - myśleć jak menedżer?
Krótko, bo i pytanie krótkie :)Przekładający decyzje i plany na konkretne działanie.
Janusz
K.
Ekspert rozwoju i
przyszłości firm,
struktur, systemów
or...
Temat: Co znaczy - myśleć jak menedżer?
To chyba tylko jeden z wymiarów myślenia i działalności..Jak buduje te plany, jak przygotowuje decyzje?
To, o czym piszesz, to chyba myślenie na sposób operacyjny - dotyczy zarządzania zmianą....(?)
konto usunięte
Temat: Co znaczy - myśleć jak menedżer?
Pośród menedżerów w ogóle?:-) Skutecznością...
Dorota G. Senior Designer
Temat: Co znaczy - myśleć jak menedżer?
Skutecznie zarzadzajacy marka, produktem lub usluga, w ten sposob, ze sprzedaz wzrasta :-)) tak mnie sie wydaje :-)Tak a'propos menadzera, ostatnio widzialam cos takiego jak office manager.. czy to sekretarka?? asystentka?? dlaczego nie mozna normalnie nazwac rzeczy po imieniu?
manager to wlasciwie kierownik, ale teraz to mamy i kierownikow i managerow? ciekawe czy jest jakas roznica w kwalifikacjach?
Bartłomiej
Juszczyk
dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...
Temat: Co znaczy - myśleć jak menedżer?
Janusz, naturalnie, że to tylko jeden z wymiarów skuteczności, ale też i trudno w dwóch zdaniach chyba opisac tak szeroki zakres działania jaki ma menedżer firmy :)Zmiana w organizacji jest wpisana w jej rozwój i jest wręcz koniecznością zatem - tak rozumując, również.
konto usunięte
Temat: Co znaczy - myśleć jak menedżer?
Jeśli zgodzicie się Państwo, że menedżer ma odpowiedzieć (w działaniu) na pytanie "Jak TO zrobić?" - gdzie TO dane jest przez ludzi z wyższego szczebla zarządzania - to pomiar jego skuteczności staje się prosty. Przynajmniej od poziomu 'niedostatecznie' do 'celująco'. Powyżej tego są już tylko różnice jakościowe....
Janusz
K.
Ekspert rozwoju i
przyszłości firm,
struktur, systemów
or...
Temat: Co znaczy - myśleć jak menedżer?
Zadając pytanie miałem na myśli najwyższy szczebel zarządzania - niech to będzie CEO... ;-)Chodzi więc nie tylko o odpowiedzi na pytania, ale także o ich stawianie..
konto usunięte
Temat: Co znaczy - myśleć jak menedżer?
Janusz K.:Zadając pytanie miałem na myśli najwyższy szczebel zarządzania - niech to będzie CEO... ;-)
Chodzi więc nie tylko o odpowiedzi na pytania, ale także o ich stawianie..
CEO jest nadal wykonawcą - dopiero wspólnik (no, powiedzmy - rada nadzorcza) ma jakościowo inną rolę. Ale zgadzam się - im wyższy szczebel, tym większy udział stawiania pytań szczegółowych.
Obiektywnej miary w tym względzie nie widzę. Tylko poziom zadowolenia rady nadzorczej/wspólników mierzony nagrodą roczną. :-)
Piotr Skulski edytował(a) ten post dnia 19.02.07 o godzinie 15:27
Janusz
K.
Ekspert rozwoju i
przyszłości firm,
struktur, systemów
or...
Temat: Co znaczy - myśleć jak menedżer?
Wie Pan, Panie Piotrze - jeśli wspólnik albo rada nadzorcza zacznie się wtrącać do zarządzania - to już zaczyna być niedobrze....
Ireneusz
B.
Lubuski Zarząd
Melioracji i
Urządzeń Wodnych
Temat: Co znaczy - myśleć jak menedżer?
Janusz K.:Czym wyróżnia się menedżer skuteczny?
Witam
Zrównoważonym rozwojem tego czym zarządza.
Pozdrawiam
I.B.
Daniel
Studzinski
Electronic
Packaging, Plating,
TSV,
Temat: Co znaczy - myśleć jak menedżer?
komunikacją.być w stanie motywować, kierować, decydować i siać zaufanie wokół siebie. bez znajomości podstaw komunikacji jest to bardzo trudne zadanie.
konto usunięte
Temat: Co znaczy - myśleć jak menedżer?
Janusz K.:Wie Pan, Panie Piotrze - jeśli wspólnik albo rada nadzorcza zacznie się wtrącać do zarządzania - to już zaczyna być niedobrze....
Dlatego nagroda jest roczna, a nie miesięczna.
Tomasz Staniak Klik klik
Temat: Co znaczy - myśleć jak menedżer?
Daniel S.:komunikacją.
być w stanie motywować, kierować, decydować i siać zaufanie wokół siebie. bez znajomości podstaw komunikacji jest to bardzo trudne zadanie.
Czy to nie ciekawe, że tak niewiele osób dostrzega potęgę poprawnej komunikacji? Trochę odbiegnę od tematu - wybaczcie - ale cytując 37signals: projekty nie umierają z braku wykresów Gantta, raportów, statystyk, zestawień, dokumentów. Projekty umierają z braku komunikacji.
Grzegorz B. Metrohouse, E4Ex
Temat: Co znaczy - myśleć jak menedżer?
"Manager ubiera się u Prady" ;)pozdrawiam Państwa serdecznie
konto usunięte
Temat: Co znaczy - myśleć jak menedżer?
Piotr S.:Pośród menedżerów w ogóle?
