Filip W.

Filip W. Student, Akademia
Ekonomiczna im.
Karola Adamieckiego
w K...

Temat: Transport ponadnormatywny (praca mgr)

Witam,

Jestem w trakcie pisania pracy magisterskiej z zakresu przewozów ponadnormatywnych. Od razu uprzedzam :) nie będę pytał o pozycje do bibliografii ;) bo taką już posiadam i jest ona wystarczająca. Potrzebuje Waszej pomocy ponieważ chciałbym porównać regulacje prawne co do przewozów ponadnormatywnych na terenie Polski i Niemiec. O ile na terenie Polski nie było problemów i mam już praktycznie opisane wszystko, pozostają tylko drobne zmiany kosmetyczne ;) to w przepisach niemieckich nie orientuje się tak jak w naszych hmmm można powiedzieć, że są mi obce - ale chętnie dowiem się co i jak. Tutaj pojawia się moja prośba aby ktoś z Was w miarę swoich możliwości opisał/podesłał jakieś informacje (w języku polskim, angielskim bo z niemieckim u mnie słabo) na temat regulacji prawnych na terenie naszych sąsiadów, chodzi mi głównie o:

- wymiary kiedy transport zalicza się już do ponadnormatywnego
- jak przebiega wyznaczenie trasy przejazdu (kto, kiedy i za ile)
- warunki wydawania zezwoleń na przejazd (jaki czas przed trzeba zgłosić transport, jaki charakter mają zezwolenia: jednorazowe, czasowe; koszty uzyskania takich zezwoleń i od czego te koszty zależą)
- zasady pilotowania (kiedy jeden pilot, kiedy dwóch, a kiedy do tego jeszcze inne służby)

Chciałbym także uzyskać informacje o ciekawostkach różniących nasze i ich regulacje prawne bo z tego co się zorientowałem to trochę tego jest i tak np:
- w Niemczech nie ma problemu z rejestracją naczep
- nie ma też problemów z poruszaniem się pustym zestawem do takich przewozów
- wydawanie zezwoleń jest znacznie szybsze.

dziękuje z góry i pozdrawiam
Filip

P.S - Jeżeli przyjdzie Wam do głowy coś z regulacji prawnych czego nie wypisałem to także piszcie; każda pomoc, która wzbogaci moją prace mgr może się przydać.
Radosław Piosik

Radosław Piosik Spedytor
miedzynarodowy,
AsstrA Polska Sp. z
o.o.

Temat: Transport ponadnormatywny (praca mgr)

Filip W.:
Witam,

Jestem w trakcie pisania pracy magisterskiej z zakresu przewozów ponadnormatywnych. Od razu uprzedzam :) nie będę pytał o pozycje do bibliografii ;) bo taką już posiadam i jest ona wystarczająca. Potrzebuje Waszej pomocy ponieważ chciałbym porównać regulacje prawne co do przewozów ponadnormatywnych na terenie Polski i Niemiec. O ile na terenie Polski nie było problemów i mam już praktycznie opisane wszystko, pozostają tylko drobne zmiany kosmetyczne ;) to w przepisach niemieckich nie orientuje się tak jak w naszych hmmm można powiedzieć, że są mi obce - ale chętnie dowiem się co i jak. Tutaj pojawia się moja prośba aby ktoś z Was w miarę swoich możliwości opisał/podesłał jakieś informacje (w języku polskim, angielskim bo z niemieckim u mnie słabo) na temat regulacji prawnych na terenie naszych sąsiadów, chodzi mi głównie o:

Kwestia braku znajomości języka niemieckiego zdecydowanie utrudnia jakiekolwiek czynności badawcze, szkoda ...
- wymiary kiedy transport zalicza się już do ponadnormatywnego

Podobnie jak u nas, myśle ze te kwestie regulują jakies ogolnoeuropejskie normy, czyli wszystko powyżej 16,50 x 2,55 x 4,00 x 40/42 ton
- jak przebiega wyznaczenie trasy przejazdu (kto, kiedy i za ile)

