Filip
W.
Student, Akademia
Ekonomiczna im.
Karola Adamieckiego
w K...
Temat: Transport ponadnormatywny (praca mgr)
Witam,Jestem w trakcie pisania pracy magisterskiej z zakresu przewozów ponadnormatywnych. Od razu uprzedzam :) nie będę pytał o pozycje do bibliografii ;) bo taką już posiadam i jest ona wystarczająca. Potrzebuje Waszej pomocy ponieważ chciałbym porównać regulacje prawne co do przewozów ponadnormatywnych na terenie Polski i Niemiec. O ile na terenie Polski nie było problemów i mam już praktycznie opisane wszystko, pozostają tylko drobne zmiany kosmetyczne ;) to w przepisach niemieckich nie orientuje się tak jak w naszych hmmm można powiedzieć, że są mi obce - ale chętnie dowiem się co i jak. Tutaj pojawia się moja prośba aby ktoś z Was w miarę swoich możliwości opisał/podesłał jakieś informacje (w języku polskim, angielskim bo z niemieckim u mnie słabo) na temat regulacji prawnych na terenie naszych sąsiadów, chodzi mi głównie o:
- wymiary kiedy transport zalicza się już do ponadnormatywnego
- jak przebiega wyznaczenie trasy przejazdu (kto, kiedy i za ile)
- warunki wydawania zezwoleń na przejazd (jaki czas przed trzeba zgłosić transport, jaki charakter mają zezwolenia: jednorazowe, czasowe; koszty uzyskania takich zezwoleń i od czego te koszty zależą)
- zasady pilotowania (kiedy jeden pilot, kiedy dwóch, a kiedy do tego jeszcze inne służby)
Chciałbym także uzyskać informacje o ciekawostkach różniących nasze i ich regulacje prawne bo z tego co się zorientowałem to trochę tego jest i tak np:
- w Niemczech nie ma problemu z rejestracją naczep
- nie ma też problemów z poruszaniem się pustym zestawem do takich przewozów
- wydawanie zezwoleń jest znacznie szybsze.
dziękuje z góry i pozdrawiam
Filip
P.S - Jeżeli przyjdzie Wam do głowy coś z regulacji prawnych czego nie wypisałem to także piszcie; każda pomoc, która wzbogaci moją prace mgr może się przydać.