:-) Skutecznością...
Ja to chciałem tak skomentować, Pan był pierwszy jednak... ;)
Więc pozostaje jedynie racji przyznanie :)
pozdrawiam
konto usunięte
Temat: Co znaczy - myśleć jak menedżer?
Janusz K.:Wie Pan, Panie Piotrze - jeśli wspólnik albo rada nadzorcza zacznie się wtrącać do zarządzania - to już zaczyna być niedobrze....
Oj... Nie zgodzę się. RN gra rolę "zdrowego rozsądku" czasem... A z doświadczenia to wiem. Poza tym zmusza do uzasadnienia "pop up ideas", które jakże często się pojawiają u niektórych zarządów...
Wojciech Męciński edytował(a) ten post dnia 20.02.07 o godzinie 00:18
konto usunięte
Temat: Co znaczy - myśleć jak menedżer?
Grzegorz B.:"Manager ubiera się u Prady" ;)
pozdrawiam Państwa serdecznie
Coś w tym jest ;)
A ten film oglądałem z otwartymi ustami. Jakbym to gdzieś już widział, doświadczał ;)
A i ja Pana pozdrawiam :)
Wojciech Męciński edytował(a) ten post dnia 20.02.07 o godzinie 00:21
Janusz
K.
Ekspert rozwoju i
przyszłości firm,
struktur, systemów
or...
Temat: Co znaczy - myśleć jak menedżer?
Tomasz S.:Daniel S.:komunikacją.
być w stanie motywować, kierować, decydować i siać zaufanie wokół siebie. bez znajomości podstaw komunikacji jest to bardzo trudne zadanie.
Czy to nie ciekawe, że tak niewiele osób dostrzega potęgę poprawnej komunikacji? Trochę odbiegnę od tematu - wybaczcie - ale cytując 37signals: projekty nie umierają z braku wykresów Gantta, raportów, statystyk, zestawień, dokumentów. Projekty umierają z braku komunikacji.
_________________
Masz absolutną rację w tym, że komunikacja - w tym wypadku wewnętrzna - jest nie tylko niedoceniana, ale wręcz lekceważona...
Obserwuję rozwój nauki o organizacji już od ładnych kilkudziesięciu lat... Uczę sie tego systematycznie, gromadząc nie tylko wiedzę i doświadczenie, ale także budując hipotezy i prognozy.
Dzisiejsze organizacje nie są tymi, o których ich menedżerowie uczyli się 10 lat temu, tak jak i świat nie jest ten sam.
Dzisiejszy pracownik też jest inny - jest bardziej edukowany, ma inne potrzeby informacyjne, wymaga innego motywowania.
Wydaje mi się, że nawet specjaliści od komunikacji nie doceniają dynamiki procesów zmian otoczenia firm - co powinno skutkować zmianami we wnętrzu, zwłaszcza w zarządzaniu.
To, o czym piszesz, to bardzo ważny fragment kooperacyjnego sposobu myślenia menedżera - służącego zarządzaniu relacjami...
Daniel
Studzinski
Electronic
Packaging, Plating,
TSV,
Temat: Co znaczy - myśleć jak menedżer?
w latach 60ych management toczył walkę o jakość. lata 70ych to walka o produktywność. lata 80te to lata automatyzacji. w 90ych to wyścig o komputeryzacje. teraz toczy się wyścig o informacje. management się zawsze dostosowywał do panującego środowiska. walka o pobór informacji i jej efektywną dystrybucje w firmach jest tym faktorem selekcyjnym między firmami które na rynku będą mieć sukces. management który nie jest w stanie zaproponować pracownikom atrakcyjną prace ma problemy ze znalezieniem wysoko kwalifikowanych pracowników. management który nie jest w stanie utrzymać środowiska pracy na wysokim poziomie komunikacji nie jest w stanie swoich najważniejszych pracowników przytrzymać w firmie na długi czas.z doświadczenia wiem o pracownikach należących do najlepszych na rynku pracy którzy pomimo finansowo lepszych ofert pracy zostają w obecnej firmie tylko z powodu bardzo dobrze funkcjonującego środowiska komunikacji. od tego jest management odpowiedzialny. management jest odpowiedzialny za "kulturę firmową" i w niej panujący styl komunikacji. i to jest jedno z najtrudniejszych zadań. wątpię czy ktokolwiek dzisiaj jest w stanie bez odpowiedzialnego szkolnictwa te zadanie podjąć.
jeśli spojrzymy jaki procent managementu się w tym kierunku kształci możemy prosto odpowiedzieć na pytanie dlaczego jest komunikacja w firmach tak często lekceważona.
Daniel Studzinski edytował(a) ten post dnia 20.02.07 o godzinie 20:38
Podobne tematy
-
GL - Ogólne » Jak zdobyć pierwszego klienta? -
-
GL - Ogólne » Jak kupić oprogramowanie z zagranicy np. z USA? -
-
GL - Ogólne » Jak się wzbogacić na środkach unijnych -
-
GL - Ogólne » jak wymyślamy chorobę -
-
GL - Ogólne » Jak się kształtują zarobki na koloniach? -
-
GL - Ogólne » "Nie idziesz na studia, jak to ? - teraz każdy studiuje" -
-
GL - Ogólne » Jak budować kontakty? -
-
GL - Ogólne » Jak teraz zwalniają z pracy -
-
GL - Ogólne » dlaczego "Kradną jak najęci"? -
-
GL - Ogólne » "Jak odebrac to wszystkim" czyli temat emerytur -
Następna dyskusja: