Łukasz Kowalski

Łukasz Kowalski geograf
społeczno-ekonomiczn
y

Temat: geomarketing - literatura

Witam,

Sam od jakiegoś czasu interesuje się geomarketingiem. Z tego co się orientuje we Francji jest to też dość mocno rozwinięte - tak że są do tego osobne studia. W Polsce chyba nikt tego na żadnej uczelni nie uczy.

Chętnie bym zaczął się w to bawić i może spróbował startować do jakiejś firmy, która się tym zajmuje w Krakowie.

Wiecie może jakie dobre książki trzeba przeczytać (polskie i niepolskie) i programy warto opanować, żeby móc się ubiegać o takie stanowisko?

Pozdrawiam serdecznie
Jarek G.

Jarek G. Placematic - GIS,
Geomarketing&Spatia
Business
Intelligence

Temat: geomarketing - literatura

Cześć,

podzielam Twoje zdanie. We Francji, w Niemczech i Austrii jest kilka firm zajmujących się mocno tą tematyką. Sam doświadczyłem nawet specjalizacji "Geomarketing&GIS" studiując w Wiedniu.

Szkoda, że na razie żadna uczelnia w Polsce się za coś takiego nie wzięła. Już teraz ludzie ze znajomością ekonomii i GIS są cenieni w firmach, a zastosowanie i rosnące zapotrzebowanie na takie narzędzia będzie niosło za sobą zapotrzebowanie na odpowiednią kadrę.

Przejrzę książki, jakie czytałem sam i zamieszczę tytuły, jak tylko będę miał do nich dostęp. Sama literatura to nie wszystko, warto zapoznać się z oprogramowaniem GIS.

Pozdrawiam,
Jarek
Łukasz Kowalski

Łukasz Kowalski geograf
społeczno-ekonomiczn
y

Temat: geomarketing - literatura

No właśnie w Polsce nie ma takiej literatury.

Generalnie to chodzi mi o to :):

Jeśli chciałbym startować do jakiejś firmy geomarketingowej, jakie książki z ekonomii warto przeczytać, żeby mieć większe szanse?

PS. a oprogramowanie GIS znam :]
Łukasz Cudek

Łukasz Cudek Kompleksowe
zarządzanie procesem
deweloperskim.

Temat: geomarketing - literatura

Polecam książkę "GIS Tutorial for marketing - Fred L. Miller". Niestety jest po angielsku, ale jeśli ktoś korzysta z pakietów firmy ESRI będzie mógł krok po kroku przejść przez analizy Geomarketingowe w tym właśnie oprogramowaniu.

Dla bardziej zaawansowanych zainteresowanych ideą działania statystycznych analiz w przestrzeni polecam "Business Site Selection, Location Analysis, and GIS- Richard L. church, Alan T. Murray" (Również w języku angielskim)

Książki nie należą do najtańszych. Cena za te 2 pozycje to około 500 zł.

Pozdrawiam

Łukasz Cudek

Następna dyskusja:

Geomarketing w skali mikro




Wyślij zaproszenie do