Jarek
G.
Placematic - GIS,
Geomarketing&Spatia
Business
Intelligence
Temat: może tak rozwinąć dyskusje oraz grupę...
Witam wszystkich,na razie jest nas w tej grupie dość mało. Celem grupy miała być wymiana doświadczeń w zakresie geomarketingu i analiz mapowych, dyskusja na temat dostępnych na rynku rozwiązań, ich negatywnych i pozytywnych aspektach, stanowiskach pracy. Tymczasem osób stosujących analizy biznesowe, geo spatial business intelligence, na codzień spotykających się bezpośrednio z problematyką jest tu jednak jak na lekarstwo.
Niektórym słowo geomarketing jest zupełnie obce. A stanowisk w firmach z branży bankowej, ubezpieczeń, sieci handlowych, telekomunikacji czy branży farmaceutycznej w firmach na zachodzie stosujących geomarketing jest przynajmniej kilka. Od marketingu, przez ekspansję, po controlling sprzedaży czy sam management. Zautomatyzowane raporty na mapach to nietylko \"coś więcej\" niż tabelki z Business Intelligence. To coś zdecydowanie więcej.
Wielu osobom nie powinien być obcy termin Return On Investement (w skrócie ROI). Na przykładzie moich wdrożeń i opinii naszych klientów koszty wdrożenia takich rozwiązań są niewspółmiernie niskie w stosunku do błędnych decyzji (np. otwarcie sklepu w niekorzystnej lokalizacji) podejmowanych często przez przedsiębiorców. W Polsce wolimy jednak oszczędzać, co często bywa złudne - firmy często podejmują decyzje błędne, a kolejne głowy na stanowiskach lecą. Mapa mówi więcej niż 1000 tabel...
Co sądzicie o danych dostępnych na rynku polskim. Jakie dane demograficzne są według Was bardziej poprawne. Jakie są opinie na temat poszczególnych dostawców.
Może uda się rozwinąć grupę, zapraszając ludzi zainteresowanych a jednocześnie niedoinformowanych, jeśli takich znacie. A dlaczego sami tu trafiliście? Skąd zainteresowanie geomarketingiem?
Pozdrawiam.
Jarek vel JimmyJarek Giero edytował(a) ten post dnia 28.06.10 o godzinie 23:51