Damian
Hajduk
TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...
Temat: Wykresy
Dawid Durawa:
Ciekawa sprawa - ile tych gabarytów jeździ, jakie są trendy rynkowe, nie w kontekście jego wartości, ale ilości wykonanych przewozów.
Mam dwie wątpliwości - pytania p. Damianie.
Witam serdecznie Panie Dawidzie.
Ad 1. Tak, liczba i rodzaj wydawanych zezwoleń, to jest informacja publiczna.
Ad 2. Odpowiem Panu na wstępie, że jestem zdeklarowanym legalistą w dążeniu do tego aby każda operacja opatrzona była odpowiednią pełną dokumentacją.
Może w dużej mierze wynika to z tego że u większych klientów co do zasady występuje zrozumienie dla potrzeby rzetelnej organizacji operacji transportowo-logistycznych, także w kontekście ograniczenia ryzyka potencjalnych strat wywołanych takiej organizacji brakiem.
Nadto lepsze procedury zarządzania projektami dają czas na fazę przygotowawczą, w tym pozyskanie kompletu odpowiednich dokumentów.
Niestety biurokratyzacja procedury uzyskiwania zezwoleń, brak możliwości elektronicznej obsługi wniosków choćby w sprawach nazwijmy to "mniejszej wagi" ( zmiana terminu, zmiana nr rejestracyjnego, czy nawet elektroniczne zezwolenie dla niewielkich przekroczeń parametrów ), brak dostępu do bazy danych obiektów, znikomy automatyzm postępowania w sytuacjach powtarzalnych, niekiedy trudne do zrozumienia (absurdalne?) warunki dodatkowe, to czynniki które nie są specjalnie pomocne w sprawnej organizacji operacji transportowo-logistycznych z udziałem zadań ponadnormatywnych.
Przechodząc już do zagadnienia ciemnej liczby przewozów "na szaro" i "na czarno", to tak jak wspomniałem: dane GDDKIA należy traktować jako estymację liczbową zjawiska.
Pewnie coś więcej mogłyby wykazać analizy statystyk policji i ITD i ich korelacja z danymi Generalnej Dyrekcji.