Damian
Hajduk
TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...
Temat: transport słupa wiatraka
W przybliżeniu to kosztuje milion złotych. Poważnie. W przybliżeniu.
---
A teraz już całkiem poważnie:
1) Jeśli chodzi o lokalizację samego wykonawcy transportu, to ma ona wg mnie znaczenie raczej wtórne w stosunku do jakości pracy.
Oczywiście można się zastanawiać czy ktoś np. z Dolnego Śląska, czy Kujawsko-Pomorskiego ( że nie wspomnę o Lubuskim), będzie konkurencyjny cenowo wobec kogoś z Zachodniopomorskiego do transportu Świnoujście - Poznań na przykład. Można się zastanawiać. Ja jednak bez wahania wolałbym niewiele więcej zapłacić za pewność i solidność (niż za samą tylko lokalizację).
Innymi słowy mógłbym rekomendować bliższych lokalizacyjnie, ale tylko pod warunkiem utrzymywania odpowiedniego poziomu jakości.
2) Ważna rzecz: Samo wykonanie transportu to znikomy w sensie czasowym etap projektu. Znaczną część należy zaplanować na odpowiednie przygotowanie.
Dobrze zaplanowany projekt to połowa sukcesu, o ile nie już trzy czwarte.
3) Względem pomysłu P.Dawida: Szukanie rekomendacji wśród pilotów jest wg mnie dość wadliwym pomysłem. Jaka jest gwarancja obiektywizmu? Mianowicie - rekomendują niby obiektywnie lepszą firmę, która jednak ma tą wadę, że akurat nie jest ich klientem?
Wg mnie ta gwarancja jest żadna, albo co najwyżej znikoma.
---
Podsumowując:
To jest Szanowni Panowie
transport specjalistyczny , a nie przewóz "wozem (drabiniastym) śwagra pół mietra wiengla z Konina do Słupcy".
Z tego wynikają dość oczywiste konsekwencje na każdym etapie projektu, które bierze pod uwagę każdy manager projektu. Z branży i nie tylko z branży. Przy najmniej powinien to brać pod uwagę, jeśli ma zamiar zrealizować projekt należycie.