Jarek
G.
Placematic - GIS,
Geomarketing&Spatia
Business
Intelligence
Temat: Nowe dane definiujące potencjał konsumencki - GfK Micro Grid
GfK Micro Grid to produkt opracowany wspólnie przez firmy GfK Polonia i WIGeoGIS. Produkt oferuje sobą podział Polski na małe i niezależne jednostki analityczne, który umożliwia wykonywanie szczegółowych analiz potencjału konsumenckiego. Podobne dane są od wielu lat dostępne na rynkach niemieckim i austriackim i znajdują zastosowanie u wielu naszych klientów.Idea GfK Micro Grid opiera się na trzech elementach:
1. siatce kwadratów, tworzącej szczegółowy terytorialny podział kraju. Jednostkę analityczną stanowi oczko siatki - kwadrat o wybranym boku 125m / 250m / 500m lub 1000 m. Siatka dostępna jest w postaci warstwy wektorowej: *shp, *tab, *Regiograph GfK
2. twardych danych, opisujących potencjał demograficzny mieszkańców, takich jak:
- liczba mieszkańców w podziale na wiek
- liczba kobiet i mężczyzna w rozbiciu na grupy wiekowe
- liczba mieszkań
- liczba budynków jedno/wielorodzinnych
oraz opcjonalnie
- liczba sklepów, aptek, banków itp.
3. danych szacowanych przez GfK o potencjale ekonomicznym mieszkańców:
- Ogólna Siła Nabywcza
- Siła Nabywcza dla Handlu Detalicznego
Chcących uzyskać więcej informacji na temat absolutnej nowości w zakresie danych geomarketingowych zachęcamy do kontaktu z firmą WIGeoGIS lub GfK Polonia.