Podobnie jak u nas, trase wyznacza odpowiedni urząd, okres oczekiwania na wydanie zezwolenia, w zaleznosci od trasy i parametrów zestawu, trwa od 2-3 dni do okolo 20-25 dni roboczych i zasadniczo nie odbiega od polskich norm w tym zakresie. Koszt zezwolenie, co różni nas system jest opłata ryczałtowa i wynosi między 100 - 150 EUR. Podobnie jak w wiekszosci krajow zachodniej Europy, w Niemczech oplata za wydanie zezwolenia jesy niejako oplata za prace urzednika ktory ja wytycza a nie jest oplata drogowa za uzytkowanie drog publicznych jak w naszym systemie gdzie oplata zalezy od dlugosci trasy, parametrow i klasy drog...
- warunki wydawania zezwoleń na przejazd (jaki czas przed trzeba zgłosić transport, jaki charakter mają zezwolenia: jednorazowe, czasowe; koszty uzyskania takich zezwoleń i od czego te koszty zależą)

O kosztach byla juz mowa wczesniej, zezwolenia maja waznosc 30 dni i w zaleznosci od wnioskodawcy ktory okresla liczbe transportow moga byc uzywane wielokrotnie przez wiele roznych (o roznych numerach rejestracyjnych) zestawow (na tej samej trasie, przy tych samych parametrach, w ciagu 30 dni)
- zasady pilotowania (kiedy jeden pilot, kiedy dwóch, a kiedy do tego jeszcze inne służby)

W Niemczech nie ma ogolnie przyjetych zasad, kazdy land ma inne restrykcje od kiedy pojawia sie pilot, od kiedy Policja, od kiedy mozliwy jest konwoj 2-3 aut a kiedy nie. Nie ma zasady 2 pilotów tak jak w naszym systemie, pilot jest zawsze jeden, inna kwestia to czy mozemy dac 2-3 zestawy w jednym konwoju z jednym pilotem czy nie, jesli nie to musimy wyslac drugiego pilota aby pilotowal drugi zestaw. W Niemczech istnieja klasy pilotów: BF-2 / BF-3, wiecej tu: http://de.wikipedia.org/wiki/Begleitfahrzeug


Chciałbym także uzyskać informacje o ciekawostkach różniących nasze i ich regulacje prawne bo z tego co się zorientowałem to trochę tego jest i tak np:
- w Niemczech nie ma problemu z rejestracją naczep
- nie ma też problemów z poruszaniem się pustym zestawem do takich przewozów

Jak to nie ma, tu sie nie zgodze, jesli nie ma zezwolenia, pusto czy z ladunkiem zestaw zawsze moze miec problemy
- wydawanie zezwoleń jest znacznie szybsze.

Nie zgodze sie z tym stwierdzeniem do konca ...

dziękuje z góry i pozdrawiam
Filip

P.S - Jeżeli przyjdzie Wam do głowy coś z regulacji prawnych czego nie wypisałem to także piszcie; każda pomoc, która wzbogaci moją prace mgr może się przydać.
Filip W.

Filip W. Student, Akademia
Ekonomiczna im.
Karola Adamieckiego
w K...

Temat: Transport ponadnormatywny (praca mgr)

Dziękuje bardzo za odpowiedzi, na pewno są one pomocne. Czy w miarę możliwości mogę jeszcze kierować do Pana pytania czy to w tym temacie czy na PW ??

pozdrawiam
Filip
Radosław Piosik

Radosław Piosik Spedytor
miedzynarodowy,
AsstrA Polska Sp. z
o.o.

Temat: Transport ponadnormatywny (praca mgr)

W tym temacie ale najblizszy tydzien mam ograniczony dostep do internetu takze nie bede szybki ...
Alicja Kaspruk

Alicja Kaspruk Aut inveniam viam
aut faciam

Temat: Transport ponadnormatywny (praca mgr)

Ojjjj Radek, Ty nawet jak masz urlop myślisz o pracy...

Następna dyskusja:

Transport ponadgabarytowy p...




Wyślij zaproszenie do