Arkadiusz P

Arkadiusz P właściciel, PromoTel

Temat: Problemy z voip z małym Call Center

Witam,

Mam od dłuższego czasu problem z połączeniami voip a właściwie z rozmowami, ponieważ nie wiem co jest przyczyną, czy operator czy sprzęt.

Biuro ma 7 stanowisk, centrale telefoniczną Elektronix router D-Link DSL 2640B. Już na samym początku miałem problem, po nawet kilku godzinach rozmów pojawiał się sygnał zajętości w słuchawkach, należało zresetować router. Po wgraniu nowego firmwareu sprzęt działał bez zarzutu przez ok miesiąc, po czym znów zaczęły się problemy. Kolejny upgrade pomógł ale na krócej. Zdecydowałem się zrobić próby na bramce Grandstream, gdyż centralka była używana...Znów te same problemy. Wszystko by wskazywała na router ale...Znajomy miał pod ręką router asus netii, wypróbowałem i jego, jeszcze gorzej, po kilku godzinach dzwonienie bramka/centralka traciła połączenie z routerem. Zrobiłem jeszcze próby (na razie jednodniowe) z routerem LinkSys Wag 120N, działa lepiej, ale też trzeba było zrobić jeden reset.

Czy wie ktoś w czym tkwi problem? Myślałem, że w routerze, ale po testach wynika, że jedne radzą sobie lepiej inne gorzej, jednak D-Link którego miałem na początku po aktualizacji działał sprawnie przez miesiąc.

Operatorzy z których korzystam to dwagrosze.net, IpCall.pl, testy były również robione na Tlenofonie, z tym samym rezultatem. Dostawca internetu to Netia, analogowe łącze asymetryczne 16/1

Panowie..Panie pomocy!!;)