Jarek G.

Jarek G. Placematic - GIS,
Geomarketing&Spatia
Business
Intelligence

Temat: Nowe dane definiujące potencjał konsumencki - GfK Micro Grid

GfK Micro Grid to produkt opracowany wspólnie przez firmy GfK Polonia i WIGeoGIS. Produkt oferuje sobą podział Polski na małe i niezależne jednostki analityczne, który umożliwia wykonywanie szczegółowych analiz potencjału konsumenckiego. Podobne dane są od wielu lat dostępne na rynkach niemieckim i austriackim i znajdują zastosowanie u wielu naszych klientów.

Idea GfK Micro Grid opiera się na trzech elementach:

1. siatce kwadratów, tworzącej szczegółowy terytorialny podział kraju. Jednostkę analityczną stanowi oczko siatki - kwadrat o wybranym boku 125m / 250m / 500m lub 1000 m. Siatka dostępna jest w postaci warstwy wektorowej: *shp, *tab, *Regiograph GfK
2. twardych danych, opisujących potencjał demograficzny mieszkańców, takich jak:

- liczba mieszkańców w podziale na wiek
- liczba kobiet i mężczyzna w rozbiciu na grupy wiekowe
- liczba mieszkań
- liczba budynków jedno/wielorodzinnych

oraz opcjonalnie

- liczba sklepów, aptek, banków itp.

3. danych szacowanych przez GfK o potencjale ekonomicznym mieszkańców:

- Ogólna Siła Nabywcza
- Siła Nabywcza dla Handlu Detalicznego

Chcących uzyskać więcej informacji na temat absolutnej nowości w zakresie danych geomarketingowych zachęcamy do kontaktu z firmą WIGeoGIS lub GfK Polonia.
Łukasz Kowalski

Łukasz Kowalski geograf
społeczno-ekonomiczn
y

Temat: Nowe dane definiujące potencjał konsumencki - GfK Micro Grid

A skąd Państwo uzyskali tak szczegółowe dane demograficzne i ekonomiczne dla całej Polski?
Jarek G.

Jarek G. Placematic - GIS,
Geomarketing&Spatia
Business
Intelligence

Temat: Nowe dane definiujące potencjał konsumencki - GfK Micro Grid

Witam,

podstawowym źródłem danych demograficznych jest MSWiA (stan październik 2010) wzbogacane o dane z innych źródeł.

Jeśli chodzi o dane o sile nabywczej, to podstawowym źródłem są rozmaite dane konsumenckie pozyskiwane z wielu źródeł. Metodyka opracowana została w głównej mierze poprzez niemieckie GfK.

pozdrawiam,
jarek
Piotr T.

Piotr T. programista GIS,
analityk GIS,
(www.cgis.pl)

Temat: Nowe dane definiujące potencjał konsumencki - GfK Micro Grid

Jarek G.:
1. siatce kwadratów, tworzącej szczegółowy terytorialny podział kraju. Jednostkę analityczną stanowi oczko siatki - kwadrat o wybranym boku 125m / 250m / 500m lub 1000 m. Siatka dostępna jest w postaci warstwy wektorowej: *shp, *tab,

A czemu nie na sześciokątach (plaster miodu)?
Jarek G.

Jarek G. Placematic - GIS,
Geomarketing&Spatia
Business
Intelligence

Temat: Nowe dane definiujące potencjał konsumencki - GfK Micro Grid

Piotr Tracz:
Jarek G.:
1. siatce kwadratów, tworzącej szczegółowy terytorialny podział kraju. Jednostkę analityczną stanowi oczko siatki - kwadrat o wybranym boku 125m / 250m / 500m lub 1000 m. Siatka dostępna jest w postaci warstwy wektorowej: *shp, *tab,

A czemu nie na sześciokątach (plaster miodu)?

Ponieważ siatka kwadratów będzie w myśl dyrektywy unijnej obowiązkowa od roku 2013 (dla GUS itd.).

Poza tym mamy ten produkt od lat w Austrii, Niemczech i na Węgrzech i jest jednym z najczęściej nabywanych produktów w tym zakresie.

Pozdrawiam,
Jarek
Dominik Mikiewicz

Dominik Mikiewicz maps made easy,
www.cartomatic.pl ||
cartoninjas.net

Temat: Nowe dane definiujące potencjał konsumencki - GfK Micro Grid

z ciekawości - siatka zgodna z pełnymi km układu 92?
Piotr T.

Piotr T. programista GIS,
analityk GIS,
(www.cgis.pl)

Temat: Nowe dane definiujące potencjał konsumencki - GfK Micro Grid

Jarek G.:
Piotr Tracz:
A czemu nie na sześciokątach (plaster miodu)?

Ponieważ siatka kwadratów będzie w myśl dyrektywy unijnej obowiązkowa od roku 2013 (dla GUS itd.).

Tego nie wiedziałem. Mnie na studiach uczono, że najbardziej reprezentatywny jest sześciokąt (stad moje pytanie)...Piotr Tracz edytował(a) ten post dnia 28.02.11 o godzinie 12:30
Jarek G.

Jarek G. Placematic - GIS,
Geomarketing&Spatia
Business
Intelligence

Temat: Nowe dane definiujące potencjał konsumencki - GfK Micro Grid

Dominik Mikiewicz:
z ciekawości - siatka zgodna z pełnymi km układu 92?

Nie:)

Dostępny w projekcji WGS84 i naszej WIGeoEU oraz ETRS89 (projekcja zgodna z dyrektywą, o której wspominałem).

Pokrycie: cała Polska, bez zgodności km jakiegokolwiek układu.
Łukasz Kowalski

Łukasz Kowalski geograf
społeczno-ekonomiczn
y

Temat: Nowe dane definiujące potencjał konsumencki - GfK Micro Grid

A właśnie, w oparciu o jakie dane była szacowana siła nabywcza (ta ogólna i handlu detalicznego)?

Wiem, że hipermarkety i duże sklepy pytają o kody pocztowe, ale mniejsze sklepy już tego nie robią. Też ich sprzedaż przecież nie obejmuje tylko najbliższej okolicy, bo mogą być położone w pobliżu ciągów komunikacyjnych.

Inne dane, nie są dostepne na tak szczegółowym poziomie.
Jarek G.

Jarek G. Placematic - GIS,
Geomarketing&Spatia
Business
Intelligence

Temat: Nowe dane definiujące potencjał konsumencki - GfK Micro Grid

Siła nabywcza od lat jest liczona metodą opracowaną w Niemczech i to niemieckie GfK pozyskuje dane z polskiego rynku (i reszty Europy) na ten temat.

Na temat metodyki proszę więc zgłosić się bezpośrednio do GfK.

Następna dyskusja:

dane demograficzne




Wyślij zaproszenie do