Jarek G.

Jarek G. Placematic - GIS,
Geomarketing&Spatia
Business
Intelligence

Temat: może tak rozwinąć dyskusje oraz grupę...

Witam wszystkich,

na razie jest nas w tej grupie dość mało. Celem grupy miała być wymiana doświadczeń w zakresie geomarketingu i analiz mapowych, dyskusja na temat dostępnych na rynku rozwiązań, ich negatywnych i pozytywnych aspektach, stanowiskach pracy. Tymczasem osób stosujących analizy biznesowe, geo spatial business intelligence, na codzień spotykających się bezpośrednio z problematyką jest tu jednak jak na lekarstwo.

Niektórym słowo geomarketing jest zupełnie obce. A stanowisk w firmach z branży bankowej, ubezpieczeń, sieci handlowych, telekomunikacji czy branży farmaceutycznej w firmach na zachodzie stosujących geomarketing jest przynajmniej kilka. Od marketingu, przez ekspansję, po controlling sprzedaży czy sam management. Zautomatyzowane raporty na mapach to nietylko \"coś więcej\" niż tabelki z Business Intelligence. To coś zdecydowanie więcej.

Wielu osobom nie powinien być obcy termin Return On Investement (w skrócie ROI). Na przykładzie moich wdrożeń i opinii naszych klientów koszty wdrożenia takich rozwiązań są niewspółmiernie niskie w stosunku do błędnych decyzji (np. otwarcie sklepu w niekorzystnej lokalizacji) podejmowanych często przez przedsiębiorców. W Polsce wolimy jednak oszczędzać, co często bywa złudne - firmy często podejmują decyzje błędne, a kolejne głowy na stanowiskach lecą. Mapa mówi więcej niż 1000 tabel...

Co sądzicie o danych dostępnych na rynku polskim. Jakie dane demograficzne są według Was bardziej poprawne. Jakie są opinie na temat poszczególnych dostawców.
Może uda się rozwinąć grupę, zapraszając ludzi zainteresowanych a jednocześnie niedoinformowanych, jeśli takich znacie. A dlaczego sami tu trafiliście? Skąd zainteresowanie geomarketingiem?

Pozdrawiam.
Jarek vel JimmyJarek Giero edytował(a) ten post dnia 28.06.10 o godzinie 23:51

konto usunięte

Temat: może tak rozwinąć dyskusje oraz grupę...

Jarek Giero:
Może uda się rozwinąć grupę, zapraszając ludzi
zainteresowanych a jednocześnie niedoinformowanych, jeśli takich
znacie.

No ja jestem zainteresowany i niedoinformowany ;->
A dlaczego sami tu trafiliście? Skąd zainteresowanie
geomarketingiem?

Geomarketing interesował mnie od dość dawna, ale jakoś do tej pory nie miałem okazji, żeby zgłębić ten temat. Wszystko wskazuje jednak na to, że wreszcie się to zmieni. Na chwilę obecną szukam wszelkich informacji na ten temat i przypadkiem trafiłem tutaj. Mam nadzieję, że ta grupa się w końcu trochę rozrusza...

Pozdrawiam!
Jacek Małańczuk

Jacek Małańczuk geodeta uprawniony

Temat: może tak rozwinąć dyskusje oraz grupę...

Dzień dobry,
Jarek Giero:
A dlaczego sami tu trafiliście? Skąd zainteresowanie geomarketingiem?
do mnie trafił znajomy z pomysłem wspierania Rady pewnej Gminy w zakresie prowadzenia małej przedsiębiorczości - sprawdzenie dostępności i optymalizacja obiektów handlowych + miejsca parkingowe. To raczej podpada pod geomarketing. Niestety chwilowo nie mieliśmy jakoś wystarczającej motywacji żeby sie tym faktycznie zająć ale taka tematyka jest ciekawa.
Jacek
Jarek G.

Jarek G. Placematic - GIS,
Geomarketing&Spatia
Business
Intelligence

Temat: może tak rozwinąć dyskusje oraz grupę...

Jacek Małańczuk:
Dzień dobry,
Jarek Giero:
A dlaczego sami tu trafiliście? Skąd zainteresowanie geomarketingiem?
do mnie trafił znajomy z pomysłem wspierania Rady pewnej Gminy w zakresie prowadzenia małej przedsiębiorczości - sprawdzenie dostępności i optymalizacja obiektów handlowych + miejsca parkingowe. To raczej podpada pod geomarketing. Niestety chwilowo nie mieliśmy jakoś wystarczającej motywacji żeby sie tym faktycznie zająć ale taka tematyka jest ciekawa.
Jacek

Dokładnie, jeśli chodzi o gminy geomarketig ma właśnie takie zastosowania:

- jak rozmieścić np. śmietniki
- parkingi

biorąc pod uwagę, gdzie mieszka ile ludzi - analizując to wszystko na mikroregionach, np. rejonach statystycznych lub siatce kwadratów 1km x 1km.

Tak właśnie wykorzystywane są nasze narzędzia w gminach na zachodzie:)

Pozdrawiam.
Jarek
Piotr Sztompke

Piotr Sztompke Student, Collegium
Civitas

Temat: może tak rozwinąć dyskusje oraz grupę...

Witam,
dlaczego trafiłem na grupę Geomarketing?
Ponieważ jestem fascynatem świata 2.0, w który niewątpliwie wpisuje się geolokalizacja, a tą można w ciekawy i atrakcyjny sposób wykorzystać w działaniach marketingowych.

Zapraszam do przeczytania najświeższego wpisu na moim blogu [New Media Follower] dotyczącego wykorzystania geolokalizacji (na przykładzie Foursquare'a) w działaniach marketingowych. Odnosi się to zarówno do małych przedsięwzięć (takich jak pub, czy klub), jak i do większych (np. sieci sklepów, centrów handlowych, czy restauracji)
http://newmediafollower.wordpress.com/2012/09/04/geoma...

[zainteresowanych zapraszam również na: http://facebook.com/NewMediaFollower ]
pozdrawiam!

Następna dyskusja:

seminarium "INTERAKTYWNE S...




Wyślij zaproszenie do